וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה: רשימת כישלונות

יוסי ביילין

8.8.2011 / 9:52

החלטת חברת הדירוג סטנדרד אנד פורס להוריד, לראשונה בהיסטוריה האנושית, את דירוג האשראי של ארה"ב, פורסמה שעות אחדות אחרי שנדמה היה כי הנשיא אובאמה קיבל מתנה ליום הולדתו ה-50, בדמות הידיעה שפורסמה על הצמצום הצנוע בהיקף האבטלה. כרגע נראה כי גם הריגתו של אוסאמה בן לאדן לא תאזן את רשימת הכישלונות הארוכה של האיש המבריק הזה בראשות העולם.

לקח לעולם זמן כדי להבין שאובאמה הוא המסר. תולדות חייו, צבע עורו, יכולת הנאום המדהימה שלו (לפחות לפני שהורגלנו אליה), גילו הצעיר. וגם עכשיו, עיקר נשיאותו היא באובאמיותו - הנשיא הצעיר הנוסע לבלות עם רעייתו בניו יורק במסעדה ובהצגה, הנשיא הקופץ לאכול המבורגר בוושינגטון, הכלב החדש שהבטיח לבנותיו, משחקי הטניס שלו, יום ההולדת. בשאר העניינים הוא מצפה מאחרים למלא את חלקם. הוא הרי הנשיא, הוא הרי קובע מדיניות, אז מדוע אין הם עושים את המוטל עליהם?

האתגר העיקרי היה להיבחר

מדוע אין הצבא משקם את אפגניסטן ומרחיק את הטליבאן מן המרכזים המאוכלסים? מדוע אין אנשי האוצר מגיעים להסכם טוב יותר עם ראשי הקונגרס על העלאת תקרת החוב האמריקני ועל הקיצוצים הדרושים בתקציב? מדוע הישראלים והפלשתינים אינם קוראים את נאומו ועושים שלום על בסיסו מייד?

מדוע אין העולם המוסלמי מבצע את העקרונות שהציב בנאום קהיר המפורסם שלו מ-2009? מדוע איראן אינה מתרשמת מנכונותו להידברות או ממדיניות הסנקציות שלו? מדוע סין מחזיקה בכוח את המטבע שלה, בלי שום קשר לערכו הריאלי?

נדמה לי שכך תופס אובאמה את נשיאותו - האתגר העיקרי היה להיבחר, ליצור תקדים, ומרגע שנבחר הוא נואם, אומר הרבה מאוד דברי טעם שכל ליברל המאמין בשוויון ערך האדם ובזכויות האדם בעולם יכול להזדהות עימם, ומצפה שאחרים יממשו את חזונו.

הוא קיבל רמקול כדי לבטא עמדות מתקדמות, ואף נועזות בחלקן. הוא נותר ליד דוכן הנאומים שלו, לבדו, במעלה גרם המעלות הקטן של הבית הלבן, ומצפה שמישהו יעשה את העבודה. הוא אינו מבין שיש לו תפקיד כפול - להתוות דרך ולפלס אותה.

הוא אינו יכול להסתפק בהתוויה, ואם לא הבין זאת עד עתה, ספק אם יצליח לשנות את דפוס התנהגותו לקראת הבחירות לנשיאות, או במהלך תקופת הכהונה השנייה שלו, אם תהיה כזו.

הרפובליקנים לא יתקשו לגבור על אובמה

כרגע נראה כי אם לרפובליקנים יהיה מועמד סביר, שאינו עשוי מן החומר ההזוי שממנו עשויים רוב המועמדים הנוכחיים, ואשר יוכל להציג ניסיון ניהולי ומנהיגותי ראוי לשמו - לא יקשה עליו לגבור על האיש הכישרוני הזה, שהעולם כולו הזיל דמעה מהתרגשות כאשר נבחר, ואשר הוכיח כי אינו מסוגל לעמוד באתגר העצום שנטל על כתפיו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully