וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרוש: מבצע קרקעי חכם

צביקה פוגל

16.7.2014 / 8:23

חיילים בזירת נפילת רקטה באשדוד, מבצע צוק איתן, יולי 2014. רויטרס
זירת נפילת רקטה באשדוד/רויטרס

הפסקת אש? הצחקתם את חמאס. איזו סיבה אמיתית יש לו לקבל את תנאי המצרים שלא רואים אותו ממטר, או את מעורבותו של אבו מאזן שחשוד בישראליות יותר מכל פוליטיקאי ערבי אחר? מה בדיוק קרה לחמאס במהלך שמונת ימי מבצע צוק איתן? האם שיבשנו לחמאס את ההתנהלות, האם ספג אבידות משמעותיות בדרג המפקדים ובדרג המומחים?

חמאס יסכים לקיים הפסקת אש באחד משני התנאים. הראשון - הסכם שמאפשר לו לבנות מחדש וביתר עוצמה את יכולותיו הצבאיות והשלטוניות, כך שיהיה מוכן לסבב נוסף במועד הנוח לו; והשני - אם יבין כי הפגיעה בתשתיות האנושיות שלו לא תאפשר לו בעתיד ניהול מערכות נוספות מול ישראל, וכי קיים חשש ליכולותיו השלטוניות העכשוויות.

מכיוון שהאפשרות הראשונה לא יכולה לבוא בחשבון בראייה ישראלית עתידית, ברור לי כי רק מהלך קרקעי חכם ומושכל, שיידע לפגוע במרכזי הכובד של ההתעצמות הצבאית של חמאס ובתשתיותיו האנושיות, יביא להפסקת אש ארוכת טווח.

מערכת כיפת ברזל, שחלק גדול מאיתנו חב לה את חייו, אמצעי המיגון והוראות פיקוד העורף איפשרו למדינת ישראל לקיים הגנה שאין לה אח ורע, אך בהגנה לא ניתן לנצח ובוודאי לא להכריע את האויב. אנחנו משתדלים בהצלחה לא מבוטלת להפחיד את עצמנו ממהלך קרקעי, שעלול לגבות מחיר דמים כבד. נכון, זו משימה לא פשוטה, אך האלטרנטיבה העתידית גרועה יותר. יכולת העורף שלנו, יכולותיו של צה"ל על חייליו ומפקדיו, מאפשרות ניהול מלחמה קצת יותר ארוכה מ"זבנג וגמרנו". לחמאס אין יכולת לקיים מערכה לאורך זמן.

שלום עם הפלשתינים כנראה כבר לא יקרה בעתיד הנראה לעין. לכן, מתוך הסתכלות ודאגה אמיתית לעתיד, עלינו למנוע את התהוותה של נוסחה חדשה המתנוססת באופק: "שלוש מדינות לשני עמים". הפסקת האש שלא כובדה על ידי חמאס נותנת לישראל הזדמנות חד?פעמית לשיתוף פעולה עם העולם הערבי, שמאס בחמאס לא פחות מאיתנו.

המהלך האווירי מיצה את עצמו. אלפי בתים, מחסנים, מנהרות ומיני בישין אחרים נהרסו ברצועת עזה, אך לכל אלה יש תחליף. למפקדי חמאס ולמומחיו אין תחליף, ובהם צריך לפגוע. צה"ל, בסיוע גופי המודיעין המוכשרים, יכול וצריך להפעיל את יכולותיו הקרקעיות ולצוד אותם. מבצע "צוק איתן 2" צריך להיות מבצע להכרעה שתיצור הרתעה לשנים רבות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully