וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קדימה: "מרכז הליכוד אישר הסכם מושחת"

פנחס וולף

25.12.2008 / 20:33

בליכוד אישרו לנתניהו לנהל מו"מ עם מפלגתו של איתם ובקדימה מיהרו לתקוף את ההסכם המתגבש. "הליכוד הוא הימין הקיצוני המתחדש"

נעם כהן

(צילום: נעם כהן. עריכת וידאו: נעמה דרור)

מרכז הליכוד הסמיך הערב (חמישי) את יו"ר המפלגה בנימין נתניהו לנהל משא ומתן עם מפלגתו של אפי איתם אח"י ועם מפלגת צומת במטרה לצרפן לרשימת הליכוד לכנסת. המרכז קבע כי המקום ה-39 ברשימה ישוריין לאח"י ומקום לצומת ישוריין בעשירייה החמישית.

אח"י תאפשר להגדיל את תקרת ההוצאה של הליכוד מ-28 מיליון שקלים ל-40 מיליון. עם זאת, ב-12 מיליון השקלים שמביא איתו איתם ניתן יהיה לעשות שימוש רק בתקופת הבחירות. ח"כ איתם החליט שהוא לא יצטרף לרשימה, ומזכירות המפלגה תחליט עד ליום חמישי על המועמד מטעמה שישובץ ככל הנראה בעשירייה הרביעית של הליכוד.

ראש צוות התגובה של קדימה ח"כ יואל חסון, אמר הערב על התהוות ההסכם בין הליכוד לאיתם כי "מרכז הליכוד נתן הערב אור ירוק להסכם מושחת וחסר תקדים בציניות שבו ובסירחון שנודף ממנו ומגיע עד למרומי מצודת זאב. הליכוד של ביבי, פייגלין, המורים ואפי איתם הוא הימין הקיצוני המתחדש".

מקורבי איתם מסרו כי אומנם הוא לא יהיה חבר בכנסת ה- 18, אולם לאחר הבחירות הוא ימשיך בעשייה פוליטית, כנראה בתוך הליכוד. איתם פרש מהאיחוד הלאומי-מפד"ל, לאחר שהוחלט על איחוד המפלגות תחת השם "הבית היהודי". לאחר פרישתו, הוא ביקש להתמודד בפריימריז של הליכוד, אולם יו"ר המפלגה בנימין נתניהו לא אישר את מועמדותו.

חוקת הליכוד קובעת כי רק מי שהיה חבר ליכוד במשך 16 חודשים, או שמזכירות המפלגה אישרה את מועמדותו באופן חריג, יוכל להתמודד לכנסת. נתניהו אפשר דווקא לח"כ אלי גבאי, שפרש מהמפד"ל, להתמודד בפריימריז של המפלגה. גבאי לא נבחר למקום ריאלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully