וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכנסת אישרה: אסור לעשן במגרשי כדורגל

כעת זה רשמי: עישון בשטח שלא הוקצה לכך באצטדיונים יגרור קנס של אלף שקל. הרשויות המקומיות יפקחו על האיסור

אוהדי הפועל תל אביב. מגד גוזני
אין יותר סיגריות במגרשים/מגד גוזני

מליאת הכנסת אישרה היום (שני) בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק למניעת העישון במקומות ציבוריים והחשיפה לעישון (תיקון מס' 4), התשע"ד-2014, של ח"כ עדי קול (יש עתיד). בקריאה שנייה תמכו בהצעה 43 ח"כים ללא מתנגדים. בקריאה שלישית תמכו בהצעה 39 ח"כים ללא מתנגדים.

על פי ההצעה ייאסר העישון באצטדיוני ספורט, למעט במקומות שהוקצו למטרה זו על ידי הנהלת האצטדיון, אם הוקצו, כדלקמן: שני אזורים נפרדים של מושבים שמספרם לא יעלה על רבע ממספר המושבים באצטדיון כולו וחדר נפרד לחלוטין, ששטחו לא יעלה על רבע מהשטח שהוקצה לציבור להמתנה בהפסקות. מי שיעשן במקום אסור באצטדיון צפוי להיקנס ב-1,000 שקל ואם יוגש נגדו כתב אישום עשוי הקנס לעמוד על 14,400 שקל. בעלי אצטדיונים שבתחומן יתבצע עישון ייקנסו ב-75,300 שקל. הרשויות המקומיות שבתחומן נמצאים האצטדיונים הן שיפקחו על האיסור.

בדברי ההסבר להצעה נכתב: "מטרתה של הצעת חוק זו היא למנוע סבל מצד הצופים במשחקי ספורט. החוק הקיים למניעת העישון במקומות ציבוריים והחשיפה לעישון, התשמ"ג–1983, איננו אוסר על עישון ביציעי מגרשי ספורט, על אף העובדה שיש בכך כדי לגרום לסבל רב מצד השוהים במגרשים. על כן, מוצע לאסור עישון גם במקומות אלו ובכך למנוע עישון פסיבי, הפוגע בבריאות של הצופים הנמצאים במקומות אלו".

יוזמת החוק ח"כ עדי קול אמרה: "ההצעה הזו נולדה מפניית ציבור של נער שביקש ללכת לכדורגל מבלי להסריח מסיגריות. אין עישון במגרשים ברחבי העולם ואם לא יעשנו בישראל כמו שלא מעשנים במונדיאל, אולי גם רמת הכדורגל תהיה כמו במונדיאל".

  • עוד באותו נושא:
  • ליגת העל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully