וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תלונה: איומים על ישראל ביתנו בבאקה-ג'ת

עדי שמחוביץ ויהושע בריינר

10.2.2009 / 18:24

המפלגה התלוננה לוועדת הבחירות כי חברי קלפי מטעמה נאלצו לעזוב את עבודתם בשל איומים. המפכ"ל: "זהו יום עם אפס תקלות"

מפלגת ישראל ביתנו התלוננה היום (שלישי) בפני ועדת הבחירות המרכזית כי שלושה מאנשיה, חברי ועדת קלפי בבאקה ג'ת הסמוכה לאום אל פחם, קיבלו איומים על חייהם. על פי התלונה, נאמר להם: "אם לא תפסיקו להפריע לנו לעבוד כאן נטפל בכם כמו שצריך". לטענת המפלגה, חברי הוועדה עזבו את הקלפי מוקדם מהצפוי בשל האיומים. במפלגת ישראל ביתנו סירבו להגיב.

בקלנסוואה, לעומת זאת, עבד נציג ישראל ביתנו במרץ ופסל 26 תושבים שניסו להצביע באמצעות תעודות זהות שאינן שייכות להם.

עם זאת, המפכ"ל דודי כהן אמר הערב כי "האירועים בקלפיות היו מינוריים פרט לאירוע באום אל פחם". בסיור שגרתי בוועדת הבחירות המרכזית אמר כהן כי "משטרת ישראל נערכה עם 25 אלף אנשי כוחות ביטחון ומתוכם 16 אלף שוטרים. התכוננו לכל תרחיש אפשרי ואנו ערוכים לתת סיוע לאורך כל היום. מבחינתנו ומבחינת ועדת הבחירות זהו יום עם אפס תקלות. מדובר בחגיגה לדמוקרטיה".

בהתייחסו לאירועים באום אל פחם אמר המפכ"ל: "נשמעו טענות לכאן ולכאן. הכנו מודיעין והפעלנו שיקול דעת ודרך הפעולה היתה נכונה".

ח"כ אריה אלדד (האיחוד הלאומי) עזב היום את אום אל פחם, בעקבות מהומות שפרצו במקום. מהמשטרה נמסר כי לא היה חשש לשלומו של אלדד והוא החליט לצאת משום ש"מיצה את תפקידו". אלדד הגיע מוקדם יותר לעיר כדי לשמש יו"ר ועדת הקלפי במקומו של פעיל הימין ברוך מרזל שכניסתו נאסרה על ידי המשטרה מחשש לפרוץ אלימות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully