וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושר: ארה"ב תאמן ותחמש מורדים סורים נגד דאעש

הסנאט אישר את תוכניתו של ברק אובמה לסייע ל"מורדים הסורים המתונים" במלחמתם מול דאעש ומול "העריצות של אסד". הנשיא הדגיש כי האימונים יתרחשו מחוץ לסוריה, "במדינות ערביות שכנות"

אובמה הציג האסטרטגיה נגד דאעש: "לא תהיה פעולה קרקעית". רויטרס
"לא ננהל עוד מלחמה קרקעית במזרח התיכון". ברק אובמה/רויטרס

הסנאט האמריקני אישר הלילה (שישי) את תכניתו של הנשיא ברק אובמה לחמש ולאמן את המורדים בסוריה במאבקם בארגון הטרור "המדינה האיסלאמית" (דאעש). בית הנבחרים אישר להתחיל את התכנית עד ל-11 בדצמבר.

בנאום קצר מהבית הלבן, הסביר אובמה כי אימון הכוחות הסורים המתונים יתרחש מחוץ לסוריה, במדינות ערביות שכנות שהציעו להיות חלק מהקואליציה הבינלאומית נגד דאעש הכוללת כ-40 מדינות. אותם כוחות ניצבים לדבריו בפני שני איומים: "הברוטליות של דאעש והעריצות של אסד".

עוד ידיעות בנושא:
אובמה: "נלמד את דאעש מה שאל-קאעדה כבר יודעים"
צפו בשבוי של דאעש מדבר: "ממשלתי נטשה אותי"
תומכי דאעש תכננו עריפת ראש פומבית באוסטרליה

לוחמים שיעים בחילופי אש עם לוחמי דאעש באזור תיכרית, עיראק. רויטרס
לוחמים שיעים נלחמים בדאעש באזור תיכרית שבעיראק/רויטרס

הצעת החוק אותה יזם הנשיא אושרה כבר ביום רביעי על ידי בית הנבחרים והייתה זקוקה לאישור הסנאט. לאחר שיחתום עליה אובמה היא תהפוך לרשמית. בנאומו הדגיש הנשיא כי הכוחות האמריקנים "לא ינהלו עוד מלחמה קרקעית על אדמת המזרח התיכון" וכי תפקידם העיקרי יהיה לייעץ לכוחות המורדים בשטח. "כל כך הרבה אזרחים חפים מפשע ושני אזרחים אמריקנים חפים מפשע נפגעו מדאעש", הוא אמר והוסיף כי "כאמריקנים, אנחנו לא נכנעים לפחד, זה רק מאחד אותנו".

הצעת החוק עברה בקלות, עם 78 מחברי הסנאט שהצביעו בעדה ו-22 שהתנגדו לה. "אני מרוצה מכך שהקונגרס הסכים לתמוך באסטרטגיה לאמן ולחמש את האופוזיציה בסוריה ואני מודה למנהיגי הקונגרס על הרצינות בה ניגשו לעניין, זוהי דוגמא למדיניות החוץ האמריקנית במיטבה".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס
חברי מיליציה שיעית משגרים רקטות לעברי אנשי "המידנה איסלאמית" באמרילי, מצפון לבגדאד – עיראק, ספטמבר 2014. AP
לוחמי דאעש משגרים רקטה לעבר מיליציה שיעית מצפון לבגדד/AP

בתחילת נאומו הזכיר אובמה את הצטרפות חיל האוויר הצרפתי לתקיפות בעיראק והביע את שביעות רצונו משיתוף הפעולה עם "בת הברית הוותיקה עמה אנו חולקים ערכים משותפים". אובמה התייחס בקצרה למתרחש בימים האחרונים באזור, ואמר כי "היום, התקיפות שלנו נגד אותם טרוריסטים ממשיכות. אנחנו הורסים את כלי הרכב שלהם, ואת מצבור הציוד שלהם".

בנוסף לאימון כוחות המורדים בסוריה, ארה"ב תפעל לחיזוק הממשלה העיראקית ותעניק עזרה הומניטרית לאזרחי המדינה. "כאמריקנים אנחנו לא נכנעים לפחד, זה רק מאחד אותנו", אמר הנשיא שניות ספורות לפני סוף הנאום, והוסיף: "אנו עומדים ביחד כדי להגן על המדינה שאנו אוהבים ואנו מחפשים עתיד טוב יותר לכל האנשים". בתום הנאום אובמה הודה לכל הטייסים המשתתפים בתקיפות האוויריות נגד מעוזי דאעש בעיראק ואמר כי "העם האמריקני מאוחד בתמיכה בהם ובמשפחותיהם".

לוחמי צבא סוריה החופשי במחוז אידליב, 13 בספטמבר 2014. רויטרס
לוחמי צבא סוריה החופשי במחוז אידליב/רויטרס

מטוסים אמריקנים תקפו ביממה האחרונה מחנה אימונים של דאעש בצפון עיראק, בתקיפה הראשונה מסוגה. במסגרת הפעולה נפגעו לוחמים, בניינים וכלי רכב. "תקיפה אווירית אחת ליד מחנה אימונים של דאעש מדרום-מזרח למוסול הביאה להריסת כלי רכב משוריין, שני בניינים ויחידת קרקע גדולה", אמר גורם בכיר המפקד על הכוחות האמריקנים בעיראק.

מדובר בפעם הראשונה מאז החל הקמפיין ב-8 באוגוסט, בה כלי טיס אמריקני מבצע תקיפה של מחנה אימונים של דאעש, כך אמר הקצין ששמר על אנונימיות לסוכנות הידיעות הצרפתית.

נשיא צרפת פרנסואה הולנד אמר אתמול במסיבת עיתונאים כי ארצו תשתתף בהתקפות אוויריות נגד מטרות "המדינה האיסלאמית" (דאעש) בעיראק, "בקרוב", אך שלל מעורבות צבאית של ארצו בסוריה והצבת כוחות קרקעיים. "החלטתי להשיב בחיוב לבקשת הרשויות בעיראק לסיוע אווירי. אנחנו לא נרחיק לכת מעבר לכך. לא יהיו כוחות קרקעיים ואנו נפעל רק בעיראק".

4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully