וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחת שליט במלכוד

דן מרגלית

26.1.2010 / 7:48

משפחתו של החייל החטוף גלעד שליט ניחנה באורך רוח ייחודי. ייתכן כי הורים אחרים היו "הופכים שולחנות" ומפעילים לחץ כבד יותר על שתי הממשלות שטיפלו בשחרור בנם - ולפי שעה ללא תוצאות. אך בכוונת משפחת שליט ותומכיה לחזור מחר-מחרתיים לרחוב ולכיכר אם אכן תתקבל תשובה שלילית מן החמאס ואיש לא יוכל לבוא אליהם בטענות אם כי יתעורר ויכוח אם בחרו בצעד הנכון.

כל נקודות המחלוקת המפצלות את החברה הישראלית בעניין שליט נותרו בעינן. גם אם ההצעה הנוכחית טובה מאשר בימי הממשלה הקודמת אין הדבר פותר את הסוגיה אם ראוי בכלל לחתור לעיסקה במחירים כה גבוהים. כל זה אינו רלוונטי לשאלה המעשית בנקודת הזמן הנוכחית - מה לעשות עתה?

ברור לגמרי כי התשובה השלילית הצפויה מחמאס שמאשים את ישראל ומצרים באחריות לסחבת עלולה לשים קץ לעידן התיווך הגרמני במאמצי השחרור. מה שעלה יפה בלבנון נכשל לפי שעה בעזה. ברגע זה נכון לעכשיו מפעילים שני הצדדים את השריר האחרון במלחמת-משיכת-החבל המתנהלת ביניהם מאז יוני .2006

חמאס מעריך כי ישראל תיבהל מהאפשרות שגרמניה תמשוך את המתווך מן האזור ותיכנע לתביעותיו. אך הממשלה בירושלים מנסה להעתיק את הלחץ לצד האחר ולהסתמך על המחלוקת הפנימית בחמאס ולגרום למנהיגיו לחשוש מהאפשרות שהכל יחזור לאריח הראשון של ההתדיינות.

אם אכן מקווים הצדדים כי העיסקה תצא לפועל בחסות גרמנית כי אז הם מנהלים את מלחמת העצבים בישורת האחרונה ובנתונים אלה תשגה משפחת שליט - חרף ההבנה העמוקה למניעיה - אם תחזור אל דפוס ההפגנות הפומביות. אך אם בסופו של דבר יישמט החבל ומה שהיה כלא היה והצדדים ייאלצו להתחיל מחדש כי אז שתיקתה תתברר כטעות. חכמים יצוצו רק לאחר מעשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully