וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נועם תהה מי יהיה הראשון שייהרג"

16.2.2003 / 11:50

מטען נגד טנק ברצועה גרם למות 4 אנשי הצוות; סמ"ר דורון כהן וסמל אלכסיי בליצקי גרו בשכנות בראשון לציון; סמל איתי מזרחי התעקש ללכת לקרבי; רב"ט נועם בהגון היה בוגר ישיבת הסדר

ארבעה חיילי צה"ל נהרגו אתמול בפיצוץ מטען חבלה שהופעל נגד טנק בצפון רצועת עזה. בפיצוץ נהרגו כל אנשי הצוות: סמל ראשון דורון כהן, בן 21 מראשון לציון, הובא למנוחות ב-19:00 בבית העלמין הצבאי בעירו; סמל אלכסיי בליצקי, בן 21 מראשון לציון, שהובא למנוחות ב-17:00 בבית העלמין הצבאי בעירו; סמל איתי מזרחי, בן 20 מבאר שבע, שהובא למנוחות ב-16:30 בבית העלמין הצבאי בעירו; ורב טוראי נועם בהגון, בן 20 מאלקנה, שהובא למנוחות ב-17:15 בבית העלמין סגולה בפתח תקווה.

סמ"ר דורון כהן, ששימש מפקד הטנק, היה אמור להשתחרר מצה"ל בעוד כארבעה חודשים. קרוב משפחתו סיפר כי הוא הצטיין בלימודיו ובמסלול הצבאי שלו, שאת כולו עשה בשריון. עוד הוא סיפר שהצבא והחברים מהגדוד מילאו את כל חייו.

בבית הספר התיכון למד כהן מחשבים. לפני כן למד בחטיבת הביניים "זלמן הרן" ובבית הספר היסודי הדרים בראשון לציון. בן דודו סיפר שביום ראשון שעבר הוא התקשר, וסיפר לו כי אחרי לחימה ממושכת בבית לחם, מעבירים את הגדוד לרצועת עזה, שם הם הספיקו להיות יומיים. אתמול התקשרה אמו של דורון לאמו של אלכסיי בליצקי אחרי שנודע לה על האסון, כדי לעודד אותה. השניים שירתו באותו צוות וגרו במרחק כמה רחובות זה מזה.

אמו של סמל אלכסיי בליצקי, לודמילה, סיפרה אתמול כי בנה התקשר אליה ביום שישי בערב וסיפר הוא צריך לצאת לחופשה בתחילת השבוע. בליצקי אמר לה כי הוא מוטרד מכך שהוא יוצא והחברים נשארים ברצועת עזה.

בליצקי שימש טען בטנק, והוא שירת בצה"ל כשנתיים וחצי. אמו סיפרה כי בני המשפחה עלו לישראל לפני שש שנים, ולדבריה הוא היה בחור עדין מאוד, שאהב לשרת בצבא. אמו סיפרה, כי בנה תיכנן להירשם לאוניברסיטה, ורצה להיות אח סיעודי. האם סיפרה שהתעקש לתרגם לה כל מושג צבאי לרוסית, וש"הוא הרגיש מאוד ישראלי. היה לו חשוב לעשות את השילוב". בליצקי הותיר אחריו זוג הורים, ואח, בן 19, שמשרת בצה"ל.

"מלים לא יכולות לתאר"

עשרות בני משפחה, חברים מבית הספר ומהצבא ומכרים נוספים התקבצו אתמול משעות אחר הצהריים בבית הוריו של סמל איתי מזרחי, ברחוב בזל בבאר שבע, שתריסיה הוגפו עם קבלת הבשורה המרה.

לדברי אחד מקרובי המשפחה, בחודש ספטמבר אמור היה מזרחי לחגוג את יום הולדתו ה-21. הוא התגייס לפני כשנתיים ו"התעקש ללכת לקרבי, כי זה מה שהוא הכי רצה", סיפר קרוב המשפחה. בעוד 11 חודשים אמור היה מזרחי להשתחרר מצה"ל. קרוביו סיפרו כי הוא היה "ילד מקסים, שמלים לא יכולות לתאר עד כמה". מזרחי הותיר אחריו זוג הורים, אח ואחות.

רב"ט נועם בהגון היה תלמיד ישיבת ההסדר בעתניאל. קודם לכן למד בביה"ס היסודי באלקנה, ובישיבה התיכונית בחיספין. רק לפני כשבועיים נפגש נועם עם חבריו, בוגרי הישיבה התיכונית, לפגישת מחזור. כל אחד מהבוגרים התבקש להעריך היכן הוא יהיה בעוד מספר שנים, וכאשר הגיע תורו של נועם הוא תהה מי מהחבורה יהיה הראשון שייהרג.

נועם היה בן הזקונים של בני וחנה בהגון, שעקרו לפני כ-15 שנה מאזור המרכז ועברו להתגורר באלקנה. האב, בני, הוא מנהל מכללת תלפיות בתל אביב וחנה היא האחראית על הגיל הרך והמעונות באלקנה. אחד מאחיו, יוסי, הוא רופא מירושלים, ואח נוסף, מירון, מתגורר בעצמונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully