וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אשת הברזל

אורי שבתאי

27.8.2010 / 6:00

איש לא נתן לעו"ד האדישה מרעננה סיכוי, אבל גם הלינץ' המכוער שעשו לה השבוע לא יעצור את שרון רפאלי בדרך למיליון של "הישרדות אולסטארס" • אביגיל? "פה מטונף" • שפקס? אנחנו חברים, הוא התנצל" • בשבקין? "מוג לב מלא שרירים" • דן מנו? "לא היה בינינו כלום"

"לפני שאתה מתחיל לראיין אותי, יש לי בשבילך את שאלת מיליון הדולר", יורה לעברי שרון רפאלי כשכף רגלי עוד לא הספיקה לעבור את סף הכניסה בדירת הרווקים המעוצבת שלה במרכז תל אביב ("רוב המשכורת שלי הולכת על הדירה הזאת"), מרחק כמה פסיעות מדיזנגוף סנטר. "מי הפייבוריט שלך בעונה הזאת?", היא שואלת את מה שחששתי ממנו יותר מכל. מצד אחד, אנחנו עומדים לשבת יחד בארבע השעות הקרובות וכדאי שנשמור על יחסים טובים. מצד שני, אני לא רוצה לשקר ונאמנותי למירית וקנין היא עד הסוף (המר, לצערי הרב, אבל עוד נגיע לזה). מזל שיש מזגן, לקרר את הזיעה שמתחילה לעלות מהלחץ ומארבע הקומות שעליתי עכשיו ברגל. "מירית!", אני עונה לבסוף, "היא פשוט מדהימה. אני מת עליה. בעונה של איי הפנינה, כשהיא לא זכתה, זה ממש כאב לי. אני אוהב את הבחורה הזאת ורואה את טוב הלב שבעיניים שלה".

לרגע משתררת דממה בחדר. הנשימה נעתקת. אבל אז רפאלי מחייכת ואומרת: "כן, מירית באמת מקסימה, אנחנו חברות טובות".

האמת היא ששיניתי את דעתי כמה פעמים במהלך העונה. אותך, לדוגמה, לא אהבתי בהתחלה.

"באמת? למה?".

נראית לי לא נחמדה, נעימה או חייכנית. הדמות שלך היתה נוקשה, של אדם קר. מה שכן, לא ראו בך רוע. בפרק האחרון כמעט שברתי את הטלוויזיה מרוב עצבים על היחס של קפון, בשבקין, אביגיל ושפקס אלייך. איך התמודדת עם החרם שלהם?

"תראה, היתה לי ילדות מאוד טובה, בחיים לא עשו עלי חרם, תמיד הייתי מוקפת חברות. פתאום לחוות בגיל 28 כזה רוע בכזאת קיצוניות - זה לא קל. ארבעה אנשים, אחד מהם בן 40 ועוד שלושה בשנות ה?30 לחייהם, אומרים עליך את הדברים הכי קשים בעולם, וגם ככה אתה מחופף לגמרי בלי אוכל או שינה. אם יש משהו שטילטל אותי זה ההתנהגות שלהם".

אל תיעלבי, אבל ממש ריחמתי עלייך. זה נראה כמו לינץ'.

"אני כן נעלבת כי אני לא אוהבת שמרחמים עלי. אבל זה באמת היה לינץ', עד היום יש לי מטענים אליהם. זו לא הצגה, הכל אישי שם. גם לא יכולתי להתחבק עם אף אחד מהם אחרי זה. זה לא שאני יושבת בלילה ובוכה, אבל יש מטענים".

לפחות בסוף אביגיל הרעה נפלה.

"אני כבר אוהבת אותך! אתה רואה את מה שגם אני רואה. זה אכן רוע, אביגיל בחורה רעה".

רפאלי, 28, הגיעה לעונה הזאת של "הישרדות" כאחת מה"אוהדים", ובסופו של דבר מצאה את מקומה בגמר (ביום שני הקרוב, באמפיתיאטרון כרמיאל) לצידם של בשבקין וקפון הוותיקים (וגם שפקס ממחנה האוהדים), וכאישה היחידה ששרדה עד הסוף. את ילדותה בילתה במשפחה חמה ברעננה (אמא טריפוליטאית, אבא פרסי), והיא מעידה על עצמה שהיתה ילדת שמנת מפונקת, "אפילו קצת סנובית", כהגדרתה. "היה לי כל מה שרק רציתי", היא מספרת, "הסתובבתי עם חברות מבית הספר ובילינו המון, קנינו רק מותגים וחיינו את החיים הטובים".

אבל בגיל 18 באה הנפילה. אביה פשט את הרגל (לנסיבות עצמן היא מעדיפה שלא להיכנס) והמשפחה עקרה ללוס אנג'לס בלי שרון, שנשארה לגור כאן עם אחותה הגדולה. "הם עזבו את הארץ ואני נשארתי כי היה לי מאוד חשוב לשרת בצה"ל. התחלתי למלצר ולכלכל את עצמי. בצבא שירתי כפקידה של הקב"ן בקריה, ומאז אני לא סובלת משתמטים. אחרי השחרור למדתי עריכת דין במכללת שערי משפט, והיום אני עובדת כעורכת דין בתחום האזרחי".

למעשה מדובר בשורדת של ממש. מי שבנתה את הקריירה שלה מאפס, בלי עזרת הורים, בלי הנחות. היום היא נחשבת לעורכת דין מצליחה באזור תל אביב. "למרות שאני מרעננה במקור, אני לא אחליף את תל אביב בחיים. אני מכורה לעיר הזאת. לא לבילויים אבל לזה שהיא תמיד רועשת, אפילו אם זה רעש של אוטובוסים. אם אני אזכה במיליון שקלים אני ארכוש דירה בתל אביב, ובצד אקח גם משכנתא. אני גם אסגור את המינוס בבנק ואוכל להתחיל עם החיים".

מה הדבר שאת הכי אוהבת לעשות?

"הרגע שבו אני חוזרת הביתה אחרי העבודה, פותחת את המזגן, שמה טלוויזיה ורואה את התוכניות הכי רדודות ושטחיות. אני מתה על 'סאות'פארק' ו'מועדון לילה', וגם הרבה פעמים שומעת רדיו דרך הממיר של הטלוויזיה. כדי לנקות את הראש באמת אני רואה 'חברים' או 'סיינפלד'. כעורכת דין אני עובדת עד שמונה או עשר בלילה, וזו עבודה שאתה לוקח לפעמים הביתה, אז הכי כיף לנקות את הראש בבית. אני גם לא יוצאת, אולי פעם בשבועיים?שלושה ואפילו חודש".

איך מוצאים ככה בן זוג?

"לא מוצאים, כבר הרבה זמן אני לבד. היה לי חבר ארבע שנים ונפרדנו כמה חודשים לפני שנסעתי לצילומים. מאז לא היה לי מישהו. מאז 'הישרדות' אני בסוג של אי שקט, הראש שלי במקום אחר לגמרי. כל פרק הוא כמו טיפול פסיכולוגי שמלווה אותי שבוע שלם".

באמת לא היה לך אף אחד כל הזמן הזה?

"לא ממש, היה לי רק דייט אחד מאז 'הישרדות' עם בחור שהוא חבר של חברים שניסו לשדך לי מלא זמן. יצאנו קצת, אבל לא יכולתי להיות שם. לפעמים אני יותר מדי בררנית. אני רווקה גם כי קשה לי לפעמים להתחבר לגברים. אני מחוזרת, אבל לא יותר מחוזרת מאז התוכנית. אני גם לא בחורה של סטוצים".

את רוצה שנאמין שהתוכנית לא העלתה לך את מספר המחזרים?

"היה מישהו שהתחיל איתי בבית קפה, הייתי בטוחה שהוא מזהה אותי מהתוכנית. הוא שאל אותי כל מיני שאלות כאילו הוא מכיר אותי. התחלתי לדבר איתו על התוכנית כאילו ברור שהוא מכיר - ודווקא ברגע שהוא שמע שאני בטלוויזיה הוא נבהל והלך. אחרי חצי שעה הוא חזר והתנצל. בפייסבוק, לעומת זאת, יותר גברים מנסים לפתח איתי שיחה, אבל זה לא עוזר להם".

איזה גבר יצליח להשיג אותך בסוף?

"קודם כל, עד הגמר - אף אחד. אבל אחרי הגמר אני מקווה שישיגו אותי פלוס מיליון שקלים. אין לי הגדרה בטוחה, זה תלוי בבנאדם. מה שמאוד חשוב לי זה שהוא יהיה איש עבודה, שיקום בבוקר מוקדם וילך לעבוד, בלי קשר לכמה שהוא ירוויח. אחד כזה שיחזור הביתה עייף, שיהיה חבר טוב ויידע להכיל את כל השדים שיש לי בראש".

וגם יצטרך להתמודד עם העובדה שנכון לעכשיו את מפורסמת.

"אני לא מתעסקת בשאלה אם אני מפורסמת או לא, אני עורכת דין, לא סלבריטאית. זו לא היתה המטרה שלי, להתפרסם. זה לא שאנשים מצלצלים לי באינטרקום. כשעוצרים אותי ברחוב זה מחמיא וכיף, אבל אני לא שחקנית ולא דוגמנית. יום אחרי הגמר אני חוזרת להיות רק עורכת דין".

סנאים בראש במקלחת

בעמוד הרשמי שנפתח לה באתר "הישרדות" בחרו אנשי ערוץ 10 להגדיר אותה כך: "עורכת דין אינטליגנטית, צינית ושאפתנית, זו שחייבת תמיד להגיד את המילה האחרונה. ל'הישרדות' היא לא מגיעה כדי למצוא חברים, בטח שלא להתחבב על אף אחד. יש לה מטרה ברורה: לנצח ולקחת את המיליון". בתחילת העונה (והאמת, גם במהלכה) איש לא האמין שהבחורה האלמונית שלא קיבלה יותר מדי זמן מסך תהיה אחת מארבעת הפיינליסטים. אם בגלל עריכה, ואם משום שזו באמת האישיות שלה. רפאלי לא תויגה בטייפ קאסט כלשהו, מה שלדעת רבים היה לה לרועץ. "זה מה שמיוחד בי", היא מתעקשת, "אני לא דמות, זה מה שצריך לחבר אנשים אלי. אני שרון, לא ה'ערכית' או ה'כלבה', אני בנאדם".

השאלה היא אם זה לא יפעל עכשיו נגדך, כשהצופים צריכים לשלוח מסרונים ולבחור באחד מכם.

"אני חושבת שבכל פרק הבאתי משהו שכל אחד היה יכול להזדהות איתו קצת. באתי ונשארתי בנאדם עד הרגע האחרון. הייתי אני, ולדעתי זה יקרב אנשים אלי".

אחד המתמודדים הבולטים והמצליחים ביותר מהעונות הקודמות של "הישרדות", שנחשב לאסטרטג מהמעלה הראשונה (ומתעקש שלא להיחשף בשמו), חוזה לשרון הצלחה בגמר: "לדעתי קפון או שפקס יילכו בהצבעת המסרונים, ומי שתזכה זו שרון. הם אמנם מפורסמים, אבל לא אוהבים אותם. קפון מצטייר מהיום הראשון כמכשף הרשע, והוא מעיד כך על עצמו. שפקס מאוד כוחני, ילדים שראו אותו בבית עם ההורים שלהם לא יצביעו בשבילו, לדעתי. השנה גם אין אחד שמתבלט מעל כולם. מי שיזכה זה בגלל שנאת המן ולא מאהבת מרדכי".

איך המושבעים יצביעו, לדעתך?

"יש כאלה שמצביעים אך ורק כדי ללכת על הסוס המנצח. הם יודעים מי הולך לזכות ורוצים להצביע למנצח. מצד שני, יש את אלה שלא יצביעו למישהו כי הוא העליב אותם. יש מושבעים ששומרים נאמנות למי שהיה איתם בברית ומצביעים עבורו כי הם ממשיכים לכבד את זה".

על השורדת אביגיל פרל בוער לרפאלי לדבר. ליד חברים היא מגדירה אותה "הבחורה שאני לא מזכירה את שמה". נדמה שאחת הנחמות הקטנות שלה היא שלגמר הגיעה רפאלי כשבמשימת ההדחה האחרונה נפלה פרל. רפאלי החזיקה מעמד על העמוד כמעט 12 שעות, אל מול התלהמות ועלבונות די מגעילים של בשבקין, שפקס ואביגיל, שניסו להפעיל עליה לחץ נפשי כדי שתקרוס. "יודע מה הכי עצוב? כשאמא שלי הגיעה לאי היא כל הזמן אמרה לי, 'אביגיל מקסימה, לכי תהיי איתה', וזה מה שנשאר לי בתודעה. באופן אוטומטי היה לי סוג של אמפתיה לבחורה הזאת אחרי מה שאמא שלי אמרה. אבל התברר שהיא אכזבה מאוד גדולה".

מתי גילית את זה?

"היא כל הזמן הכריזה שהיא פמיניסטית ואוהבת נשים, אבל כששלושה גברים צועקים עלי והיא מצטרפת אליהם - זה לא טו?ב לב ולא פמיניזם. אצל אביגיל יש רק סיסמאות וקלישאות בשקל וחצי. יש לה פה מטונף".

את ממש שונאת אותה. את לא פוחדת לאבד את הקול שלה בהצבעה על המיליון?

"היא לא תצביע לי בחיים. יודע מה? אני גם לא רוצה שהיא תצביע לי. תכתוב את זה! אני שמחה שהיא לא תצביע לי. תשמע, כשקמה בחורה ומטנפת על שפקס כל העונה, ואז בפרק האחרון רוצה שיגיע איתה לגמררר (מחקה את הרי"ש של אביגיל במבטא אמריקני), זה דרגה אחת מתחת למזגזגת. אין בנאדם שהיא לא טינפה עליו ודיברה עליו בצורה הכי מגעילה. אני אישית לא רוצה להתחבר עם אנשים כמוה. קודם כל תהיי בנאדם לפני שאת מנפנפת בתואר השני שלך! כשאני הולכת לישון בלילה אני ישנה טוב עם עצמי".

זה הזמן לדבר על משימת ההדחה האחרונה. הם הציקו לך, העליבו אותך - ואת לא נשברת.

"הם כל כך לא אסטרטגים. אם הם היו כאלה הם לא היו ממשיכים להציק לי, כי זה נתן לי את הדרייב להישאר על העמוד המזורגג הזה. זו היתה הטעות מספר אחת שלהם. שנאתי אותם באותו הרגע, הם נראו לי חבורה של עלובי החיים, הלב שלי נמחץ באותו הרגע".

ומה היחס שלך אליהם נכון להיום?

"היום רק שפקס חבר טוב שלי, הוא התנצל".

מה שכן זכור לרבים מרפאלי בעונה האחרונה של התוכנית הוא "הרומן" שהיה או לא היה בינה לבין דן מנו. היא טענה אז שמדובר בחברות אמיתית, ושנקשרה אליו. הוא, בתגובה, אמר: "אין ולא היה ביני לבין שרון כלום, בטח לא משהו רומנטי. יש לי חברה, וזה לא כל כך מכובד שבחורות משיגות כותרות על הגב שלי". גם חבריה של רפאלי על האי הקניטו אותה על "הרומן" כביכול, והשיא היה על העמוד במשימת ההדחה. כשאני מזכיר לה את הסיטואציה, דמעות מציפות את עיניה. "הכי כאב לי איך שבשבקין דיבר אלי על העמוד, כשהוא הטיח בי 'מה היה לך עם דן'", היא מודה, "הרגשתי מושפלת, כאילו אני צריכה להודות מול כל מדינת ישראל שיש לי רגשות למישהו. כמה עלוב אתה יכול להיות? הרי באמת לא קרה כלום עם דן. הקטע הרגשי כל כך עוצמתי, אתה עומד עם הרגליים על העמודים האלה, כאבי תופת, היינו במרחק ממש קטן זה מזה, ובשבקין, שאמור להיות ג'נטלמן וערכי, התגלה כמו האריה מ'הקוסם מארץ עוץ' - מוג לב שאין לו נשמה. סתם מלא שרירים שנוגע לבחורה במקום הכי פרטי שלה. בחיי היומיום, אם הוא היה שואל אותי כזאת שאלה הוא היה חוטף שתי סטירות, ואולי גם הייתי הופכת עליו שולחן. הדם הטריפוליטאי שלי היה עולה לי לראש. זה מרגיז אותי שבכלל נתתי לו לשחק לי בראש".

אני בכלל מופתע שבשבקין הצליח להגיע לגמר. הוא די תמים.

"טוב, רוב הזמן הוא היה עם שרשרת חסינות, אז אני לא יודעת עד כמה מדובר בהפתעה. זה משחק חברתי בעיקר. להגיע לגמר בגלל כל שרשראות החסינות והכוח הפיזי שיש לך - בעיניי זה אומר שלא מגיע לך להיות השורד האחרון".

כדי להיות השורד האחרון צריך גם להסתדר בלי מקלחת. באמת לא נגעת בסבון כל החודש הזה? אני זוכר את המשימה שבה השבט בחר בך כשורדת הכי מסריחה. זה היה די מעליב.

"מהיום הראשון למשחק אמרתי כל הזמן שאני מתה להתקלח, וזה נכנס לאנשים לראש. בחיים אני הכי סטרילית שיש. כשהיינו במשימה הזאת ברור שלא הרחתי טוב, אבל אף אחד לא הריח טוב. מצד שני, כשלא אוכלים אז גם יש פחות ריחות שמופרשים מהגוף. אבל שים לב לסגנון: גיא גולד אמר בצורה מצחיקה שיש לי סנאים בשיער, ולעומת זאת אביגיל אמרה 'שרון לא מריחה טוב'. מאיפה הרוע הזה?".

ומתי זכית להתקלח סוף סוף?

"כשנגמרו הצילומים קיבלתי איזה קרוואן עם מים קפואים, פשוט המקלחת הכי מזעזעת שהיתה לי. לא הצלחתי לחפוף את השיער והיו לי צלקות בכל הגוף ששרפו לי. כשחזרתי לארץ אמא שלי הכניסה אותי לאמבטיה ופשוט קילחה אותי ובכתה. לא התביישתי ממנה, הייתי מפורקת נפשית ופיזית, כולי צלקות וכאבים. היא הכניסה אותי לאמבטיה וסיבנה אותי, ויצא ממני שחור".

שפקסעלכית? אני?

מי שהיתה אחת מחברותיה הטובות של רפאלי על האי היא לידר שני, 30, הסטודנטית למחזאות מבית ינאי. זמן קצר לפני ההצבעה שבה הודחה שני במועצת השבט האחרונה (על ידי שפקס, במופע של איש אחד שייזכר עוד זמן רב), קמה רפאלי ובצעד מפתיע נתנה לו נשיקה. "הייתי מעורערת, ובשלב מסוים כשהוא אמר שלידר רצתה להדיח אותי - האמנתי לו", היא מסבירה, "בדיעבד אני מאמינה היום ללידר שלא רצתה להדיח אותי. זו היתה הטעות הכי גדולה שלי במשחק. אני מאוד אוהבת את לידר, אם יש משהו שכואב לי זה ההדחה שלה. אם הייתי יכולה לשחק את המשחק מחדש, הייתי בוחרת אותה שוב כבעלת ברית, כי היא ממש חיזקה אותי במהלך המשחק".

היום אתן בקשר?

"כן, אנחנו בקשר מעולה וחברות טובות. נפגשנו בארץ שבוע אחרי שהמשחק נגמר. היא באמת אדם טוב, למרות שאנחנו מאוד שונות. היא החברה הכי טובה שלי משם, ומבחינתי זה סוג של מתנה. יודע מה הכי הרגיז אותי? כל הזמן קפון קרא לנו 'השפקסעלכיות' אבל ה'שפקסעלך' האמיתיים הם קפון ובשבקין. היתה להם הזדמנות להדיח את שפקס והם בחרו לרוץ ולגלות לו את זה".

מעליב אותך כשאומרים שאת שפקסעלכית?

"לא. יש אנשים שחיים מסיסמאות ויש כאלה שחיים ממעשים ומקבלות. אני לא אדם של סיסמאות, אני אדם צנוע, ובמשחק הזה לא צריכים להיות צנועים. שפקס עסוק בחמשירים, בלבולי מוח ודיבורים על עצמו, וזה בסדר גמור. הוא איש שיווק מצוין, וזו הסיבה שהוא עשה מיליונים. אני בת 28, שכל החיים עשתה הכל בזכות עצמה. אגב, אני היחידה שצעקה עליו והתעמתה איתו".

היית מגדירה את עצמך אדם אדיש?

"כשצפיתי בעונה נראיתי לעצמי אדם ממש רגיש, ואמרתי בלב שזו לא אני. כולם אמרו לי שאני הכי קרת לב ושכלום לא חודר אלי. כמו שורה משיר של אפרת גוש, 'כלום לא נוגע בי', זה שיר שאני שומעת כל הזמן".

את חושבת שהתוכנית שינתה אותך?

"כן. הרבה שנים הייתי חסומה רגשית, לא היו לי הרבה חברים כי הייתי מאוד רשמית וקורקטית והשקעתי בעיקר בלימודים ובעבודה. עשר שנים לא ירדה לי דמעה מהעין. והנה פה בכיתי כמה פעמים".

החיים שלך לא נהיו יותר מאושרים אחרי "הישרדות"?

"ממש לא, הם הרבה יותר קשים".

אז למה הלכת לתוכנית מלכתחילה?

"האמת, בשביל המיליון. איזה סיכוי יש לי לעשות סכום כזה בחודש? אלא אם אני אתחתן עם איזה מיליונר".

כמו שפקס!

"תשמע, שפקס הוא באמת אסטרטג שעשה מהלכים מטורפים בעונה הזאת. כצופה אני חושבת שהוא גאון, אבל אני הבאתי מכלול של דברים שבזכותם מגיע לי להיות השורדת האחרונה".

ואם לא, מקסימום תיכנסי לבית "האח הגדול".

"לא הייתי יכולה להיות דקה ב'האח הגדול'. יודע מה? אפילו לא חצי דקה. זו קלסטרופוביה מטורפת להיות בתוך בית ולשמוע כל מיני דגנרטים מבלבלים לי את המוח על החיים". ¬


* ליצירת קשר עם הכתב אורי שבתאי: orishabtai@gmail.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully