וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בייג'ינג מציגה: שדה התעופה הגדול בעולם ייפתח ב-2019

בירת סין עמלה בימים אלה על בנייתו של שדה תעופה חדש בדרום בייג'ינג, שיעוצב ע"י ארכיטקטים מבית זהא חדיד המנוחה, ויוכל להכיל עד 100 מיליון נוסעים בשנה. כמה יעלה? "רק" 12 מיליארד דולר

שדה התעופה הגדול בעולם ייפתח בייג'ינג ב-2019. Zaha Hadid Architects, צילום מסך
עד 100 מיליון נוסעים יוכלו לעבור בו. שדה התעופה החדש ברובע דה-סינג, בייג'ינג/צילום מסך, Zaha Hadid Architects

שדה התעופה הגדול בעולם עתיד להיפתח ברובע דה-סינג (Daxing) שבדרום בייג'ינג ב-2019, וייתן פיתרון לתנועה התעופתית הגוברת למדינה האסייתית.

שדה התעופה המתוכנן הוא פרי עיצובם של ארכיטקטים מבית זהא חדיד, המעצבת הבריטית העולמית, שמתה בשנה שעברה, ועתיד להכיל 45 מיליון נוסעים בשנה, עם הרחבה ל-100 מיליון נוסעים במידת הצורך. השדה החדיש יהווה בסיס לשתי חברות התעופה הסיניות - צ'יינה סאותרן איירליינס וצ'יינה איסטרן איירליינס. בעקבות כך, נוסעי חברות התעופה שחברות בברית התעופה "סקיי טים" (SkyTeam), יזכו לטיסות המשך נוחות וזמינות יותר דרך סין.

הטרמינל החדש יכיל גנים בוטניים שונים ויהיו בו אזורים שונים לטיסות מקומיות ובינלאומיות, כדי ליצור מבנים קטנים יותר ולצמצם את זמני הנסיעה ממקום למקום. לפי המעצבים מבית חדיד, התכנון של השדה משלב צבעים וחומרים מהתרבות הסינית עם הרמוניה ואיזון בנוף הסיני, שביחד מהווים ביטוי לשפה ויזואלית לתרבות הסינית.


.

שדה התעופה הגדול בעולם ייפתח בייג'ינג ב-2019. Zaha Hadid Architects, צילום מסך
שילוב של צבעים וחומרים מהתרבות הסינית עם הרמוניה ואיזון בנוף הסיני/צילום מסך, Zaha Hadid Architects
שדה התעופה הגדול בעולם ייפתח בייג'ינג ב-2019. Zaha Hadid Architects, צילום מסך
מטרתו של השדה החדש להקל על תנועת הנוסעים לשדה התעופה הבינלאומי של בייג'ינג/צילום מסך, Zaha Hadid Architects

הטרמינל החדש יתפרש על שטח של 700 אלף מ"ר, ובו מרכז תעופה, שממנו יוצאות שש זרועות אל שערי הטיסה (גייטים) וניתן להלך מהן ואליהן בקלות ממרכז הטרמינל.

לפי התכנון המקורי, בשדה התעופה יהיו ארבעה מסלולי המראה ונחיתה, כשבשלבי התכנון הבאים יתווספו עוד מסלולים שיאפשרו להגדיל את הקיבולת של השדה גם ל-100 מיליון נוסעים בשנה. מעבר לשדה שנבנה בימים אלה, נבנית גם תחנת רכבת שאליה יוכלו להגיע נוסעים מבייג'ינג עצמה, המרוחקת 46 ק"מ מהשדה העתידי, ומערים נוספות.

מטרתו של השדה החדש היא להקל על תנועת הנוסעים ולקצר את זמני המעבר של התיירים, כשרוב העומס נופל כרגע על שדה התעופה הבינלאומי של בייג'ינג, הנחשב לשני הכי עמוס בעולם (הראשון הוא באטלנטה, ארה"ב).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully