וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתקפה עולמית על רשת האינטרנט

25.1.2003 / 14:33

מאז הבוקר סובלים גולשים בעולם משיבושים והאטה משמעותית בקצב העברת המידע; וושינגטון: מדובר בהתקפה במהלכה הוחדר לרשת וירוס "תולעת" המתרבה במהירות; היעד העיקרי: שרתי מיקרוסופט

ברשת האינטרנט העולמית אירעו הבוקר שיבושים רבים ודווח על האטה רבה בהעברת מידע. בקול ישראל דווח כי מוושינגטון נמסר שמדובר בהתקפה על הרשת והדבקתה במעין וירוס המתרבה במהירות. אחד מיועציו של נשיא ארה"ב, ג'ורג' בוש, אמר כי מומחים של האף.בי.איי ושל המרכז להגנת תשתיות בודקים את הרקע להתקפה העולמית, ומשתלטים עליה.

התוקפים השתמשו בתולעת התוקפת שרתי SQL של חברת מיקרוסופט. שרתים אלו המשמשים לניהול בסיסי נתונים נמצאים לרוב בשימוש ארגונים בלבד. עם זאת, התוקפים ניצלו פירצה ידועה בשרתים על מנת להחדיר את התולעת שהחלה לשגר הודעות דרך האינטרנט על מנת למצוא שרתים אחרים לתקוף אותם. בעקבות מספר שרתים גדול שנפגע, קצב ההודעות הלך והתגבר וגרם בסופו של דבר ל"פקקי תנועה" ברשת האינטרנט העולמית.

חברת מיקרוסופט הפיצה תיקון לפירצה שהתגלתה כבר בחודש יולי שעבר. אולם ככל הנראה, רבים ממנהלי השרתים לא התקינו את העדכון.

הספקים בדרום קוריאה שותקו

בנוסף על המתקפה הזו, התבצעה היום מתקפה ישירה גם בדרום קוריאה, מדינה הנחשבת לאחת מהמובילות בעולם בקישוריות לאינטרנט, ויותר מ-70 אחוז מאזרחיה מחוברים לרשת. האקרים תקפו את השרתים המרכזיים של ספק האינטרנט הגדול במדינה ובכך גרמו לשיבושים ולניתוק אספקת האינטרנט למשתמשים רבים. דובר החברה מסר לסוכנות הידיעות רויטרס כי בשעה הזו נעשים מאמצים על מנת להשיב את שירותי האינטרנט למצבם התקין. עדיין לא ברור האם המתקפה הזו קשורה באופן ישיר למתקפה העולמית.

ההתקפה שהתרחשה היום שונה מההתקפה על שרתי השורש (Root Servers) לפני מספר חודשים. בהתקפה הקודמת כיוונו האקרים בצורה מדויקת לשרתים העולמיים המנהלים את כתובות אתרי האינטרנט השונים. עד עתה לא אותרו האשמים בהתקפה.

לפני כשלושה חודשים הגיש הסי.איי.איי לסנאט דו"ח מיוחד בנושא המלחמה ב"סייבר-טרור". הדו"ח הוכן בעקבות פיגועי הטרור במגדלי התאומים, לאחר שאילתות שהוגשו בעניין לסוכנות. עורכי הדו"ח ציינו את ארגון החיזבאללה, ארגון אל קאעדה ואת ארגון הטרור היפני "אלף" (Aleph), כגופים שביכולתם לבצע התקפות טרור מקוון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully