וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס הוכה, אך לא מספיק

צביקה פוגל

27.8.2014 / 5:19

ההסכמה שהושגה להפסקת אש יוצרת אשליה מסוכנת לאלה המאמינים כי היא טומנת בחובה סיכוי לשקט לשנים רבות, ומסוכנת עוד יותר למי שמאמין כי הפסקת האש תייצר סיכוי מחודש למימוש ההפרדה בינינו לבין הפלסטינים תחת הכותרת של שתי מדינות לשני עמים.

הפסקת אש בעת הזו כמוה כהודאה בכישלון המערכה הצבאית להשגת הכרעה, זו חתימת הדרג המדיני על מגילת ההכרה בזכות העצמאות לחמאס. מדובר בהסכם שאינו נוסך ביטחון בתושבי מדינת ישראל, שלדעתי עוד יצטרכו להתמודד בעתיד עם פיצוצי רקטות ועם מחבלים מתאבדים, ובתושבי הדרום, שימשיכו לחיות בפחד מפני איום הטרור האכזרי המצוי ברצועת עזה. הפסקת אש עכשיו היא מכה מתחת לחגורה לכל הפלסטינים המתונים שעוד נשארו ביו"ש. היה אסור לממשלת ישראל להיענות להצעה, ולא חשוב מי המציע ומהו הפיתוי.

הלחץ שהפעיל צה"ל בימים האחרונים יצר את ההזדמנות הטובה ביותר להביא לידי ביטוי את היצירתיות, את הנחישות ואת אומץ ליבם של הלוחמים והמפקדים של יחידות השדה לכדי פעולה קרקעית להסרת האיום המתמשך מרצועת עזה. אני מאמין כי רק פעולות קיצוניות ויציאה מקופסת החשיבה הרגילה היו יכולות להוביל אותנו לעתיד עם אופק של חיי שגרה נורמליים. מבצע צוק איתן מתאפיין בשורה של פספוסי הזדמנויות, היגררויות והפסקות אש מיותרות. במערכה הזו שלטו ללא עוררין יועצים ופרשנים, שעתידה של המדינה חשוב פחות מעתידם שלהם. ההסכם שנכנס אמש לתוקף הוא חלק מאותו תהליך מוטעה של קבלת החלטות, היוצא מהנחת יסוד כי את חמאס אי אפשר להכריע, כי אבו מאזן מסוגל לקבל אחריות על רצועת עזה, וכי די בחוסנו של העורף ובכוח היירוט של כיפת ברזל כדי לנצח את חמאס. ההגנה, המיגון והמרחב המוגן הפכו למרכיב המכריע במלחמה נגד חמאס, כל אותם מרכיבים שמעולם לא ניצחו מלחמה.

הפסקת האש לא תחזיק מעמד

חמאס ספג במהלך 50 ימי הלחימה פגיעות קשות, אך שלא נשלה את עצמנו - הוא לא נפגע משמעותית במרכיבים שיקימו אותו לתחייה בעתיד הלא רחוק. רוב שדרת הפיקוד שלו, מוקדי הידע לתעשיית האמל"ח, מנהרות ההברחה, בונקרי החמ"לים ותשתיות המודיעין שלו לא נפגעו באותו יחס. פתיחת המעברים, הכנסת סחורות, העברת כספים - כל אלה יפיחו רוח מחודשת במפרשי האידיאולוגיה הרצחנית שאינה מכירה בזכותנו לחיות פה. מי שחושב שהרשות הפלשתינית תוכל לשלוט ברצועת עזה, לבקר את מעבר הסחורות ולוודא כי העברות הכספים מגיעות רק לצרכים הומניטריים, כנראה לא יודע כי משתפי הפעולה שחוסלו על ידי חמאס במהלך צוק איתן היו מאנשיו של אבו מאזן. מי שמפנטז על עזה המנוהלת על ידי הרשות, שכח כי רק לפני ימים ספורים סיכל השב"כ שלנו התארגנות של חמאס, שהכינה בחשאי אלטרנטיבה שלטונית לאבו מאזן. לחמאס יש תוכנית, שנכון להיום נדחתה לתקופת מה.

הפסקת האש לא תחזיק מעמד לאורך זמן. משיתברר לחמאס כי אין בכוונת ישראל לאפשר לו להקים נמל ימי ונמל תעופה, הוא יכין את הסבב הבא, שלא השכלנו למנוע בעת הזו. עד אז עלינו לסגל לעצמנו נחישות מזן חדש. עלינו להפסיק להסתכל אחורה ולהכות את עצמנו במקל ההאשמה העצמית שבו אנו אוהבים כל כך להשתמש. הגיעה העת להפנים כי חמאס, הג'יהאד, חיזבאללה, אל?קאעידה ודאעש הם תוצר של תהליך איסלאמי קיצוני, ולא של אוזלת יד שלנו. מותר לנו להביט למציאות בלבן של העיניים ולומר שאבו מאזן הוא שותף רע, שלא יהסס בחליפה ובצקצוקי לשון לתקוע לנו סכין בגב באו"ם ובבתי המשפט בהאג. אין מדינה בהיסטוריה העכשווית שלחמה נגד טרור המנוהל על ידי תנועה שלטונית, המסתתרת מאחורי נשים וילדים. אנחנו נאלצים להיות הראשונים לעשות זאת. כל שעלינו להפנים הוא האמונה כי הדרך היחידה לנצח רוצחים אידיאולוגיים היא לחסל אותם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully