וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קוואמי חוזר לשדר מוזיקה ישראלית

דפנה ארד

7.1.2007 / 22:20

בניגוד להחלטת אלדד קובלנץ מהשנה שעברה שהרשתה לו לשדר אך ורק חומרים אלטרנטיביים מהגולה בתוכנית "הקצה"

שדרן הרדיו איל (קוואמי)פרידמן פתח את השידור שלו הערב בהתרגשות גדולה עם שיר חדש של "מאנקי סאן אוף אה דונקי", "יבוא לך" מהאלבום "בדרך למטה", אך דבר זה אינו מובן מאליו לפרידמן, שתוכניתו "הקצה" היתה התוכנית היחידה בגלגל"צ שנתנה פתחון פה לסגנונות אלטרנטיביים קיצוניים מהארד-קור ישראלי דרך אלקטרו ואינדי.

בשנה שעברה, מנהל גלגל"צ, אלדד קובלנץ, צמצמם את ימי השידור שלו למשבצת אחת בשבוע, בימי ראשון, בה הוא יוכל לשדר אך ורק מוזיקה מחו"ל, בתואנה שמוזיקאי פעיל, כמו אייל פרידמן, העובד על אלבום חדש, לא יכול לקדם גורמים בתעשיית המוזיקה, ולסקר את הנעשה בה.

צעקה גדולה קמה בסצינה האלטרנטיבית שהבינה שההחלטה הזו בעצם תעצור כל אפשרות ללהקות הקטנות, הצעירות, החוצפניות, ששרות לפעמים באנגלית, ולפעמים סתם עושות רעש, לחשיפה בתחנה המאוד מואזנת הזו. אלפי ילדי אינדי חתמו על עצומות, בהן הוזכרו גם השמות של שלמה ארצי וניסים גרמה המשדרים בתחנה הצבאית למרות שהם חלק פעיל בתעשיית המוזיקה, אך דבר לא עזר. רק הזמן, והחלפת הקודקודים בתחנה ריפא את "הקצה". במקום קובלנץ נכנסה לתפקיד העורכת המוזיקלית הוותיקה דלית עופר, שהחליטה לגרום לכמה שינויים דחופים בנוסחה המצליחה, כמו זה.

קוואמי בחר להקדיש את השעה השניה הוקדשה למתופף הקליק המנוח, ז'אן ז'ק גולדברג, "המתופף הגדול ביותר בכל הזמנים בישראל".

בתוכנית השמיע קוואמי חומרים מאלבומים חדשים של ברוטאל אסולט, המיותרים, אור בורשטיין, גיישה נו, צ'רלי מגירה אונד הפקר גירל, שני קידר, נעם רותם ועוד..

איל פרידמן אמר הערב: "אני שמח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully