וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמו מחזה של מקיאוולי: בעייתי, מכוער וצבוע

ד"ר חיים שיין

3.9.2014 / 8:45

המלצת המשטרה להעמיד לדין את הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי וחבורתו עשויה לקרב את מועד העלאת המסך מעל מחזה בעייתי שנכתב בהשראתו של ניקולו מקיאוולי, שבספרו "הנסיך" תיאר את מסכת הצביעות והכיעור שבהתנהלות הפוליטית.

חבל מאוד שמערכת אכיפת החוק גילתה לאורך שנים נרפות בלתי מובנת בטיפול במידע מפליל לכאורה ורגיש שהיה ברשותה. כל שף מתחיל יודע שבתפוחי אדמה לוהטים כדאי לטפל לפני שהם נשרפים. יש לקוות שהיועץ המשפטי לממשלה כבר הפנים את אחריותו לגורל מדינת ישראל בהיותו מופקד על בסיס הלכידות החברתית והיכולת לקיים מדינה מתוקנת, כלומר: שלטון החוק.

ניקוי אורוות שהוזנחו

חשוב מאוד שהיועץ המשפטי לא ישהה את החלטתו ויגלה את הזריזות והנחישות הנדרשות על מנת להמשיך את תהליך תיקון מידותיה של החברה הישראלית - תהליך שקיבל תאוצה מבורכת בעקבות פסק הדין של השופט דוד רוזן בתיק הולילנד, שבו הישווה שחיתות לבגידה. השוואה קשה ומייסרת במיוחד כשמדובר בעבירות שנעברו לכאורה על ידי בכירי הצבא בהיותם במדים. ייתכן מאוד שבבוא היום בבית המשפט תיחשף התנהלות חמורה שעלולה להרעיד את אמות הסיפים של החברה הישראלית.

עם פרסום המלצת המשטרה יש להעלות על נס את אותם אנשי תקשורת, לא רבים, בעלי יושרה ואומץ לב, שמילאו את תפקידם העיתונאי באמונה וללא משוא פנים, במיוחד בעיתון "ישראל היום". עיתונאים חוקרים שלא איפשרו למרוח את הפרשה עד אינסוף, כפי שקיוו בכמה כלי תקשורת שהועידו את גבי אשכנזי לגדולות והוסיפו אותו לרשימת המאותרגים המתקצרת שלהם.

לאחר שנים רבות של השלמה עם עבריינות בכירים, כאילו מדובר בגזירה משמיים, הציבור בישראל הפנים את המחיר שהחברה כולה משלמת על התנהלות בלתי ראויה של בכירים בשירות הציבורי. הרוח הגבית הנושבת מתוך הציבור, שמצפה לניקיון כפיים אצל נבחרים ועובדי ציבור, מעודדת את הטיפול בניקוי אורוות שהוזנחו לאורך שנים בישראל. האירועים שקדמו לבחירות לנשיאות, פתיחה מחדש של פרשת אולמרט?טלנסקי ועכשיו המידע הסודי לכאורה שמסר הרמטכ"ל הם ביטוי לתהליך חשוב והכרחי של טיהור, ויפה שעה אחת קודם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully