וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפרץ אילת בסכנה: 150 אלף דגים נמלטו

28.3.2003 / 12:06

אחד מכלובי הדגים בים סוף נבקע השבוע בסערה; רשות הטבע והגנים חוששת מאסון אקולוגי: הדגה הטבעית עלולה להידחק החוצה; חברת "דג סוף": מדובר רק בכמה עשרות אלפים שרובם נדוגו

נזק אקולוגי כבד מאיים על מפרץ אילת: בעקבות הסערה שפקדה השבוע את חופי העיר נבקע אחד מכלובי הדגים הממוקמים במפרץ, ולפי הערכת רשות הטבע והגנים השתחררו יותר מ-150 אלף דגים למימי המפרץ. "הדגים האלה עלולים לדחוק החוצה את החי הימי הטבעי", אמר אתמול ד"ר בני שלמון, ביולוג מחוז אילת ברשות הטבע והגנים ל"ידיעות אחרונות".

בעקבות בריחת הדגים אמר ראש אגף שימור סביבה בחברה להגנת הטבע, רענן בורל: "הגיע הזמן שהממשלה תשים קץ לפעילות של חוות הדגים. הדגים מזהמים כשהם בכלובים, וכשהם נמצאים בים הפתוח הזיהום גדול פי כמה". מנכ"ל חברת "דג סוף", עודד גולדן, מסר בתגובה כי לפי המידע שבידי החברה, רק כמה עשרות אלפי דגים נפלטו לים. הוא הוסיף כי "לא קיימת סכנה סביבתית מפני שדייגי אילת פרשו רשתות ודגו את מרבית הדגים לפני שהתפזר".

מהמשרד לאיכות הסביבה נמסר כי נבדק החשד שהדגים נפלטו לים. "אנו מתריעים שוב כי עצם הימצאות חוות הדגים במימי המפרץ הווה סכנה לשונית האלמוגים", נכתב בהודעת המשרד.

בשנים האחרונות מתנהל ויכוח נוקב בין ארגוני איכות הסביבה לחוות הדגים. לטענת הארגונים, גידול הדגים בכלובים הימיים הוא הגורם להידרדרות במצב שונית האלמוגים. לאחרונה קבעה המועצה הארצית לתכנון, כי אין מקום לחוות דגים במפרץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully