וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'ימי קרטר והכסף הסעודי

יעקב אחימאיר

19.12.2012 / 8:31

רק לעיתים נדירות אדם, עיתונאי, נתקל בכתב אשמה חמור כל כך, עמוס ראיות, כלפי אישיות ציבורית אמריקנית בכירה, כגון הדברים שחושף עכשיו משפטן בכיר. שמה של האישיות הולך לפניה ואפילו רץ - ג'ימי קרטר, נשיא ארה"ב לשעבר. שמו של מחבר כתב האשמה נגד קרטר הוא המשפטן אלן דרשוביץ מאוניברסיטת הרווארד, שהוא מבכירי המשפטנים בארה"ב.

לאחר תקופת נשיאותו התמסר, כידוע, ג'ימי קרטר להטפת מוסר ואף לביקורת חריפה וחד-צדדית כלפי ישראל. כשושבין של הסכם השלום בין מצרים ובין ישראל, סברו רבים כי קרטר מטיף לעמדותיו (אפילו עד כדי רמז גס שישראל היא "מדינת אפרטהייד") מתוך הבנה, מתוך בקיאות, ובעיקר - מתוך יושרה, שכן חתימת הסכם השלום הראשון בין ישראל למדינה ערבית נזקפת גם לזכותו. והנה, בא פרופ' דרשוביץ ומנפץ לרסיסים את תדמיתו של קרטר כמטיף מוסר, כמי שפועל מתוך עמדותיו העקרוניות, ובעיקר מתוך עמדות אשר מקורן בטוהר לב. למעשה, כך על פי דרשוביץ, קרטר מונע על ידי כסף סעודי, והרבה כסף.

את האשמותיו כלפי קרטר פירסם דרשוביץ במאמר נוקב שפירסם באתר היהודי AISH.COM, שמפעיליו טוענים כי הוא אתר התוכן העשיר ביותר בתחום התרבות היהודית. פוליטית, דרשוביץ תומך במפלגה הדמוקרטית וזה עתה הצביע למען בחירתו מחדש של הנשיא אובאמה. חשוב מכך, דרשוביץ מציין כי היה מן הפעילים למען בחירתו של קרטר לנשיא. הוא אפילו נועד עימו, ו"קרטר הרשים אותי", כך דרשוביץ, "כמי שפועל מתוך יושרה, כאיש עקרונות".

סעודיה "קנתה" את שתיקת קרטר

אבל דרשוביץ התאכזב, בלשון המעטה, מכל מה שחשב על קרטר. קרטר, כידוע, הקים את "מרכז קרטר" באטלנטה, הפועל למען טוהר הבחירות במדינות רבות. והנה, חושף דרשוביץ, קרטר קיבל פרס כספי נכבד על שמו של שייח' סעודי, זאיד בן סולטן אל-נהיאן, ונטל את הכסף לכיסו. "אפילו אוניברסיטת הרווארד השיבה לאותו שייח' את הכסף שתרם, וזאת עקב עמדותיו האנטישמיות", מציין דרשוביץ, אשר שיכנע בזמנו את האוניברסיטה היוקרתית בעולם להחזיר לשייח' תרומה של 2 מיליון דולר. אותו שייח' הקים מכון חשיבה, "קרן זאיד", והדוברים שהזמין אליו כינו את היהודים "אויבי כל העמים" וגם טענו כי רצח קנדי היה ביוזמת ישראל.

דרשוביץ מוסיף ומאשים את קרטר ואת "מרכז קרטר" בקבלת כספים ממקורות מפוקפקים. לדוגמה, הבטחה לתרומה של מיליון דולר ממשפחת בן לאדן הסעודית. דרשוביץ עורך הקבלה היסטורית, מרשיעה בין תפקוד אוניברסיטת הרווארד בשנות ה-30 ובין דרכו של קרטר. לדבריו של דרשוביץ, בשנות ה-30 הוקירה אוניברסיטת הרווארד מדענים נאצים, גם לאחר שנודעו עמדותיו של היטלר, ובכך היתה שותפה לרשע. "למרבה הצער", כותב דרשוביץ, "הסקתי כי ג'ימי קרטר של המאה ה-21 היה שותף לרשע".

איזו הקבלה מדהימה ומרשיעה עורך המשפטן הנודע! וכך גם "קנתה" סעודיה, ובמחיר גבוה, את שתיקתו של "מרכז קרטר" לנוכח עיוותי זכויות האדם בממלכה, וזאת לעומת תשומת הלב שמקנה המרכז למדינות המחללות את זכויות האדם דוגמת איראן או סין.

דרשוביץ חותם באמירה כי ייתכן שעמדותיו המדיניות של קרטר כלפי ישראל והמזרח התיכון כנות, אבל היכן הגילוי הנאות על התלות בכסף הערבי?! בציבור האמריקני, מסכם דרשוביץ, אין רמה נמוכה יותר של יושרה מן היושרה של קרטר. "אני קובע זאת בצער", חותם פרופ' דרשוביץ, שהיה, כאמור, מתומכיו של הנשיא לשעבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully