וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכורה: גילי שושן - "גם וגם"

עינב שיף

25.8.2009 / 3:26

השחקן הוותיק חושף שיר ראשון מתוך אלבום שיספר על תהליך החזרה בתשובה שעבר עליו. לוואלה! תרבות הוא מספר על החיים החדשים ועל טראנסים עם הרבי מילובביץ'

אתר רשמי

(צילום: עידו איז'ק)

גילי שושן אולי מוציא סינגל ראשון, אך הוא קודם כל מבקש להבהיר מה הוא לא. "אני לא זמר", הוא קובע בראיון לוואלה! תרבות. "לא היית רוצה לתת לי להוביל אופרה, גם לא כזו מודרנית סכיזופרנית".

אז מה אנחנו בעצם עושים פה?

"בהופעות שאני עושה, הייתי משחיל שירים בין סיפור לסיפור רק כדי שלא יהיה מופע שלם של אותיות. אחרי ההופעה אנשים היו מגיעים אליי ונדהמים לשמוע שהם לא יכולים להשיג את השירים על דיסק, כי פשוט אין כזה דבר. בשלב מסוים, אחרי מאות בקשות, אמרתי לעצמי שאני אולי לא זמר, אבל אם הם רוצים – ניתן להם".

התוצאה היא "גם וגם", סינגל שבו שושן מספר באופן מורכב על תהליך התשובה שעבר עליו ובסיומו הפך משחקן מבטיח בתעשיית הטלוויזיה והקולנוע למאמין גדול באלוקים וברבי מילובביץ'. "גם וגם' זו המציאות בכבודה ובעצמה", הוא מרחיב. "כולנו חיים במצב של או או, שחור ולבן, זכר ונקבה. השיר הזה מנסה להסביר שהאמת היא שזה ממש לא ככה – חומר יכול להיות חומר וגם אלוקי לחלוטין באותו הזמן. למוח האנושי קשה לעכל את זה, כי הוא בנוי מתבנית של קטבים, אבל בקבלה זה נקרא 'נשיאת הפכים', דבר הנושא שני היפוכים באותו הזמן. הנה, גם הצלחנו לתמצת את זה לשיר פופ".

הוא גם מתמצת חלק ארוך בחיים שלך.

"שמע, לקח שתי דקות לכתוב את השיר עצמו. להבין אותו ולחוות אותו נפשית – זה כבר לקח לי שנים".

"גם וגם" הוא חלק מאלבום שלם ששושן יוציא בהמשך השנה, בסיועו של השותף הקבוע נדב בכר, המלווה את שושן בהופעות הפה לאוזן שלו בשנתיים האחרונות. בכר יעבד ויפיק מוזיקלית את האלבום, שלמעשה כמעט ומשכיח ששושן הוא שחקן עם קבלות, החל מתפקיד יששכר ב"הפוך" ועד התפקיד המיתולוגי ב"שבתות וחגים" של רני בלייר, שם שיחק חוזר בתשובה הנקלע למשבר נישואים קשה עם אשתו הסולדת מהמהפך בחייו של בעלה. "עזבתי קריירה, מקצוע וחברים כדי למצוא את האושר", הוא מגלה. "לא הצלחתי לעזוב אף פעם באופן מלא, כי קשה לי לחיות בלי יצירה, אז רק צמצמתי. האלבום הזה הוא בפירוש יציאה לאור חזרה לכיוון הזה. עד עכשיו היה רק שלב ההתכנסות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

בדיעבד, התפקיד ב'שבתות וחגים' זירז את תהליך התשובה?

"הוא אמנם היה תוך כדי ורני בלייר וחגי לוי ידעו מה עובר עליי כשביקשו ממני לקחת אותו, אבל הוא לא זירז, אלא ההיפך – הוא שם סוג של ברקס, כי חזרתי שם לסט צילומים שהוא ההיפך המוחלט מתהליך תשובה. הדבר הכי חשוב שלמדתי בחב"ד הוא שאת האור צריך להביא למקומות הכי גרועים וחשוכים, לגיהנום עצמו, כי להיות קדוש במערה זה קל. לכן החלטתי שאני כן צריך לעשות את זה".

הרבה יוצרים חוזרים בתשובה ומתוך התהליך גם זוכים להצלחה. יש לך מודל בתהליך?

"שולי רנד. עוד לפני שחזרנו בתשובה, גם כשהייתי חילוני והוא חילוני, גם אז תמיד הסתכלתי עליו בתור רפרנס, בתור איזשהו מורה ואחר כך הוא דפק את האלבום הכי טוב שהיה פה מזה זמן רב. אני מכיר אותו כחבר והוא אדם ענק, מסוג האנשים שיהיה על שמם רחוב באיזה יום".

מה הרבי מילובביץ' יחשוב על השיר?

"אני חושב שהוא יהיה בטראנסים של שמחה מהשיר הזה. אני מקווה שהוא יופיע וירקוד ברחובות איתו"

  • עוד באותו נושא:
  • גילי שושן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully