וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משחקי היורו: חגיגה רב?קהילתית

מתי שמואלוף

17.6.2012 / 8:52

משחקי היורו הנערכים בפולין ובאוקראינה מממשים את ההבטחה הגלומה בספורט. אין צורך לחזור ולספר מתי ואיך הומצא משחק הכדורגל. על כך נכתבו ספרים רבים. משחקי היורו מחברים יחד קהילות. בכל ערב אפשר למצוא ברחובות המדינה מסכי ענק שמסביבם קהילות מזדמנות של ישראלים, מבוגרים וצעירים, ולצידם מהגרי עבודה, פליטים וחסרי בית.

משחקי היורו מדגישים את הצד החיובי בקיומה של הלאומיות. הנבחרות מתחלקות לפי המדינות השונות. האוהדים והאוהדות שמתלבשים בתלבושת הלאומית מכוננים מחדש את זהותם, זיהוים והזדהותם הלאומית. כך אנו למדים על התמודדויות שלא מובילות למלחמה, להרג או לדיכוי. אפשר לראות גם את הקיום הספורטיבי כמיוחד כאשר מדינה מוחלשת כגון פורטוגל, הנאבקת על מצבה הכלכלי והמדיני בגוש היורו, מנצחת את דנמרק שנמנית עם המדינות המבוססות. משקל רב מונח על כתפי השחקנים בשעה שהם יכולים להעלות את המורל הלאומי וגם להורידו.

בנוגע אלינו, נבחרת ישראל אמנם אינה משתתפת, אך משחקי היורו מרגיעים את הרוחות ברחובות. הרוגע והשקט חוזרים לרחוב והמתח משתחרר. אולי כדאי לחשוב מחדש על חזרה למשחקי אסיה, שבהם היו לנו תוצאות טובות יותר.

הנבחרות האירופיות ממחישות את המציאות החדשה באירופה

הנבחרות הלאומיות של אירופה מוכיחות גם את היכולת לשילוב אוכלוסיות שונות בתוך הנבחרת. זכורה לנו ההצהרה של מנהיג הימין הקיצוני הצרפתי לה פן כי הנבחרת שזכתה באליפות אירופה אינה צרפתית, לאחר שנבחרת צרפת זכתה במונדיאל ב-1998. קפטן הנבחרת לשעבר, זינדין זידאן, אלג'ירי במוצאו, לא התרגש מההצהרה של לה פן; את תהילתו כשחקן מופת הוא כבר השיג בכבוד. הנבחרות האירופיות ממחישות את המציאות החדשה באירופה. אוכלוסיות רבות שהגיעו מהקולוניות וגם מהגרים ממדינות שונות השתלבו. באירופה גם לא מזדעזעים כשחלק מהשחקנים אינם שרים את ההמנון הלאומי. ואכן, חלק משחקני הולנד וגרמניה הכהים לא שרו את ההמנון הלאומי. חשוב לזכור כי השחקנים נמדדים בכישרון שהם מפגינים על המגרש.

עוד נקודה מעניינת קשורה לטכנולוגיה. רבים בישראל וברחבי העולם צופים במשחקי היורו באמצעות האינטרנט ואינם נזקקים לערוצי כבלים או לטלוויזיה בתשלום, וכך המשחקים נגישים יותר. לסיכום, דווקא בתקופה של משבר כלכלי אירופי עמוק באים משחקי היורו ומנחמים אותנו בחגיגה של זהות אירופית רב-תרבותית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully