וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמו בארכיאולוגיה: חייבים לחפור עמוק

דן מרגלית

6.4.2014 / 8:11

הקלטות שמסרה שולה זקן למשטרה על שיחותיה עם אהוד אולמרט הן מעמס כבד, כבד מאוד, על כתפיו. הוא נחקר שמא שיבש הליכי חקירה, אבל לא רק. ייתכנו נושאים נוספים.

בתוכניתה "יומן" העירה אילה חסון כי בשיחה האחרונה שנערכה בדצמבר 2013 חשד אולמרט כי זקן מקליטה אותו. למזלו, אם יוצגו קלטות אלה בפני השופט דוד רוזן כדי שיאשר את הסכם הטיעון עם זקן - הן יימסרו רק אחרי שדינו שלו, של אולמרט, ייגזר. זאת (בצדק, לבקשתו) כדי שהדברים הקשים אשר יעלו בקלטות וזקן לא נחקרה לגביהם בבית המשפט, לא ישפיעו על רוזן במתן העונש לאולמרט. עדיין רוחן תרחף.

שולה זקן אהוד אולמרט. תומר אפלבאום, מערכת וואלה! NEWS
שולה זקן ואהוד אולמרט בבית המשפט, בשבוע שעבר/מערכת וואלה! NEWS, תומר אפלבאום

התפתחות דרמטית זו מתרחשת לאחר שישה ימים של הסתערות אנשי אולמרט על כל אמצעי התקשורת במגמה לסדוק את פסק הדין הכתוב לתפארה של רוזן. כל עושי דברו בים, באוויר וביבשה - אנשי תקשורת, עורכי דין וחברים - גויסו לקעקעו ונתפסו לזוטי דברים, ונמנעו מנקיטת עמדה עניינית באשר לממצאי רוזן שאולמרט נטל שוחד, פעמיים לפחות (חברו הטוב אברהם בורג היה היחיד שבהם שחלק כבוד לפסק הדין, אם כי ביכה את מר גורלו באיזון נאות).

רוני בר?און, יצחק לבני, רם כספי ודב וייסגלס הם התותחים המרכזיים במערכה. שלשום נתקל וייסגלס במחסום מביך. עמיתתו רחל תורן העמידה אותו בתוכניתה של חסון על טעותו. השופט לא נשען על עד המדינה שמואל דכנר, אמרה לו, אלא כתוספת לעובדות מוצקות שנגלו לפניו ממקורות אחרים. תוך כדי שידור התוכנית תהתה חסון אם ראתה אותו מחליף מסרונים. עם מי?

פרשת השחיתות הגדולה שידעה ישראל

אנשי אולמרט התלוננו כאילו העיתונות הפרה את כללי הסוביודיצה. לעג לרש. הם חצו את איסורי הסוביודיצה כאשר הכפישו את פרקליט המדינה משה לדור ורשימה ארוכה של עדים במשפט שנערך בירושלים בפני מוסיה ארד, יעקב צבן ומשה סובל עוד בטרם סיימו להעיד. כדאי לזכור גם מה אמר אולמרט על טלנסקי.

כן אירע במשפט הולילנד, שלא היה קל להכנה. העיתונאי חיים ריבלין סיפר בקול ישראל, רשת ב', שחקר את הפרשה והביאה לפני ניצב יואב סגלוביץ', וזה פטר אותו באומרו כי מדובר ב"אגדה אורבנית". העובדה היא שהיועץ המשפטי מנחם (מני) מזוז הודיע לאנשי אגף החקירות במשטרה כי אם לא יפתחו בחקירת הולילנד, על המפכ"ל דוד (דודי) כהן להתייצב למחרת היום במשרדו.

אך גם נכון כי משעלתה המשטרה על הפסים פעלו סגלוביץ' ואנשיו ללא לאות. הם עמדו מאחורי ההסכם המסובך עם עד המדינה דכנר, שנתפר במחט של לדור לפי הוראת מזוז וחשף את פרשת השחיתות הגדולה שידעה ישראל מעודה.

בימים אלה מעמיקה החקירה החדשה את החפירה בתולדות השחיתות. כך צריך, כמו בחפירה ארכיאולוגית, עד הסלע.

  • עוד באותו נושא:
  • שולה זקן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully