וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוות הדגים באילת יפונו תוך 60 יום

תמר נהרי

13.9.2002 / 0:14

אתמול נדחתה בקשת החוות להארכת פעילות מתקני היבשה שלהן; המשמעות: פגיעה אנושה בתפקודן; ועדת הערר: לא ניתן לאפשר קיום כלובי דגים במפרץ אילת; החוות: ההחלטה לא הגיעה לידינו

ועדת הערר של מחוז דרום דחתה אתמול את בקשת חוות הדגים במפרץ אילת להארכה נוספת של פעילותן. ההחלטה מתייחסת למתקני החוות הממוקמים ביבשה, ומחייבת לפנותם בתוך 60 יום. ההחלטה גוזרת במידה רבה את דינן של החוות, מאחר ופינוי המתקנים היבשתיים יפגע אנושות ביכולתן לפעול. מחוות הדגים נמסר כי ההחלטה טרם הגיעה לידיהן, ומשום כך אין ביכולתן להגיב בשלב זה.

יו"ר ועדת הערר, עו"ד אהרון ברוכין, חתם את החלטתו בדברים: "הבקשות להארכת מועד הסיום של הימצאות כלובי הדגים בים סוף, מקפלות בחובן את פרשת החקלאות הימית במפרץ אילת ובמדינת ישראל. הוויכוח הציבורי בעניין שמירת שוניות האלמוגים וניקיון המפרץ שב ועלה ללא הפסק בדיון זה. בסופו של יום,גם אם הוויכוח המדעי והציבורי לא הוכרע סופית, הכרעתנו לגבי הבקשות שבפנינו הינה סופית, ומשמעותה כי במצב התכנוני הקיים כיום במדינת ישראל, לא ניתן יותר לאפשר את קיום כלובי הדגים במפרץ אילת".

צעד משמעותי בדרך לשיקום

מנכ"ל המשרד לאיכות הסביבה, שמואל הרשקוביץ, הביע סיפוק מהחלטת הוועדה ואמר כי "זהו צעד משמעותי בדרך לשיקום מפרץ אילת". ח"כ נחמה רונן, ממובילות המאבק להוצאת חוות הדגים ממפרץ אילת אמרה בתגובה כי ההחלטה "שמה סוף לניסיונות הנואלים של חוות הדגים להמשיך ולזהם את מפרץ אילת לטובת האינטרס הכלכלי הצר שלהן".

בשנים האחרונות התנהל כלובי הדגים במי מפרץ אילת מאבק ציבורי ומשפטי רחב היקף. ארגוני סביבה ואישי ציבור רואים בחוות הדגים את גורם הזיהום העיקרי במפרץ. לטענתם, אחראיות חוות הדגים במידה רבה לשואה האקולוגית שעוברת שונית האלמוגים באזור בעשור האחרון. מנגד טענו בעלי שתי החוות, "ער דג" ו"דג סוף", כי פגיעתן של החוות באיכות מי המפרץ ובשונית האלמוגים לא הוכחה מעולם. לדבריהם, עיקר הפגיעה נובע מגורמי זיהום אחרים, בהם ביוב העיר אילת, צוללנים וזיהום הנגרם מאוניות המשא בנמל. ועדת הערר נמנעה מלהכריע בנושא זה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully