וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוק המסתננים - לא ראוי, לא צודק, לא יהודי

יהושוע סובול

11.1.2010 / 7:54

כמעט כל חוק שמדינה מחוקקת מבטא את יחסה לעברה ונועד לעצב את עתידה. בגרמניה ובאוסטריה הכחשת השואה היא עבירה על החוק, ועונשה מאסר. החוק הזה מבטא את התפיסה שעצם הכחשת העבר הנפשע הוא עצמו פשע שמסכן את החברה, עד כדי כך שאת מכחישי העבר יש לבודד מהחברה ולכלוא בבית הסוהר.

אחת התופעות האכזריות והאופייניות לימי השואה היתה נעוצה בסגירת גבולותיהן של מדינות בפני פליטים יהודים שנמלטו מההשמדה. מדינות שונות חסמו את גבולותיהן בפני הפליטים, שבסך הכל ביקשו מקלט מפני המרצחים שרדפו אחריהם.

אחת המדינות האלה היתה שווייץ. עובדה היא שבצר להם ניסו פליטים יהודים להסתנן לתוך שווייץ באורח בלתי לגאלי. למרבה המזל, פאול גרינינגר, מפקד המשטרה בקנטון סנט גאלן, התעלם ממדיניות הממשלה השוויצרית והתיר למסתננים היהודים להיכנס למדינה. בדרך זו הציל גרינינגר 3,601 פליטים יהודים. כאשר שלטונות שווייץ גילו את מעשיו, דנו אותו למאסר ולתשלום קנס. האיש נפטר ב?1975 בחוסר כל. רק עשרים שנה לאחר מותו, הודות להתערבותה של ממשלת ישראל ושל יהדות ארה"ב, זוכה גרינינגר מכל אשמה ושמו צורף לרשימת 20 אלף חסידי אומות העולם שהצילו פליטים יהודים ממוות. רובם עברו על חוקי סדום ששררו באותם ימים, חוקים הזכורים לדיראון עולם.

לחוק כזה צריך לסרב

והנה בימים אלה עומדת כנסת ישראל לאשר בקריאה שנייה ושלישית חוק דרקוני נגד פליטי חרב מאפריקה, אשר נמלטים מהשמדה במולדתם ומבקשים מקלט בישראל. החוק עבר כבר בקריאה ראשונה, ואם אכן יאושר תיחשב הבריחה ממוות לפשע בישראל. מי שיסייע לפליט שיסתנן לישראל יהיה צפוי לעונשי מאסר כבדים.

לעיתים השוואות לשואה הן מיותרות, אבל במקרה דנן אין להעלות על הדעת שחבר כנסת יהודי אשר ההיסטוריה של השואה נהירה לו יהיה מסוגל להרים את ידו בעד חקיקת החוק הסדומי הזה, חוק המכונה כבר "חוק למניעת הסתננות". אם מחוקקים יהודים ירהיבו עוז בנפשם לחוקק חוק מפלצתי שיגזור שבע שנות מאסר על כל מי שיושיט עזרה לפליט חרב שמבקש מקלט בישראל, הם יכריזו בכך, קבל עם ועולם, כי בעומק נפשם הם אינם מייחסים כל משמעות לאימת ימי השואה. כן, גם אם הם חוזרים ומשלמים מס שפתיים למורשת השואה בכל הזדמנות חגיגית אחרת, תמיכה בחוק הזה פירושה התעלמות מכל הזיכרונות הלאומיים האיומים שלנו.

לכן, אם יאשרו הח"כים שלנו את החוק הזה, יהיה ראוי לכנותו מבחינתי בשם "החוק למען הכחשת השואה".

אם יעבור החוק את הקריאה השנייה והשלישית, יש לקוות שבקרב לובשי המדים שלנו יימצאו הרבה פאול גרינינגרים שיהיו מוכנים לעשות את מה שעשה מפקד משטרת סנט גאלן בשנת 1938. להזכירנו, גרינינגר פעל כשגרמניה הנאצית "רק" סיפחה את אוסטריה, הרבה לפני שהנאצים החלו בהשמדת יהודים, ו"רק" יישמו באוסטריה הכבושה את חוקי נירנברג ש"רק" שללו מיהודים את זכויות האזרח שלהם.

פאול גרינינגר הבין כבר בשלב המוקדם ההוא מה צפוי לגורלם של בני אדם שזכויות האזרח נשללו מהם. לכן הוא פעל במלוא עוצמתו האנושית במקום שבו מחוקקים חסרי מצפון דירדרו את מדינתם לנקודת שפל אנושית.

אם החוק הנבזי הזה אכן יעבור אצלנו, יש לקוות שבקרב קציני צה"ל וחייליו, אשר עליהם תוטל העבודה המלוכלכת לגרש את הפליטים אל המקום שממנו ניסו להימלט, כלומר לסכנת מוות, יימצאו רבים שיבינו כי החוק הזה הוא חוק שדגל שחור מתנוסס מעליו. חוק שחובה להתעלם ממנו בשם העבר היהודי ולמען עתידה של ישראל כמדינה אנושית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully