וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשביל בל"ד, ברכה וחנין יותר מדי ציונים

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

5.2.2009 / 10:41

בחד"ש מאשימים כי בל"ד הפיצה סרטונים שתקפו את ברכה על רקע התנגדותו לחמאס. בל"ד: "סיסמת חד"ש יכולה לייצג את הימין"

מערכת הבחירות בישראל מזמנת עימותים אידיאולוגים לא רק בין שמאל לימין אלא גם בתוך המפלגות הערביות עצמן. לא רבים בציבור היהודי יודעים שבימים האחרונים הגיע העימות בין מפלגת חד"ש למפלגת בל"ד לשיא. מפלגת חד"ש מאשימה את אנשי בל"ד בהפצת סרטונים באינטרנט התוקפים בחריפות את מפלגת חד"ש ובעיקר את מנהיגה, ח"כ מוחמד ברכה.

באחד הסרטונים מוצג יו"ר חד"ש, ח"כ מוחמד ברכה, שאומר: "אני חושב שהתמיכה הכי טובה בשני עמינו, הפלסטיני והיהודי-ישראלי, היא לבנות שלום ולא ללכת בדרך של חמאס ולא בדרך של אולמרט". עורכי הסרטון לועגים לח"כ ברכה על כך שהתייחס לעם היהודי כאחד משני "עמינו" ועל כך שהתנער מחמאס.

גורמים בכירים בחד"ש אמרו לוואלה! חדשות כי הסרטון דווקא מחדד את ההבדלים בין העמדות הפוליטיות של המפלגות הערביות. "הציבור היהודי תופס את ח"כ ברכה כמנהיג לאומני אולם הסרטון דווקא תוקף אותו משום שעמדתו אינה לאומנית. דרך סרטון כזה אפשר לראות ויכוח כלשהו בפוליטיקה הערבית, שהוא ויכוח חריף. הסרטון שובר את הראייה הסטריאוטיפית כלפי המפלגות הערביות", הוסיפו הגורמים.

הגורמים בחד"ש לא שללו את ההשערה לפיה המתקפה של בל"ד נובעת מכך שמפלגתו לשעבר של עזמי בשארה נאבקת על חייה ונמצאת על סף אחוז החסימה. "הסרטון מחדד היטב את שתי השקפות העולם הנבדלות לחלוטין זו מזו", ציינו הגורמים. "מצד אחד חד"ש בעד שותפות יהודית-ערבית, ומצד שני נמצאת בל"ד שאינה תוקפת את חמאס. בל"ד בדלניים באופן מתוחכם, חבריה נמצאים בכנסת לא מתוך ניסיון להשפיע אלא מתוך שימוש בה כבמה ציבורית".

חד"ש לא מספיק ביקורתיים"

חנין זועבי, מספר 3 ברשימת בל"ד לכנסת, אמרה לוואלה! חדשות בתגובה כי בין בל"ד לחד"ש מתנהל ויכוח פוליטי רציני ביותר. "הוויכוח בינינו הוא על שלוש נקודות מרכזיות. הראשונה, על הסיסמה המרכזית של חד"ש: "שתי מדינות לשני עמים". הסיסמה יכולה להוות את סיסמתו של הימין הקיצוני המיוצג גם על ידי אולמרט, לבני וברק. הבעיה בסיסמה הזו נעוצה בכך שהיא מקבלת את הרעיון של מדינת העם היהודי. בל"ד מתנגדת לכך משום שהרעיון הזה סותר את הרעיון שלנו שהוא 'מדינת כל אזרחיה'".

לדברי זועבי, נקודת המחלוקת השנייה היא בעניין תמיכתה "הבלתי ביקורתית" של חד"ש ביו"ר הרשות אבו מאזן. "לראיית בל"ד, אבו מאזן היה שותף פסיבי למצור על עזה, לטבח שישראל ביצעה בעזה, ולפשעי המלחמה שישראל ביצעה. בל"ד טוענת שלא מספיק להזכיר את השם של הפשע, אלא צריך להזכיר את הפושעים. אין פוליטיקה שמזהה רק את הפשעים, אלא צריך לזהות את הפושעים. קל להגיד 'יש הרג, יש פשעי מלחמה', יותר קשה להגיד מי ביצע את הפשעים הללו".

"נקודת המחלוקת השלישית היא שיתוף הפעולה היהודי-ערבי", הוסיפה זועבי. "האסטרטגיה של חד"ש היא לעשות מונופול על היהודים ועל הסולידריות. אני לא רוצה שהמודל של שיתוף הפעולה תהיה בסופו של דבר רשימה לראשות עיריית תל אביב בראשות ח"כ דב חנין שהיא נטולת ערבים וכוללת אנשי ליכוד. איזה שמאל זה? השותפות היהודית-ערבית בלבוש של חד"ש כל כך הזיקה לסולידריות אמיתית. בל"ד רוצה סולידריות מלאה עם הקורבן, תמיכה מוחלטת בקורבן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully