וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קצה הקרחון

דן מרגלית

9.9.2014 / 8:05

בהיענותו לעתירת "הארץ" לחשוף את הגל הראשון של הקלטות המביכות מלשכת גבי אשכנזי, העניק השופט מנחם מזרחי לציבור הזדמנות התחלתית להציץ אל הבור האפל של התנהלותה. זה רק קצה הקרחון, אלומת אור ראשונה. אבל גם מה שנגלה אתמול - ובחוגים רחבים היה ידוע עוד קודם - מסתכם במצג אימים.

אשכנזי לא ידע שהמסמך מזויף? אבל הוא ידע כי קיבל אותו מבועז הרפז, וזכר כי התערב אישית פעם אחר פעם להציל את שירותו בצה"ל נגד דעתם של קצינים הגונים כאהרן זאבי?פרקש; ובכל זאת, כשקיבל מסמך מידי איש כזה, לא שאל ולא טרח ולא חקר ולא בדק, אלא מלשכתו השתמשו בו בשרשור מארז וינר לגבי סיבוני ולערוץ 2 כמו בחוד?החנית לחסל את הקריירה של האלוף יואב גלנט. לא ידע? נניח. לא בדק - בוודאי.

גבי ורונית אשכנזי במסיבתו של מנחם הורוביץ שחגג את מעברו לתל אביב מקריית שמונה, פברואר 2011. שי אוקנין
לא ידע שהמסמך מזויף? אשכנזי/שי אוקנין

המסמך הזה פורסם בערב שבת, 6 באוגוסט. ב?8 באוגוסט - יום ראשון - פורסם כאן כי זה "מכתב זינובייב" - קלון של זיוף קלאסי. כל המדינה חיפשה אחרי המסמך, אבל אשכנזי החזיק בו ארבעה ימים כשסוף סוף סיפר ליהודה וינשטיין כי הוא בידו. זו חרפה בהתגלמותה עוד בטרם מתייחסים למסקנה העכשווית והמאוחרת של חקירת המשטרה, שלדעתה מדובר בשיבוש הליכי חקירה.

אתמול הונחו היסודות למה שעוד ייחשף בקלטות. לקשר הפוליטי של אשכנזי עם שמעון פרס; ולדברים שנאמרו שם בין נשיא לבין רמטכ"ל, וייתכן שלא במקרה מבקש פרס לאסור את פרסום תוכנם. כדי לא לחזק את מי שטוענים כי הפעילות של אשכנזי תחת הממשלה החוקית חתרנית, ולא חשוב אם קוראים לה "פוטש" או "צנון".

אתמול נחשף לא רק השימוש הפסול במסמך אלא הבילוש אחרי יוני קורן, יד ימינו של אהוד ברק; והתיאור בפי אבי בניהו כי הכתבים הצבאיים מדווחים לו על שיחות רקע עם ברק לבד מעמוס הראל מ"הארץ"; ועדיין לא הגיעו לעיקר, לקנוניות ולמינויים ול"תצלומים הפורנוגרפיים" כלשונם של ארז וינר ובועז הרפז, ומה עלה בגורלם? האם הוצגו בפני הקצין הבכיר, שצולם בהם?

לא "הפרת אמונים"?

יהודה וינשטיין כשל במחדל טיפולו בפרשה. למשל, כאשר הוציא תחת ידיו מסמך כאילו הלשכות של ברק ואשכנזי אינן מעורבות בפרשה. זה נשמע כמהתלה - הרי שתיהן מעורבות בפרשה; רק שתיהן מעורבות בה; והוא עשה כן לאחר שנודע כי אשכנזי החזיק במסמך הכוזב.

עוד כשל בסרבו להיענות ב?2012 לפניית מבקר המדינה מיכה לינדנשטראוס לפתוח בחקירה פלילית, ואתמול פורסם הסיכום של עוזרו רז נזרי שגימגם באוקטובר 2012 "חצי תה וחצי קפה" - בעד חקירה ונגדה במסמך אחד.

כפי שכתב לי משפטן בכיר, כיצד יכולה המשטרה לומר ב?2014 כי כל החתירות והחפירות והחיטוטים של לשכת אשכנזי במשרדו של השר הממונה ברק "אינם מגיעים כדי הפרת אמונים"?

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

משהו רקוב בממלכה

הפרשה הזאת רחוקה מסיום. לא יצליחו לטאטא אותה מתחת לשטיח, כפי שהמשטרה נכשלה בכך בעלילתה על "שורת המתנדבים" וכפי ש"עסק הביש" הטיל צל על הצמרת השלטונית במשך עשור, וכפי שאירועי קו 300 לימדו את המערכת הפוליטית כי שלטון החוק יגבר עליה בעיוותיה. אפילו המשפט הנודע של וויליאם שקספיר ב"המלט" כי "משהו רקוב בממלכת דנמרק" לא יספיק לתאר כראוי את שהתרחש באופל שבלשכת הרמטכ"ל בקריה הזורחת בתל אביב.

  • עוד באותו נושא:
  • פרשת הרפז

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully