וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרי, אל תצ'פר אותנו בויזה

דן מרגלית

20.4.2014 / 23:09

ג'ון קרי מתנהג כסנטה קלאוס בחג המולד ומחלק לישראל מתנות. אם לא את יונתן פולארד - אז אולי פטור מאשרות (ויזות) לישראלים המבקשים לעשות עד שלושה חודשים בארה"ב. לא, תודה. אמנם ישראל תיטיב לעשות אם תגלה גמישות גדולה מעמדתה הנוכחית במשא ומתן עם הפלשתינים, שהם סרבני השלום העיקריים, אבל אין צורך לפצות או לצ'פר אותה בביקור בדיסנילנד בלי אשרה.

ההצעה הולידה תגובה מביכה. בשתי ועדות של הקונגרס נשמעה הערה מקוממת כי מונעים מהישראלים את ההקלה באשרות מפני שחוששים מהגברת פעולות הריגול שלהם על אדמתה של ארה"ב. גסות רוח - מאז פרשת יונתן פולארד לפני 29 שנים ישראל צימצמה וקיצצה את פעילותה בתחום זה עד כדי חידלון. מי שמרגל אצל ידידים הם האמריקנים, כפי שהוכיחו גילוייו של אדוארד סנאודן. אין ממש בטיעון זה של סירוב להעניק כניסה בלי אשרות בשל חשש מפני ריגול.

שר החוץ אביגדור ליברמן ושר החוץ האמריקני ג'ון קרי. שחר עזרן, מערכת וואלה! NEWS
ארה"ב משווקת לישראלים את האשרה כממתק/מערכת וואלה! NEWS, שחר עזרן

עוד צידוק לסרבנותם מוצאים שלטונות ההגירה בפעולת תגמול על כך שישראל מקפידה מאוד בבדיקת אזרחים אמריקנים ממוצא ערבי המבקשים להיכנס לתחומה. כל אחד יודע כי ישראל אינה מעוניינת להפלות איש. רק לאחרונה השוותה את תנאי המעבר של יהודים וערבים ישראלים בנמל התעופה בן?גוריון. אך הגנת החיים קודמת לכל, ומה לעשות - יותר ערבים שהיגרו למערב פעילים בטרור נגד ישראל מאשר הונגרים או אוגנדים. זה לא נובע מאפליה אלא מהגנה לגיטימית.

ישראל משלמת מחירים רבים לתעמולת הרשע נגדה בשל רצונה למנוע פיגועים רצחניים. אם הצורך בקבלת אשרה לארה"ב הוא אחד מהם - לא נורא. זו חרפת אמריקה, לא בושה לישראל.
ביסודו של דבר, מדובר בהתדיינות על ביצה שלא נולדה ואינה ראויה לעיסוק ממושך. הנכון מכל הוא שוושינגטון לא תשווק לישראל את ביטול הצורך באשרה כסוכרייה, ולא תעניש אותה כאילו תשקה אותה במי לענה מרים. ארה"ב מדינת חוק, וראוי שתנהג בישראל כפי שהיא מתמודדת עם כל אומה ידידותית מסדר גודל כזה.

אמריקה ראויה בעניין זה לדברי חכמים המתגלגלים במקורם לפרשת בלק, שנאמר לו כמו לצרעה - "לא מדובשך ולא מעוקצך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully