וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד לתקיפה אנטישמית בקייב: בן 30 נדקר בליל שבת

19.1.2014 / 0:04

שלושה צעירים התנפלו על תושב העיר שיצא מסעודת שבת, היכו ודקרו אותו, ונמלטו בשל צעקותיו. הוא הצליח לדדות חזרה לבית הכנסת, שם התמוטט. "הסובלנות התירה דמם של היהודים"

חשד לתקיפה אנטישמית בקייב. הרב משה אסמן, מרבני אוקראינה ושליח חב"ד בקייב, עם הפצוע, דב גליקמן, ינואר 2014. יעקב זילברמן, מערכת וואלה! NEWS
כנופיה שמוצאת לעצמה לנכון לתקוף יהודים פעם אחר פעם". גליקמן הפצוע עם רב חב"ד המקומי משה אסמן/מערכת וואלה! NEWS, יעקב זילברמן

חשד לתקיפה אנטישמית באוקראינה: דב בער גליקמן, תושב הבירה קייב בן 30, הוכה ונדקר בליל שישי האחרון על ידי שלושה צעירים, בשעה שיצא מבית כנסת שבו נערכה סעודת שבת. השלושה התנפלו עליו כשעשה את דרכו לביתו במרחק כמה רחובות, היכו אותו ודקרו אותו ברגליו, ונמלטו מהמקום לאחר שגליקמן החל לצעוק.

הלל כהן, יו"ר ארגון "הצלה אוקראינה", סיפר כי גליקמן שנפצע באורח בינוני הצליח לדדות חזרה לבית הכנסת, נכנס אליו והתמוטט שם. שומר בית הכנסת הזמין אמבולנס, וזה פינה אותו לבית חולים, שם עבר גליקמן ניתוח ברגלו בעקבות פציעה בעורק ראשי.

הרב פנחס גולדשמידט, נשיא ועידת רבני אירופה, הגיב לתקיפה. "הסובלנות, גם מצד השלטונות וגם מצד האופוזיציה, כלפי המפגינים באוקראינה שהביעו הצהרות אנטישמיות במהלכן, נתנה את האות לגורמים אנטישמיים לתקוף יהודים ולהתרת דמם חלילה", אמר הרב. "אנו דורשים מהשלטונות לשמור על יהודי אוקראינה מפני הפורעים הללו ולמגר כל תופעה אנטישמית בנחישות הראויה. אנו מתפללים להחלמתו המהירה", הוסיף.

יעקב זילברמן, מנכ"ל הקהילה היהודית בקייב, אמר: "זו כנופיה שמוצאת לעצמה לנכון לתקוף יהודים פעם אחר פעם. עצם הבלגאן המתחולל בימים אלה באוקראינה לא מאפשר למשטרה לתת לאנטישמיות נגד יהודים להרים ראש", הוסיף, התייחסו להפגנות הנמשכות בשבועות האחרונים נגד ממשלתו של הנשיא ויקטור ינוקוביץ'.

אין מדובר באירוע הראשון מסוג זה שהתרחש לאחרונה בבירת אוקראינה. לפני שבוע היה זה רב ומורה בתלמוד תורה שהותקף כשהיה בדרכו חזרה מתפילת ערבית. הוא הותקף על ידי שלושה צעירים, התעלף ואיבד את ההכרה. הוא פונה לבית חולים, שם עבר בדיקות, אולם לא נזקק לטיפול רפואי.

עוד על שנאת יהודים ברחבי העולם:
צרפת: הקומיקאי הגזען דיודונה הוריד את מופעו
ויסקונסין: דיברו עברית ברחוב – והוכו
תיעוד: תקיפה אנטישמית באוסטרליה, חמישה נפצעו

(עדכון ראשון: 22:03)

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully