וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחתו של האסיר X: "המומים מהעיסוק בפרשה"

יוסי מלמן

13.2.2013 / 11:18

חושף פרשת "האסיר X", טרבור בורמן, התראיין לאולפן וואלה! ואמר כי קרוביו של האוסטרלי שמת בכלא הישראלי לא מעוניינים להיות צד בסיפור. דודו של אלון: "זו טרגדיה משפחתית"

צילום: רשת ABC האוסטרלית, עריכה: יותם בן דוד

תעלומת מותו של בן זיגייר-אלון-אלן ממשיכה לעורר שאלות קשות - ובראשן מה ידעה משפחתו באוסטרליה על הפרשה ועל החזקתו במאסר. בריאיון לאולפן וואלה! אמר חושף המקרה, העיתונאי האוסטרלי טרבור בורמן, כי משפחתו של מי שנודע בשם "האסיר X" הייתה המומה מעצם סיקור הפרשה. לדבריו, המשפחה אמרה לו כי היא אינה רוצה להיות כל צד בסיפור. הם ציינו בפניו כי דבר מותו של יקירם לא אמור להיות עניין לציבור. גם קרוביו ומכריו של אלון סירבו לספק פרטים.

דובר מטעם אביו של אלון מסר לאתר החדשות האוסטרלי "דה אייג'" כי משפחתו לא תגיב על המוות, אך אישרו שבן הוא בנם וכי הם שרויים בצער עמוק על מותו. "הוא לא ידבר עם התקשורת בשעה קשה זו", מסר הדובר. דודו של בן אלון, ווילי זיגייר, מוזיקאי המוכר באוסטרליה, סיפר לרדיו ABC האוסטרלי במלבורן כי "אין לו מושג אם הדיווחים נכונים ומה לא נכון". לדבריו, "כל מה שאנחנו יודעים זה שמדובר בטרגדיה משפחתית. כל התאבדות היא טרגדיה. זה כל מה שיש לי להגיד. אני לא יודע שום דבר נוסף".

מדוע אוסטרליה לא סייעה לאזרח שלה שכלוא בישראל?

בורמן, שהתראיין הבוקר כאמור לאולפן וואלה! ציין כי שר החוץ האוסטרלי, בוב קאר, סיפר שדיפלומטים אוסטרלים בתל אביב ידעו שבן נכלא בתחילת 2010. לדבריו, גם שירותי הביון האוסטרליים ידעו ככל הנראה על הכליאה, וידעו על הפעילות החשודה שלו לאור העובדה שהיו לו כמה זהויות.

בנוגע לשאלה אם למקרה הזה תהיה השפעה על הקשר בין ישראל לאוסטרליה, טען בורמן כי היחסים בין המדינות הן טובים וחזקים. לדבריו, אוסטרליה לא היססה בעבר לבקש הסברים מישראלים – כפי שהיה במקרה של חיסול מחמוד מבחוח בדובאי, אז נמצא כי ברשות המחסלים היו לכאורה דרכונים אוסטרלים מזויפים. טרבור הסביר כי אם יתברר שהאוסטרלים אכן ידעו על העניין הנוכחי תישאל השאלה מדוע הם לא פעלו כדי לסייע לאזרח המצוי בכלא.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

על סיקור הפרשה כאמור הוטל צו איסור פרסום בישראל, ועד אמש כל הפרטים שהובאו היו בהסתמך על פרסומים זרים. במסגרת עבודת התחקיר פנה בורמן אל גורמים ישראלים במטרה ללקט מידע על הסוגיה, אך נתקל בחומה בצורה. הוא אמר כי אף אף אחד בישראל לא רצה לדבר בנושא וכי אפילו אנשי Human Right Watch, שלרוב מספקים מידע בפרשות שקשורות בזכויות פרט - לא סייעו. בורמן הבהיר כי למרות חומרת המקרה, אף אחד מהרשויות הישראליות או משירותי הביטחון הישראליים לא יצר איתו קשר, או הזהיר אותו לבל ישדר את התחקיר.

מעטה סודיות והסתרה בחסות מערכת הביטחון

הבוקר הסיר בית המשפט את צו איסור הפרסום הגורף שהוטל על הפרשה, דבר שמנע את חשיפת הפרשה בפני הציבור הישראלי בשנים האחרונות לפיה ישראלי ממוצא אוסטרלי, שהיה מועסק בשורות המוסד, נעצר ונכלא בישראל והתאבד בתא הכלא - והכול תחת מעטה סודיות והסתרה בחסות מערכת הביטחון ורשויות החוק בישראל, שמעולם לא הכירו רשמית בקיומו של אסיר כזה.

פרטים אלו ונוספים נחשפו אתמול בתכנית תחקירים בטלוויזיה האוסטרלית, שזיהתה את האיש בשם בן זיגייר - וזיכתה אותו בכינוי "האסיר איקס". התחקיר שודר בערוץ הטלוויזיה של רשות השידור הציבורית האוסטרלית, רשת ABC. לפי התחקיר, זיגייר, שבישראל נקרא בן אלון, נמצא תלוי בתא בו הוחזק בבידוד בכלא איילון שברמלה, בדצמבר 2010. כשבוע לאחר מכן הוטסה גופתו למלבורן, עיר הולדתו. הוא נקבר בבית קברות יהודי בעיר ב-22 בדצמבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully