וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם הפוליטיקה הירוקה תציל את ישראל?

אייל דץ

17.12.2008 / 21:26

בכנס שעסק בסביבה סיפרו ח"כים ירוקים מצטיינים על הקושי להעביר חקיקה סביבתית. התנועה הירוקה ומימד ירוצו ביחד לכנסת

אבי כהן

(צילום: אבי כהן, עריכת וידאו: איילת שולמן)

"גורמים אינטרסנטים בתוך הכנסת ומחוצה מפעילים עליי לחצים אדירים לא לחוקק חוקים ירוקים", כך סיפר הערב (רביעי) הרב משה גפני (יהדות התורה) בפאנל שעסק בשאלה "האם הפוליטיקה הירוקה תשנה את הפוליטיקה הישראלית", זאת במסגרת כנס העשור למרכז השל לחשיבה ומנהיגות סביבתית.

גפני, הנחשב לאחד מחברי הכנסת הפעילים ביותר בתחום הסביבתי, סיפר על החיים הקשים של חברי הכנסת המזוהים עם הנושא הסביבתי, שנתונים תחת מכבש לחצים תמידי של בעלי הון שמנסים לטרפד הצעות חוק שונות. מלבד גפני השתתפו בפאנל ח"כ דב חנין (חד"ש), מייסד התנועה הסביבתית בישראל וחבר הכנסת לשעבר יוסף תמיר, ערן בן ימיני, יו"ר התנועה הירוקה והדס שכנאי ממפלגת הירוקים.

"פעם חברי כנסת שעסקו בנושאים סביבתיים נחשבו הזויים", סיפר גפני, "אבל הנושא הולך ומשתנה מכנסת לכנסת". חנין מצידו הסכים עם גפני כי הכנסת הנוכחית היתה מצטיינת מבחינה סביבתית. "בשנתיים וחצי התחוללה בכנסת מהפכה ירוקה" הוא אמר. "ישראל נמצאת כיום בשורה הראשונה של אכיפה סביבתית". לטענתו, "אין מדינה אחרת בעולם שיש לה מנגנונים משפטיים נגד מזהמים כמו בישראל". חנין הוסיף ואמר כי "הכנסת הנוכחית פעלה בתנאים קשים מול ממשלה אנטי סביבתית. כל אחד מהחוקים שהעברנו עבר תוך כדי מאבק קשה מאוד".

ערן בן ימיני, יו"ר התנועה הירוקה, סיפר על המניעים להקמת התנועה. "פעלנו בעשר חמש עשרה שנה האחרונות דרך המפלגות הקיימות ועכשיו אני יכול להגיד שטעינו. הפוליטיקה הישראלית אטומה לכוחות שונים. נאלצנו להקים את התנועה הירוקה כדי להציל את הפוליטיקה הישראלית".

הדס שכנאי (הירוקים) דיברה אף היא על האכזבה מהמפלגות הקיימות. "מה שכתוב במצע הסביבתי של כל המפלגות זה מדהים. הם לוקחים פרופסורים שיכתבו להם מצעים מרשימים אבל התוצאה בשטח היא עלובה ולכן צריכים להכניס לכנסת מפלגה ירוקה". שכנאי התייחסה לפיצול כרגע בין שתי התנועות הירוקות ואמרה כי "אני מקווה שנצליח לחבור יחד להקים גוף אותנטי ירוק". לטענתה של שכנאי, "אנחנו נמצאים בדקה ה-99 של המאבק הסביבתי ולכן חייבים להכניס גוף פוליטי שיעלה את הנושאים הירוקים לסדר היום הציבורי".

התנועה הירוקה ומימד ירוצו ביחד

בתוך כך, הערב פורסם כי "התנועה הירוקה" ומפלגת מימד ירוצו ברשימה משותפת בבחירות הקרובות. על פי הסיכום, בראש הרשימה ירוץ הרב מיכאל מלכיאור, הנחשב לחבר כנסת מוערך מאוד על ידי הקהילה הסביבתית בישראל. במקום השני יוצב יו"ר "התנועה הירוקה" ערן בן ימיני ובמקום השלישי פרופסור אלון טל, מספר שתיים ב"תנועה הירוקה". מלכיאור ובן ימיני יעמדו במשותף בראש התנועה המאוחדת.

ח"כ הרב מיכאל מלכיאור, יו"ר מימד אמר היום כי: "עשר שנים של פעילות פרלמנטרית סביבתית חברתית מובהקת הבשילו לכדי החיבור הנחוץ כל כך בעת הזו. ערן בן- ימיני אשר יסד את מגמה ירוקה עומד בראש התנועה הירוקה האמיתית ולאחר שותפות ארוכת שנים במאבקים סביבתיים אין טבעי מהחיבור בין התנועות".

בנוסף, ממשיך הפיצול בתנועת "הירוקים". שמואל גלבהרט, יו"ר "הירוקים" בחיפה החליט "לערוק" ל"תנועה הירוקה". גורמים בתנועה הירוקה אומרים כי הגיעו אליהם פניות נוספות מפעילים מרכזיים בתנועת הירוקים" שמעונינים במעבר למפלגה. איחוד אפשרי בין "התנועה הירוקה" למפלגת "הירוקים" נראה כעת רחוק מתמיד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully