וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כוכב נולד

יובל אברמוביץ'

11.3.2011 / 6:00

יש שאומרים עליו שהוא מעלה אייטמים ללא בדיקה, שהוא מעתיק תכנים, שהוא עילג, נטול סטייל ובעיקר ילד מתלהב. אבל עומרי חיון, הבלוגר המצליח בישראל, לא חושב שיש לו שיגעון גדלות

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
78,363 חברים בפייסבוק, כ?35 אלף כניסות יומיות בממוצע לבלוג ויותר מ?6 מיליון כניסות מצטברות. הבלוגר עומרי חיון/מערכת וואלה!, צילום מסך

ברוכים הבאים למאה ה?21, שבה כל אחד יכול להיות סוובריטי. סלבריטאי רשת, בשפת המצייצים. הוראות הכנה: איספו לכם כמה אלפי חברים וירטואליים, ספקו להם תוכן עסיסי ונוטף פיקנטיות ואתם בדרך הנכונה להיכל התהילה הרשתי. לחבורת פורצי הדרך הווירטואלית הצטרף לפני כשנה וחצי הבלוגר עומרי חיון, עוד לא בן 20 אבל כבר מעצמת סטטוסים, פוסטים ולא מעט שערוריות. מאז החל לתפעל את בלוג הרכילות "עומרי חיון - בדרך לתהילה" הוא מתהדר בטייטל הבלוגר הכי נקרא בתוך זמן קצר ברשת הישראלית, עם 78,363 חברים בפייסבוק (בקצב גידול של 50 חברים ביום), כ?35 אלף כניסות יומיות בממוצע לבלוג ויותר מ?6 מיליון כניסות מצטברות על פי מונה אתר תפוז, שבו שוכן הבלוג. נוסף על כך מחזיק חיון באפליקציית אייפון, טוויטר, מצלמת אינטרנט פתוחה שמתעדת את חייו (שבהם יציאה אינטרנטית מהארון) עם הכלב בולבולון בדירה בדרום תל אביב, ובעיקר הרבה מעריצים, אבל גם לא מעט שונאים מתעשיית הבידור, התקשורת והבלוגרייה הישראלית.

"הכל התחיל לפני חמש שנים, כשמתוך התלהבות של נער משועמם שחי בפנימייה פתחתי אתרי מעריצים ופורומים לסדרות טלוויזיה שאהבתי. זה היה לגמרי בשביל הכיף שלי", חוזר חיון אל הזמן שבו התחיל הרומן שלו עם האינטרנט. "האתרים תפסו תאוצה והוזמנתי על ידי ההפקות ואנשי יחסי הציבור שלהם לסקר אירועים. אני זוכר שהגעתי למסיבה של 'טלנובלה בע"מ', והתלהבתי לראות את השחקנים ואנשי ההפקה. התחילו להזמין אותי לתוכניות בוקר בשביל לדבר על האתרים, ואפילו התחלתי להרוויח כסף מפרסום. הייתי בן 17 ועשיתי איזה 3,000 שקל בחודש".

הבאזז על הנער נפוץ במהירות בקרב אנשי התוכן בעולם הבידור, וחיון הפך למקור ולדילר של מידע צהוב עבור תוכניות בידור ומדורי רכילות, שזיהו בו, כפי שאמר בתחילת השבוע עורך בכיר בעולם הטלוויזיה, "ילד רעב עם מקורות מידע, חפרפרות ובעיקר חוסר פחד בעיניים". חיון, שזכה לחיבוק חם מאנשי התעשייה, שיתף פעולה עד היום שבו נפל לו ה"סים", שאם המידע שלו עוזר לאחרים, הוא בעצם יכול לעזור לעצמו. ביולי 2009 הוא השיק את הבלוג שלו עם פוסט המתאר את ניסיונו להתברג בתעשיית הבידור הישראלי. בתחילת דרכו הוא עוד דיווח על נינט, יהודה ופליטי ריאליטי שהספיקו להיעלם בינתיים אל החור השחור של עולם הבידור, עד שהחליט להתמקד בביצת הזהב הקרויה "כוכב נולד 7". טיפ שקיבל מבלוגר אחר על מתמודד בשם עומר אדם, על כך שזייף את גילו כדי להיכנס לנבחרת המזמרת, גרם להדחתו של אדם מהתוכנית ולהפיכתו של הבלוג לכוכב רשתי בן לילה.

"בלוגר שהכרתי והיה לו ניסיון בפריצה למחשבים שלח לי צילום מסך של תוכנת משרד הפנים עם תעודת הזהות של עומר אדם, שבו כתוב שהוא צעיר מדי בשביל להופיע ב'כוכב נולד'. מתוך תמימות של ילד מנתניה שלא מבין מה הוא עושה העליתי את זה לבלוג והלכתי לישון. בבוקר קמתי והטלפון שלי היה מפוצץ. כל אתרי האינטרנט העתיקו את הידיעה וציינו את שמי. אחד מכתבי הרכילות התקשר אלי וסיפר לי שהחליטו להעיף את עומר מהתוכנית, והתגובה שלי היתה: 'אוי לא! וואט דה פאק!'. כמעט בכיתי כי לא חשבתי שזה מה שיקרה. הוא אמר לי: 'אתה מלך שהבאת את אחד הסיפורים הכי חזקים שהיו בעולם הבידור בשנים האחרונות', ואני כולי הייתי ברחמים על הילד המסכן שעף מהתוכנית בגללי. נבהלתי מהעוצמה של הדברים. הייתי ילד דביל ומפגר שלא באמת הבין למה הוא נכנס. ביום אחד החיים שלי התהפכו והתחילו לכתוב עלי בעיתונים ובטוקבקים מגעילים, וילדות בנות 12 שאהבו את עומר התקשרו וקיללו אותי. לקח לי הרבה זמן להבין את משמעות הדברים".

אבל חיון לא הספיק ליהנות מרגעי התהילה שנחתו עליו. פחות מ?24 שעות לאחר מכן הוא נוכח לגלות את כוחה של הרשת, כשפירסם אייטם על כך שלירן דנינו, מתמודד אחר בתוכנית, זוכה ליחס מועדף בשל העובדה שהוא קרוב משפחה של טמירה ירדני, מפיקת "כוכב נולד". המידע שקיבל חיון, לטענתו מאותו המקור, היה מוטעה. "מתוך התלהבות פירסמתי את המידע בלי עדויות, בלי תמונות ובלי לבדוק את הדברים. מהר מאוד הבנתי שטעיתי, וזה היה שיעור רציני שלימד אותי לבדוק כל מידע 20 פעם. בסופו של דבר, הורדתי את הידיעה והתנצלתי על כך שהפילו אותי בפח. הדבר הכי מבאס היה שאת כל הנקודות שהרווחתי ביום אחד, הפסדתי ביום הבא. בסופו של דבר קרו דברים טובים כי קיבלתי הצעה מ'מעריב לנוער' לכתוב להם מדור רכילות וגם קיבלתי הצעות מתחנות רדיו ואתרי אינטרנט. הבנתי שיש פה אפשרות לייצר כסף, ואז גם מאתר תפוז הציעו לי לכתוב אצלם בלעדית תמורת תשלום על כל פוסט שאני מעלה. פתאום הילד הלא מוצלח, שהוא לא דוגמן ולא שחקן, קיבל הזמנות לאירועים, טלפונים מיחצנים גדולים שאומרים 'חמודי, מה שלומך?'. עשיתי גם כמה כתבות ל'חדשות הבידור', וביום שקלטתי את המראיין של 'Y בעשר' מסתכל עלי מהצד עם מבט של 'מה לעזאזל הילד הזה עושה פה?', הבנתי שהצלחתי".

פתאום נהיו לי חברים

אם מנסים להבין את המוטיבציה של חיון להוכיח לעולם ולעצמו שהוא שווה כמה לייקים, צריך לחזור אחורה בזמן לילדותו המורכבת. "נולדתי בראשון לציון וההורים שלי היו נשואים שנה וחצי עד שאבא שלי עזב את הבית והשאיר לאמא חובות של מאות אלפי שקלים. בגיל 11 כבר נשלחתי לפנימייה. כל מה שקרה בבית גרם לי להיות ילד די בעייתי. הלכתי מכות עם ילדים, קיללתי מורים והייתי רחוק מלהיות הילד החמוד שיושב מולך עכשיו. כעסתי נורא על כל העולם. הפנימייה הראשונה שלי בנתניה היתה טראומה אחת גדולה. אחרי ארבע שנים עברתי לפנימייה אחרת ושם הדברים כבר התחילו להשתנות עבורי. פתאום נהיו לי חברים, ובעיקר גיליתי את האינטרנט".

שסיפק לך מה בדיוק?
"עצמאות. פתאום נכנס לי כסף מפרסומות שמכרתי לאתרים, וזה הוביל אותי לעצמאות וגרם לי להבין שהנה, בגיל 17 אני יכול להסתדר בכוחות עצמי ואני לא צריך אף אחד בעולם הזה. אז גם התחלתי להתחבר לאנשים. הייתי יושב עם המדריכים שלי בפנימייה ומייעץ להם בעניינים כספיים. פתאום התחלתי להרגיש שאני שווה משהו. אחרי הלימודים חזרתי הביתה אבל אחרי חמישה חודשים בבית הבנתי שזה לא עובד עם אמא שלי ואחי והחלטתי לעזוב לתל אביב והתגייסתי לצבא".

עד שערקת ונשלחת לכלא.
"כשהתגייסתי לצבא הבאתי איתי את כל ההיסטוריה שלי, והייתי גם מטופל אצל פסיכולוגית כי לא חייתי חיים רגילים. יש לי משפחה אבל אין לי משפחה וגם יצאתי מהארון. ביקשתי מהצבא התחשבות במצבי והסברתי שאני לא חי בבית כבר שנים ושאני צריך אישור עבודה כדי להתקיים לבד, אבל אף אחד לא הקשיב לי ומצאתי את עצמי במשך שנה לא עושה כלום. חיכיתי לתפקיד וישבתי בכל מיני משרדים זמניים. ביקשתי עזרה אבל שמו עלי פס, עד שהחלטתי לקחת את החוק לידיים ולא הגעתי יותר לצבא".

בזכות החשיפה בפייסבוק ושערוריות "כוכב נולד" הפך הבלוג של חיון לאתר הקלקה לרגל לחובבי תוכניות הריאליטי. בעונה השנייה של "האח הגדול" הוא החליט להתמקד בביצת הזהב של קשת. לטענתו, חלק ממשפחות המשתתפים בעונה הקודמת שהבינו את הכוח הפרסומי בבלוג מיהרו ליצור עימו קשר במטרה לספק לו מידע אטרקטיבי על יקיריהם. חיון מצידו סימן במהירות את המועמד שלו תחת הסלוגן "אלירז שדה הוא הנינט החדש", ולטענתו הריץ אותו עד לניצחון. "הרגשתי שיש משהו מיוחד באלירז, פתחתי לו דף בפייסבוק וקידמתי אותו. בתוך זמן קצר הצטרפו אליו 120 אלף חברים. הפייסבוק אז היה בחיתוליו וזה היה עוצמתי. התחלתי להמליץ לגולשים להצביע לו והפכתי בתכלס להיות היחצן של אלירז שדה. נשאבתי לתוך זה והייתי מדבר על אלירז כל הזמן בתוכנית של איריס קול. אפילו עזרתי לאח שלו לעשות קמפיין וידיאו של כל מיני מפורסמים ופליטי ריאליטי שממליצים לציבור להצביע לאלירז".

מה היה המניע שלך לעזור לו?
"אני לא אשקר, שילוב של זה שהוא היה נראה לי הבנאדם הכי נחמד בבית, וגם כי הבנתי שההיצמדות שלי אליו יכולה לתת דחיפה לבלוג שלי ולי".

אתה זוקף לזכותך את הניצחון שלו?
"אני אמנם לא 30 אחוז רייטינג אבל אני לגמרי גורם משפיע. בשלב מסוים כל מיני מודחים מהתוכנית באו ואמרו לי: 'תיזהר עם ההשקעה, אלירז ייצא וישים עליך פס', וזה באמת מה שקרה בסוף. הייתי בתוכנית הגמר, וכשאלירז יצא מהבית אחיו הכיר בינינו. הוא חיבק אותי וזהו. היתה מסיבת ניצחון ואפילו לא הזמינו אותי. נסעתי למסיבה למרות שלא הזמינו אותי ופתאום הרגשתי שהמשפחה שלו מתייחסת אלי בקרירות. הלכתי הביתה ובכיתי כמו ילד קטן. הרגשתי מנוצל. זה היה מבאס. אחרי שלושה ימים אלירז התקשר אלי להגיד לי תודה. הוא דיבר איתי בקושי חצי דקה. זה איכזב אותי. ארבעה חודשים נסעתי על חשבוני, עשיתי טלפונים והקרבתי מהחיים שלי. הוא היה יכול לתת לי צ'ופר. אתה יודע מה? אפילו 50 שקלים. סתם בשביל ההערכה. אבל אני את הלקח שלי למדתי, ואני יותר בחיים לא אעזור למישהו מתוכנית ריאליטי. אני לא נשאב לזה יותר".

אני יודע שהבלוג לא מתוחכם

בחודשים האחרונים הפך חיון לתופעה רשתית רחבה עוד יותר. הוא לא מהסס לפרגן לעצמו ולהדגיש ש"כל הרכילאים עובדים עם אותו מידע שמגיע מיחצנים, ולעומתם אני עובד עם מקורות בלעדיים". בלוגרים אחרים, לעומת זאת, מאשימים אותו בהעתקת תכנים מקוריים שלהם, האשמה שחיון דוחה על הסף. הנפגעים מחיון (שכולם, בלי יוצא מן הכלל, סירבו להגיב לכתבה), וכן חלק לא קטן מהעיתונאים המסקרים את תחום הרכילות, טוענים שחיון ממהר להעלות אייטמים ללא כל אישור ובדיקה, שחלק מהאייטמים נטולי כל שחר וביסוס, שהבלוג שלו עילג, עמוס בטעויות עברית והגהה, נטול סטייל, ושבסופו של דבר מדובר בילד מתבגר שרוצה להפוך למפורסם בעצמו. אסי עזר, לדוגמה, חבט בחיון לא פעם בטוויטר שלו, וחיון מצידו מיהר להגיב. "אני יודע שהבלוג לא מתוחכם מבחינת הכתיבה", הוא מתגונן, "אז מה? לא עשיתי קורס בתקשורת ואני בסך הכל בן 19 וחצי. אין לי ניסיון של בן 30 ואני בטוח שאני אשתפר עם הזמן".

ומה לגבי הטעויות שלך? היו לא מעט כאלה, לדוגמה זה שג'סטין טימברלייק בארץ עם מדונה, שד"ר קליין נכנס ל"האח הגדול", שגמדה תיכנס לבית כמענה לאלעד או שקרן פלס בהריון.

"נכון שהיו לי כמה פספוסים אבל מצד שני יש לי הרבה יותר דיוקים. גם העיתונים לפעמים טועים ומפרסמים התנצלות או הבהרה. אם תעבור על כל הפרסומים שלי תראה ש?95 אחוזים מהם היו הכי מדויקים שיש, וגם ראשוניים. מאז האייטם על לירן דנינו אני מאוד זהיר. אם אני מעלה שמועה כמו זאת שרצה לפני כמה שבועות על כך שעמיר הרביץ לפרידה, מה שלא קרה, אני מדגיש שזאת שמועה ומסיים עם סימן שאלה. אתה יודע כמה אייטמים מגיעים אלי ביום? עשרות! אין לי אפילו זמן לבדוק את הכל, ומה שמורכב מאוד אני מוותר עליו".

אתה מגדיר את עצמך עיתונאי?
"אני מגדיר את עצמי כנוף חדש בתחום הזה. אני עובד עם כולם ולא מחויב לאף אחד. יותר ויותר יחצנים מבינים שיש לי יותר כוח מלאתר כמו NRG ומתחילים להעביר לי ידיעות. תבין, לא עורכים אותי, לא מספקים לי טלפונים, הכל לבד. הגולשים שלי מעבירים לי מידע ואני גם בקשר עם לא מעט סלבריטאים. אורנה בנאי, לדוגמה, שלחה לי ראשון את סרטון התגובה שלה בעניין המטרידה שלה. זה היה אחלה מהלך של בחורה שמבינה שהכוח היום בא מהאינטרנט. היא שלחה סרט ואמרה, 'הנה התגובה שלי בלי עריכה'".

מי המדליפים שלך?
"אתה מצפה שאני אתן לך שמות?".

אסתפק בקווים לדמותם.
"יש משפחות של מתמודדים ששולחות לי כל מיני תמונות ישנות שלהם ופרטים עליהם, ויש לי חברים שהיו בתוכניות ריאליטי ויש אנשים שעובדים בטלוויזיה. בתכלס זה לא שאני יושב ורואה ערוץ 20 כל היום. יש לי מלא חברים בפייסבוק שדואגים לעדכן אותי או לשלוח לי סרטונים שאני מעלה".

טוענים שאתה לוקה בשיגעון גדלות.
"מה הבעיה שלהם? אני לא רואה ממטר מהרגע הראשון וזה מה שהופך את הבלוג לטוב. אתה יודע מה, קבל כותרת: אם הייתי בריאליטי הייתי זוכה. אתה יודע למה? כי מה שרואים זה מה שמקבלים. אני לא משחק משחקים. אני לא טיפוס מלקק ולא צריך טובות של אף אחד. אני מגיל אפס חי עם עצמי ומסתדר מצוין. אין לי שיגעון גדלות וזכותי לעשות דברים בדרך שלי".

עד מתי תתחזק את הבלוג?
"בינתיים טוב לי ככה. אני אוהב את החיים שלי. אני ישן מתי שבא לי וכותב מתי שבא לי, ועוד עושה מזה יותר כסף מחלק מהעיתונאים המנוסים. אם תהיה עונה של 'מחוברים' אני אשמח להשתתף בה. אני חושב שזה יכול להיות מעניין. בגדול אני מחכה שערוץ טלוויזיה מסוים יתעורר ויבין שליאון רוזנברג, עם כל החליפה היפה שלו, לא באמת מביא ערך מוסף. אם מחפשים תכלס של מידע צריכים להתקשר אלי ולהגיד לי: 'בוא, צריכים אותך לתוכנית חדשה'. גם את גיא פינס אני יכול להחליף. אני מודע לכל המכשולים שיש ושעוד יהיו בדרך אבל זה לגמרי היעד הבא שלי. אם הצלחתי לכבוש את האנשים דרך הבלוג שלי, אני מאמין שאוכל גם לכבוש את הטלוויזיה".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"גם את גיא פינס אני יכול להחליף", "ליאון רוזנברג, עם כל החליפה היפה שלו, לא באמת מביא ערך מוסף"/מערכת וואלה!, צילום מסך

מהישגיו הבולטים של הבלוג

* 28.07.09 - "מיי פיינגולד חתמה חוזה בהליקון ותתחיל לעבוד על האלבום שלה עם החברה מייד בסיום 'כוכב נולד' או בהדחתה"

* 04.08.09 - "חשיפת גילו האמיתי והצעיר מדי של עומר אדם, שהתמודד ב'כוכב נולד'"

* 18.8.09 - "חשיפת חלק משמות מתמודדי 'הישרדות 3', ובהם אביגיל פרל, טום אלתגר וטל אנגלנדר"

* 10.11.09 - "מתמודד טרנסקסואל ייכנס ל'האח הגדול 2'"

* 28.11.09 - "מעיין חודדה בסכנה - הפקת 'האח הגדול' איימה שתוציא אותה מהבית"

*27.12.09- "היום בערב דלתות הבית ייפתחו שוב וחמישה דיירים חדשים ייכנסו לבית. אחד מהם יהיה תומר לנצמן, בן 24 מגבעתיים, אחראי משמרת בטאטי ביהוד, על תקן הלאון שניידרובסקי החדש"

* 08.03.10 - "איילה וסער נפרדים"

* 19.08.10 - "עדן אברג'יל, שתמונותיה עם עצירים פלשתינים כפותים הגיעו לאינטרנט, עונה לעומרי חיון שתוקף אותה בפייסבוק שלו: 'בכיף הייתי הורגת ערבים, אפילו טובחת בהם'. הוויכוח הווירטואלי מגיע למהדורת החדשות של ערוץ 2"

* 02.12.10 - "דיירת בשם סיון דרור ומתמודדת לסבית
ייכנסו לבית האח הגדול"

* 24.12.10 - "מתמודד מ'האח הגדול' יטוס לספרד"

* 28.12.10 - "סרטון ובו נאום מצולם של אורנה בנאי
המגיבה לפרשת מטרידתה"

* 22.01.11 - "מתמודד בשם רם פרייס ואבירם, הארוס
של ליהיא, ייכנסו באמצע העונה לתוכנית,
אבל לא כל הדיירים החדשים ייכנסו בסופו
של דבר אל תוך הבית"

* 19.02.11- "משפחות מתמודדי 'האח הגדול' ייפגשו עם המתמודדים במסגרת משימת בית הכלא"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully