וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירושלים של ברקת, תל אביב ממשיכה עם חולדאי

כתבי וואלה! חדשות

23.10.2013 / 11:30

חולדאי: "אהיה ראש עיר של כולם". ברקת גבר על ליאון: "לא היו בחירות קלות". יהב נשאר בחיפה, מהפך בגבעתיים, חדרה ואשקלון. ראש העיר אבוטבול מש"ס ממשיך בבית שמש

צילום: טל אנגלנדר, עומר מירון, שי מכלוף; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ'

"זה לא הזמן להתחשבנויות, חייבים לפעול ביחד", כך אמר הלילה (רביעי) ראש עיריית ירושלים ניר ברקת בנאום ניצחון שנשא בפני פעיליו לאחר שניצח עם 51% מהקולות מול 45% שקיבל יריבו, משה ליאון. "הבחירות האלה לא היו קלות, מהמרוצים הקשים ביותר, אבל תושבי ירושלים נתנו לנו מנדט להוביל את העיר עם אותו החזון ואותה הדרך לעוד חמש שנים", הוסיף ברקת, שגבר על משה ליאון. "אני מאחל לירושלים המון הצלחה ואני מודה לליברמן שעשה מאמץ אמיתי", אמר המועמד המפסיד. "לא באתי בשביל ג'ובים, למרות שזה מה שחלק מהאנשים אמרו עלי". אביגדור ליברמן ניסה לנחם את ליאון וטען כי מדובר ב"הישג אדיר. מי שרוצה לנצח צריך לדעת גם להפסיד", הוסיף.

בתל אביב, שבה נרשם אחוז הצבעה נמוך מאוד (31.3%) ניצח רון חולדאי את ח"כ ניצן הורוביץ ממרצ - עם 53% מהקולות - בדרך לכהונה רביעית ברצף. "אני רוצה להגיד תודה לכל מי שעבד בבחירות האלה, על כך שעשו עבודה נהדרת", אמר לפעיליו לאחר הניצחון. "הוכחנו שאנחנו ממשיכים את דרכנו בתל אביב, והחל מהבוקר אני ראש עיר של כולם. גם של אלה שלא הצביעו עבורי. נישאר עיר חופשית עבור כל מי שחי בה", הוסיף. יריבו, ניצן הורוביץ, אמר לפעיליו כי התוצאות "מרגשות" אותו. "בראשות העיר אני נושק ל-40%, רשימת מרצ יותר ממכפילה את כוחה וזו עדות לכך שנפל דבר בתל אביב-יפו". בסופו של יום, זכה חבר הכנסת ממרצ ב-38% מקולות הבוחרים בתל אביב.

בחיפה ניצח ראש העיר יונה יהב את יעקב בורובסקי, והוא ימשיך לכהונה שלישית בכרמל. בערים גדולות נוספות גם כן לא הודחו ראשי עיר מכהנים. בבאר שבע, כצפוי, ניצח רוביק דנילוביץ' ועשה זאת בצורה מרשימה עם 92% מקולות הבוחרים. בראשון לציון גם כן ניצח ראש העיר דב צור בפער גדול, עם למעלה מ-70% מהקולות. ראש עיריית חולון מוטי ששון, שמכהן בתפקיד מאז 1993, ימשיך לקדנציה נוספת עם 62% מהקולות. גם באשדוד אין בשורה חדשה ויחיאל לסרי ימשיך לכהן כראש העיר. בפתח תקווה לא הצליח אורי אהד לחצות את סף 40% הקולות, ובאם המושבות יתקיים סיבוב שני בינו לבין איציק ברוורמן.

הבחירות המקומיות – מפת התוצאות המתעדכנת

ברמת גן ניצח ישראל זינגר (50.3%) את ח"כ לשעבר כרמל שאמה הכהן (37.8%) וזכה בראשות העיר. בגבעתיים נרשם מהפך עם ניצחונו של רן קוניק שזכה ב-50.6%, והדיח את ראש העיר ראובן בן שחר שזכה ב-40% בלבד. בנתניה ניצחה ראשת העיר המכהנת מרים פיירברג עם 72% מהקולות את הרצל קרן שקיבל 23.7% בלבד. באילת ניצח מאיר יצחק הלוי עם 56% מהקולות את דובי כהן שזכה רק ב-40.8% בלבד. בעכו ניצח ראש העיר המכהן שמעון לנקרי עם 79% מקולות הבוחרים.

בהרצליה, שם התקיים מאבק הירושה של שרת הבריאות יעל גרמן, ישנם שלושה מועמדים במאבק צמוד: יונתן יסעור, צביקה הדר ומשה פדלון - כולם עם מעט יותר מ-20% מהקולות. ברמת השרון הסמוכה, למרות שהוגש נגדו כתב אישום, מוביל ראש העיר המכהן יצחק רוכברגר. עוד בשרון, זאב בילסקי ישוב לכיסא ראש עיריית רעננה עם 70% מהקולות.

בכפר סבא ניצח ראש העיר המכהן יהודה בן חמו עם 52.2% את יובל לוי, שזכה ל-26% מקולות הבוחרים. בצפת, ניצח ראש העיר המכהן אילן שוחט את יריבו שלמה חדד, עם 51.7%.

בחירות מקומיות- ליברמן מבקר במטה של משה ליאון, אוקטובר 2013. נועם מושקוביץ
ליברמן במטה ליאון, לפני שתוצאות האמת בישרו על הפסד/נועם מושקוביץ

בבת ים ניצח ראש העיר שלומי לחיאני, למרות כתב האישום הטרי נגדו, וזכה ב-57% מהקולות. בטבריה ניצח יוסף בן דוד (57%) את ציון פיניאן (34.4%).

בבית שמש, שם התנהל קרב צמוד בין מועמד "הבית היהודי" אלי כהן לראש העיר המכהן מטעם ש"ס משה אבוטבול, מסתמן ניצחון לאחרון עם 51.94% לעומת 46.51% לאלי כהן. בעיר הצביעו 72% בעלי זכות הבחירה – אחוז גבוה בהרבה ביחס לממוצע הארצי. באשדוד, שם מתמודד ראש העיר לשעבר צבי ציקלר בן ה-80, נרשמו 42% הצבעה, וניצחון לראש העיר המכהן יחיאל לסרי. באשקלון נרשם גם כן מהפך עם ניצחונו של איתמר שמעוני על ראש העיר המכהן, בני וקנין. שמעוני קיבל 52.6% מקולות הבוחרים בעיר. בגן יבנה ניצח דרור אהרון עם 49.65% מהקולות.

חולדאי בנאום ניצחון: "ממחר חוזרים לעבוד". טל אנגלנדר
"נישאר עיר חופשית עבור כל מי שחי בה", חולדאי/טל אנגלנדר

בקריית ביאליק ניצח אלי דוקורסקי עם 76.4% מהקולות, את אלי ברקאי שזכה ב-25.4% בלבד. בקריית מוצקין השכנה זכה חיים צורי ברוב גדול של 88%. בטירת הכרמל זכה אריה טל ב-52.9% מהקולות, וניצח ברוב גדול את אריה פרג'ון שזכה ב-30% בלבד. צפונה משם, בקצרין שברמת הגולן, זכה בבחירות דימיטרי אפרצב ב-43.5% מקולות הבוחרים בעיר.

ברחובות זכה ראש העיר המכהן רחמים מלול בכהונה נוספת לאחר שניצח ברוב אדיר של 83.4% את יריבו נניה ליפא ווינברגר, שקיבל 16.6% בלבד. גם בשהם זכה המועמד הנבחר ברוב מכריע, לאחר שגיל לבנה זכה ב-87.4%. כמו כן, בנס ציונה זכה המועמד היחיד בבחירות, יוסף שבו, באופן מפתיע ב-100% מקולות הבוחרים.

אחוזי הצבעה נמוכים ברחבי הארץ

בחדרה ניצח צביקה גנדלמן עם 40.3% מהקולות, בעוד שראש העיר המכהן, חיים אביטן, זכה ב-36.7% מהקולות. בשדרות נרשם מהפך כאשר אלון דוידי צפוי הדיח את ראש העיר המכהן דוד בוסקילה. בפתח תקווה נקבע בתום ספירת הקולות בבחירות כי ייערך סיבוב שני בין ראש העירייה המכהן אורי אהד והמועמד יצחק ברוורמן.

בראשון לציון ניצח ראש העיר המכהן דב צור עם 70.66% מהקולות, ואילו המועמדת ליאל אבן-זהר קיבלה 14.65% מהקולות. באופקים ניצח איציק דנינו עם 63.67% מקולות הבוחרים.

אחוזי ההצבעה היו נמוכים למדי ברחבי הארץ ועמדו נכון ל-08:30 אמש על 42.63%. בירושלים הצביעו 32% מהתושבים, ברחובות 38%, בחיפה 41%, בגבעתיים 35% הצבעה ובראשון לציון 27%. אחוז ההצבעה הגבוה ביותר היה בכעביה, שם הצביעו 92% מבעלי זכות ההצבעה. במגזר החרדי וביישובים הערביים נרשמו אחוזי הצבעה גבוהים במיוחד. נכון לשעה 20:30 אמש, הצביעו 75% מבעלי זכות ההצבעה באלעד, ובמודיעין עילית 77%. בכפר קאסם עומד אחוז ההצבעה על 85%, בג'יסר א-זרקא 70% ואבו גוש עומד אחוז הצבעה על 67%.

לצפייה בתוצאות הרשמיות באתר משרד הפנים

(עדכון ראשון: 03:12)

בחירות מקומיות-חדר מצב של משרד הפנים בכפר המכבייה עם סגירת הקלפיות, אוקטובר 2013. ניב אהרונסון
מטה הבחירות הארצי בכפר המכביה, הערב/ניב אהרונסון
במטה של משה ליאון ממתינים לתוצאות הבחירות המקומיות בירושלים, 22 באוקטובר. נועם מושקוביץ
במטה של משה ליאון מיהרו לחגוג/נועם מושקוביץ
בחירות מקומיות- שר הפנים גדעון סער בחדר מצב של משרד הפנים בכפר המכבייה עם סגירת הקלפיות, אוקטובר 2013. ניב אהרונסון
שר הפנים גדעון סער במטה הארצי, אמש/ניב אהרונסון
בחירות מקומיות- ממתינים לתוצאות במטה של רון חולדאי אוקטובר 2013. יותם רונן
מתח במטה חולדאי בתל אביב לפני פרסום תוצאות האמת/יותם רונן
בחירות מקומיות- חדר מצב של משרד הפנים בכפר המכבייה עם סגירת הקלפיות, אוקטובר 2013. ניב אהרונסון
סופרים קולות במטה הארצי/ניב אהרונסון
המטה של רון חולדאי בתל אביב. יותם רונן
חגיגות במטה חולדאי בתל אביב/יותם רונן
במטה של ניצן הורוביץ ממתינים לתוצאות הבחירות המקומיות בתל אביב, 22 באוקטובר 2013. דרור עינב
המתנה דרוכה לתוצאות. מטה הורוביץ הלילה בתל אביב/דרור עינב
ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה מצביעים בבחירות לרשויות המקומיות בירושלים. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
ראש הממשלה ורעייתו מגיעים להצביע/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully