וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העולם מעודד את חמאס

בועז ביסמוט

7.8.2014 / 8:37

המערכה בעזה טרם הסתיימה רשמית (הפסקת אש), אבל עבור מזכ"ל האו"ם הדברים ברורים: ישראל הפרה את החוק הבינלאומי, והאחראים להפגזות על מתקני האו"ם בעזה צריכים לעמוד לדין.

אין מנוחה: בתום ארבעה שבועות של ירי חמאס, פותח האו"ם בירי ארטילרי דיפלומטי לעבר ישראל ובוחן כעת את כיפת ברזל המשפטית.

צבוע העולם, כבר אמרנו. באן קי?מון קבע אתמול בעצרת הכללית של האו"ם, הפרו?פלשתינית, בדיון במצב בעזה (לא בעיראק, בפקיסטן, בניגריה או בלוב), כי אשם אחד כבר יש. לא, לא ארגון טרור שיורה לעבר מדינה ריבונית. לא ארגון טרור שמשתמש באזרחים כמגן אנושי. לתפקיד האשם אין לישראל היום מתחרים.

"הדגל של האו"ם חייב להיות מכובד"

נאבי פילאי, הנציבה העליונה של האו"ם לענייני זכויות אדם, עוד לפני מסקנותיה של ועדת חקירה, כבר מדברת על "פשעי מלחמה" של ישראל.

התקשורת הבינלאומית היתה בלתי מאוזנת בסיקור המלחמה בעזה, אולם לפחות שלושה עיתונאים הגונים, ממדינות שונות (צרפת, הודו ופינלנד), חשפו בדיווחיהם כי חמאס ירה על ישראל ממשגרים שהוצבו בסמוך לאוכלוסייה אזרחית ובקרבת מתקני האו"ם.

אבל מבחינת באן קי?מון, "זה לא מצדיק סיכון חיי אלפי אזרחים חפים מפשע. הדגל של האו"ם חייב להיות מכובד". פרשנות: הבא להורגך - אם הוא ליד בית ספר של אונר"א - השכם להסתתר/לברוח/להתעלם אם אתה חייל ישראלי.
נזכיר כי בחסות האו"ם הפציצו כוחות נאט"ו יותר מ?70 ימים רצופים את הסרבים במלחמת קוסובו ופגעו בבלגרד, ואפילו במתחם השגרירות הסינית.

אלא שהעולם הוא שקובע מתי תקיפות הן מוצדקות. אם אתה לדוגמה אמריקני וירית על אזרחים עיראקים בקרב קשה בעיר פאלוג'ה (זוכרים?), סביר להניח שביצעת טעות סבירה. אם אתה ישראלי - ביצעת פשע מלחמה.

ישראל, כצפוי, סופגת ביקורת. חמאס, ארגון טרור, מקבל הנחות. וכך מעודד העולם את חמאס לעשות שימוש באזרחים פלשתינים גם במערכה הבאה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully