וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי באר שבע: שרידי נגיף פוליו בקריית גת ואשדוד

לפי הודעת המשרד, הנגיף, שהתגלה בביוב ברהט, התפשט ככל הנראה צפונה. עד כה לא התגלו מקרים של חולים בשיתוק ילדים, הנגרמת מהנגיף. "להקפיד על חיסון, לא צריך להרתיח מים"

שרידים של נגיף פוליו (הגורם לשיתוק ילדים) נמצאו במערכת הביוב של הערים קריית גת ואשדוד בדרום הארץ. כך הודיע הערב (רביעי) משרד הבריאות. לפני כמה ימים נודע כי שרידי הנגיף נמצאו במערכת הביוב של רהט ובאר שבע, וכעת נראה, לפי ההודעה, כי הנגיף התפשט צפונה. עם זאת, הדגישו במשרד, עד כה לא נרשמו מקרים של תחלואה במחלה הקשה.

ממשרד הבריאות נמסר עוד כי תהליך השלמת החיסונים לכלל האוכלוסייה ברהט, שנועד לטפל במוקד התופעה, נמצא בעיצומו. משרד הבריאות ממליץ על הקפדה על שגרת החיסונים הניתנת בטיפות החלב לילדים עד גיל שש, בכל הארץ. כמו כן, נמסר כי על כלל האזרחים להקפיד על כללי ההיגיינה, במיוחד על נטילת ידיים לאחר יציאה משירותים, לפני מגע עם אוכל ולאחר החלפת חיתולים לתינוקות. כמו כן, הדגישו שם כי אין צורך בהרתחת המים ביישובים, שכן הזיהום לא הגיע למערכת המים.

ילדה מקבלת טיפול רפואי נגד פוליו. יוני 2013. AP
עד כה, אין חולים במחלה. ילדה מחוסנת לפוליו בהודו/AP

שיתוק ילדים היא מחלה של מערכת העצבים, הנגרמת על ידי נגיף הפוליו. המחלה מועברת מאדם לאדם, ובעוד בכ-90% מההידבקויות בנגיף לא מופיעים אצל החולה סימפטומים כלל, אם יצליח הנגיף לחדור למחזור הדם, חולים עשויים לסבול ממגוון רחב של סימפטומים. במקרים קיצוניים, כאשר המחלה פוגעת במערכת העצבים המרכזית, היא יכולה לגרום לפגיעות קשות בעמוד השדרה, לשיתוק שרירי הנשימה וכך גם למוות. בעבר הייתה המחלה נפוצה במיוחד בעולם, והביאה למותם של רבים. באמצע המאה קודמת פותח החיסון למחלה, ומאז היא כמעט ואינה קיימת בישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully