וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרוג ו-3 פצועים בפיגוע במחסום ארז

18.4.2004 / 0:14

מחבל מתאבד עבר אתמול את גלאי המתכות והתפוצץ. לוחם מג"ב, כפיר אוחיון נפגע אנושות ומת מפצעיו אמש. פצוע נוסף במצב קשה. מצור על מחבל שחדר לחממות נצרים

ארבעה חיילים ומאבטחים נפגעו אתמול בצהריים בפיגוע התאבדות במחסום ארז בצפון רצועת עזה. אחד מהם נפצע אנושות ומת מפצעיו בשעות הערב אמש. ההרוג הוא סמ"ש כפיר אוחיון, בן 20 מאילת, לוחם במג"ב. אוחיון יובא למנוחות מחר ב-14:00 בבית העלמין הצבאי באילת. פצוע נוסף במצב בינוני עד קשה פונה אף הוא ל"סורוקה". שני פצועים במצב קל פונו לבית החולים "ברזילי" באשקלון.

בתוך כך, חדר הלילה מחבל אחד לפחות לחממות ההתנחלות נצרים וכוחות צה"ל במקום סוגרים עליו במטרה לנטרלו. בקול ישראל דווח כי תושבי נצרים הוכנסו לאזורים המוגנים עד סיום התקרית. לא דווח על נפגעים. השבוע חדרו מספר מחבלים לחממות נצרים ונהרגו על ידי כוחות האבטחה במקום.

המחבל המתאבד הגיע אתמול בצהריים לטרמינל "מגן 12" שמשמש למעבר הפועלים הפלסטינים ופוצץ את עצמו. ב"הארץ" דווח כי הזרועות הצבאיות של החמאס והפתח קיבלו עליהן אחריות משותפת לפיגוע. מקורות פלסטיניים מסרו שהמחבל הוא פאדי אל-עאמודי, פעיל הזרוע הצבאית של הפתח. מצה"ל נמסר כי המחבל עבד במשך כשנתיים באזור התעשייה ארז.

בחודש ינואר פוצצה עצמה באותו מקום מחבלת מתאבדת מהחמאס, וארבעה חיילים נהרגו. זהו הפיגוע הרביעי מתחילת השנה במחסום ארז. מתחקיר ראשוני עולה כי המחבל עבר את בדיקת גלאי המתכות בכניסה למעבר הפועלים, זאת למרות שנשא על גופו חגורת נפץ. בצה"ל מעריכים כי המטען הורכב ללא רסס ולכן שער הגילוי לא התריע. עדיין לא ברור מדוע לא הצטווה המחבל להרים את חולצתו לפני גישתו לעמדת הבדיקה, פעולה שהיתה יכולה לחשוף את חגורת הנפץ. בכל מקרה לא ברור מדוע המחבל לא ביצע את הפיגוע בתוך הטרמינל, בו היה יכול לגרום נזק רב בהרבה. יתכן כי היתה תקלה במטען או שהמחבל נלחץ ולבסוף התפוצץ מחוץ למבנה.

פעיל ג'יהאד נהרג בהתפוצצות מטען בשכם

עמוס הראל, ארנון רגולר וסוכנויות הידיעות, "הארץ", מוסיפים:

פעיל ג'יהאד איסלאמי נהרג אמש בפיצוץ שאירע בדירה במחנה הפליטים בשכם. שני פעילים נוספים נפצעו. בית חולים המקומי דיווח כי השלושה נפגעו ב"תאונת עבודה" בשעה שעסקו בהכנת מטעני חבלה.

אתמול נהרג נער פלסטיני בן 17 מירי כדורי גומי, בהפגנה נגד גדר ההפרדה באתר הבנייה של הגדר בחניון הדחפורים בביתוניא, ממערב לרמאללה. בהפגנה נפצעו פלסטינים נוספים. לטענת צה"ל, הפלסטיני שנהרג נורה משום שהשליך בקבוק תבערה. כמו כן, יידו המפגינים אבנים.

2-3 טילי קסאם שנורו מהרצועה נחתו אתמול בשעות הערב סמוך לאחד מקיבוצי שער הנגב. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

מערכת וואלה! חדשות מוסיפה:

ילדה פלסטינית בת חמש נפצעה היום באורח קשה מירי על מכונית משפחתה בטול כרם. בקול ישראל דווח כי ח"כ אחמד טיבי, קרוב משפחתה של הפצועה, בתול טיבי, אמר כי חיילי צה"ל אחראים לירי על המכונית.

מצה"ל נמסר כי החיילים ירו כדורי גומי אל מכונית שלא עצרה לבדיקה. חקירת האירוע נמשכת. בני משפחת טיבי מבקשים להעביר את הילדה לקבלת טיפול רפואי בבית חולים ישראלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully