וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מערכה משפטית מהסרטים

דן מרגלית

8.4.2014 / 6:37

אין מחזאי מודרני שיכול היה לכתוב מערכה שכזאת, ואין תובע משפטי שחלם על יום כזה במהלך ההתמודדות המתישה נגד אהוד אולמרט ושולה זקן; שהוא, דמות האב, זקן השבט, ייאלץ לשבת בחדר החקירות מול שוטרים המחזיקים בקלטות סודיות המנציחות את שיחותיו האפלות עם מזכירתו הנאמנה מכל, "שולה שלי".

לשבת שם אתמול חיוור, ואולי גם מזיע ורוקע ברגלו, ולשחזר איזו כברת דרך עבר לא רק מן היום שבו הוכתר לראש ממשלה, אלא אפילו מרגע מביך יותר לפני כמעט שבע שנים. יעקב בורובסקי ורינה קרמפ נשלחו על ידי מבקר המדינה מיכה לינדנשטראוס לחקור את התנהלותו במרכז ההשקעות. שולה זקן ביקשה שלא יבואו עם מכשירי הקלטה. לא נאה שעיתונאים יצלמו אותם. היא תנפק.

היא ניפקה שניים, ובמהלך השיחה גער בהם ונזף וסנט, ויומיים אחרי שהלכו למשרדם טילפנה שולה לבורובסקי והודיעה כי מכשירי ההקלטה לא פעלו. מזל שהם רשמו גם בכתב יד. אז זה נראה מביך. אך מה אז לעומת יום האתמול? אותו אהוד ואותה שולה, ובכל זאת שניים אחרים.

למה הדבר דומה? לאיש אשר מבחינה רוחנית ומשפטית ואנושית נהג בה כיפתח הגלעדי בבתו? לשתיים מבנות ליר, שהפנו עורף לאביהן? אז, כשהקליטה אותו, לא העלה בדעתו שהיא תעשה לו כדבר הזה. כן, אבל גם היא לא העלתה על הדעת כי ברדתה מדוכן העדים הוא לא יעיף מבט לעברה; יחלוף לידה כאילו היתה רוח.

פרקליטו רועי בלכר כינה אותה "שקרנית". היא בוודאי שיקרה ללא הרף. למענו, ואחר כך גם למענה. אבל בפעם ההיא, כשחלף על פניה במסיבה ירושלמית, אמרה לו את האמת המרה מכולן: כל מה ששלי - שלך; וכל מה שעשיתי - ממך למדתי, ולמענך.

מן העדויות העכשוויות עולה כי שתי המערכות המשפטיות שלו שזורות זו בזו. זקן היא הצומת המחבר ביניהן בעובדות ובהוכחות. אין מי שכמותה יכול לעשות כן, ומן הסתם להוסיף פרשיות. לא זו בלבד ששמואל דכנר ומשה טלנסקי נקלעו לצומת אחד במתן כספים אסורים ליוסי אולמרט - האח המסתבך - אלא שברור כי היו לראש הממשלה לשעבר שני נתיבים לשאיבת כספים ולתיעולם: באחד הזרים ממון אסור למי שהיה חייב או רצה לעזור, ואלה כספי דכנר לאח יוסי ולמזכירה שולה; והאחר ישירות לעצמו - ואלה כספי טלנסקי וכרטיסי ראשונטורס. הוא גם לא ידע לחדול. כל הנחלים זורמים אל הים, והים איננו מלא.

מבחינה משפטית?כספית ולצורכי הוכחות זה העיקר. מבחינה אנושית דווקא הסיבוב הנוכחי של עדויות אולמרט וזקן חשוב יותר. הוא אינו מעיד על הכסף הרע בלבד אלא על רפיסותן של המערכות האנושיות ברגעי משבר. סביר להניח כי בצאתו מהמשטרה מילמלו שפתיו של אולמרט משהו העולה בקנה אחד עם דברי הנביא - "מהרסייך ומחריבייך ממך ייצאו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully