וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רק 10 אחוז הצביעו במגזר הערבי

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

10.2.2009 / 13:33

בסיעות הערביות חוששים כי מזג האוויר החורפי ישאיר את המצביעים בבית. ח"כ טיבי: "מקווה שאחר הצהרים המצב ישתפר"

למרות הדיווחים על שיעור השתתפות יחסית גבוה בבחירות לכנסת, המפלגות הערביות חוששות מאחוזי הצבעה נמוכים בציבור הערבי. עד השעה 14:00 הצביעו כ-10 אחוז מבעלי זכות הבחירה בקרב הציבור הערבי, שיעור נמוך באופן משמעותי משיעור ההצבעה הכללי העומד על 34 אחוז.

יושב ראש מפלגת בל"ד, ח"כ ג'מאל זחאלקה, אמר לוואלה! חדשות כי בגלל הגשם נרשמים אחוזי הצבעה נמוכים במגזר. "אני מקווה שלקראת הצהרים אחוזי ההצבעה יעלו", הוסיף. "אנחנו בכל מקרה מדרבנים את האזרחים לצאת ולהצביע. אני אופטימי ומאמין שניכנס לכנסת".

לאחר שהצביע בקלפי בטייבה, ח"כ אחמד טיבי (רע"מ-תע"ל) אמר כי הציבור הערבי ינצח את יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן. בשיחה עם וואלה! חדשות הוסיף ח"כ טיבי וציין כי על אף אחוזי ההצבעה הנמוכים בקרב המגזר הערבי, "שיעור ההשתתפות הולך ומשתפר. הגשם עדיין יורד אבל אני צופה שאחרי הצהרים תהיה עלייה משמעותית יותר באחוזי ההצבעה. הרבה אנשים בציבור הערבי עדיין עובדים ובדרך כלל הציבור הערבי מצביע לאחר השעה ארבע".

גם ח"כ חנא סוויד ממפלגת חד"ש אמר לוואלה! חדשות כי אנשים ממתינים עד שיסתיים הגשם, "אבל גם אם מזג האוויר לא ישתפר, הם ייצאו להצביע". לדבריו, במקביל לגשם שפוגע באחוזי ההצבעה, "מתווסף לכך גם קצת חוסר אכפתיות, אבל אנחנו בטוחים שבמשך היום המצב ישתפר". ח"כ סוויד הבהיר כי אחוזי ההצבעה הנמוכים אינם מעידים על החרמת הבחירות מצד הציבור הערבי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully