וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחלוקת בעבודה בעקבות פסילת בל"ד

פנחס וולף וניר יהב

13.1.2009 / 9:21

בעקבות תמיכתו של איתן כבל בפסילת בל"ד, אמרה ח"כ יחימוביץ כי "העבודה נגררה אחרי הימין הקיצוני". המפלגות הערביות יעתרו לבג"ץ

מערכת וואלה!

(צילום: אחמד עבאס, עריכת וידאו: נעמה דרור)

סערה במפלגת העבודה בעקבות תמיכתו אתמול (שני) של ח"כ איתן כבל, חבר בנשיאות ועדת הבחירות המרכזית בפסילת מפלגת בל"ד. לדברי ח"כ שלי יחימוביץ', "הצבעתו של איתן כבל נעשתה שלא על דעת הסיעה. לטענת יחימוביץ, "מפלגת העבודה היא שומר החותם של הדמוקרטיה הישראלית, וההיגררות אתמול ליוזמה שהובלה בידי הימין הקיצוני מנוגדת לדרכה של העבודה".

בדיון אתמול תקף כבל בחריפות את יו"ר בל"ד, ח"כ ג'מאל זחאלקה. "באתי לכאן בתחילת הדרך כדי להצביע נגד הפסילה של בל"ד", אמר. "אני מודע לעובדה שיש אפליה וגזענות נגד המגזר הערבי. עם זאת, יש לי גם רגש פטריוטי ואני לא מתבייש בזה. אני אלחם על זכותם של הערבים לחיות בכבוד ובשוויון, אבל אתה עמדת והתרסת כלפי היושבים כאן, כלפי אלו הצופים בנו, בשעה שאתה יודע מהם רגשות הציבור הישראלי בכל הנוגע לעזמי בשארה. אני לא אתן שיקעקעו את הבסיס הלגיטימי שלנו כעם לחיות כאן. פגעת בי ובחבריי שבאו לכאן כדי לתמוך בך".

כאמור, אתמול פסלה ועדת הבחירות את המפלגות בל"ד ורע"מ-תע"ל מלהשתתף בבחירות הקרובות לכנסת ה-.18 נגד ההחלטה לפסול את רשימת בל"ד הצביעו נציגי מרצ ומימד. נציגי מפלגת העבודה התנגדו להחלטה לפסול את רע"מ-תע"ל, אך תמכו בפסילת בל"ד. לפסילת בל"ד הושג רוב של 26 מתוך 37 חברי הוועדה, ולפסילת רע"מ-תע"ל הושג רוב של 21 חברים.

שתי המפלגות נפסלו על פי סעיף 7 א' לחוק יסוד הכנסת, סעיף זה אומר כי לא יוכל להתמודד מי ששולל את קיומה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית, ומי שמסייע לאויב. מכוח סעיף זה ביקשו "ישראל ביתנו" ו"האיחוד הלאומי" לשלול את שתי הרשימות.

המפלגות הערביות שנפסלו יפנו לבג"ץ על מנת שזה יהפוך את ההחלטה ויאשר להן להתמודד בבחירות הקרובות לכנסת. ממפלגת הבית היהודי נמסר כי "ההחלטה בדבר פסילת המפלגות הערביות הוא מבחנו האמיתי של בג"ץ. אנו מקווים כי שופטי בג"ץ הפיקו לקחים מפרשת בשארה ולא יהפכו כבעבר את החלטת ועדת הבחירות. הפיכת ההחלטה תסייע לחמאס ולחיזבאללה".

"בארץ קיימת אווירה פשיסטית"

יו"ר בל"ד, חבר הכנסת ג'מאל זחאלקה, אמר אתמול לוואלה! חדשות כי "בארץ קיימת אווירה פשיסטית ואווירה של מלחמה, וחברי הכנסת רוקדים על הדם. לדבריו, היום תתכנס מועצת בל"ד ותחליט מה יהיו המהלכים הבאים של המפלגה. במידה שבג"ץ לא יהפוך את ההחלטה והמפלגה לא תורשה להתמודד לכנסת, ערביי ישראל יחרימו את הבחירות".

יו"ר רע"מ-תע"ל, ח"כ השייח' איברהים צרצור, אמר כי ההחלטה לפסול את מפלגתו ואת מפלגת בל"ד לא הפתיעה אותו. "ישראל הוכיחה אתמול מחדש כי אין עבורה הבדל בין מלחמה נגד ילדים ונשים חפים מפשע בעזה לבין מלחמה מסוג אחר נגד נציגיו החוקיים של הציבור הערבי". ח"כ צרצור הוסיף כי "נשמור על זכותנו להגיש עתירה לבג"ץ. אולי הוא יציל את מה שנותר מהיחסים הרופפים עם המיעוט הערבי. יש להגיב על ההחלטה בחיזוק הנוכחות הערבית בכל שטח, ביניהם בפרלמנט".

ח"כ זהבה גלאון (מרצ), שהצביעה נגד הפסילה, אמרה לאחר ההחלטה כי "מפלגות העבודה וקדימה עושות את קמפיין הבחירות לא רק על הגב של הפלסטינים בעזה, אלא גם על גבם של אזרחי ישראל הערבים. תמיכת העבודה וקדימה בפסילת המפלגות הערביות היא פוליטיקה זולה".

בקדימה בירכו על החלטת ועדת הבחירות. חברת הכנסת רונית תירוש אמרה כי "חבר הכנסת אחמד טיבי הוא כשל של הדמוקרטיה. כל מעייניו נתונים גם הפעם לייצוג האינטרסים של ארגון טרור רצחני דוגמת החמאס, המשתמש בנשים ובילדים כמגן אנושי. טיבי מעולם לא ייצג את בוחריו ערביי ישראל".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully