וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן על האישום: "להגיע כמה שיותר מהר לבית המשפט"

קובי דוד

18.12.2012 / 19:30

שר החוץ הפורש התייחס לדיווחים על מגעים להסדר טיעון בעניינו ואמר: "בטוח שההכרעה תהיה בין כתלי ביהמ"ש בצורה הכי ברורה, מאחר שאין דרך שתספק את שני הצדדים בצורה אחרת"

צילום: באדיבות ערוץ 10, עריכה: יותם בן-דוד

"צריך להגיע כמה שיותר מהר לבית המשפט כדי לברר את העובדות", כך הצהיר הערב (שלישי) השר הפורש אביגדור ליברמן, על רקע הדחייה בהגשת כתב האישום נגדו בגין מרמה והפרת אמונים ב"פרשת השגריר".

בכינוס של ישראל ביתנו בצפת אמר ליברמן: "יש הרבה ספקולציות באוויר והרבה גרסאות בלא שחר. הנייר סובל הכל. אני התפטרתי מתפקידי, ואני מאמין שמחר או מחרתיים לכל המאוחר יוגש נגדי כתב האישום. צריך לברר את האמת לפני מועד הבחירות. הציבור זכאי לדעת איפה אני עומד כדי לקבל החלטה. קלון או לא קלון זה לא העיקר. מה שחשוב הוא לקיים סדרה של דיונים שיקדמו אותנו לתוצאה, ואין שום ספק מה תהיה התוצאה במשפט וב-22 בינואר".

כל הדיווחים, הניתוחים והסקרים בוואלה! בחירות 2013

שר החוץ אביגדור ליברמן בכנס פעילי ישראל ביתנו בנצרת עלית , דצמבר 2012. יותם רונן
ליברמן/יותם רונן

בהתייחס לדיווחים על מגעים להשגת הסדר טיעון בינו לבין היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין אמר ליברמן: "עורך הדין שלי נפגש עם פרקליטיו של וינשטיין. כשהוא הגיע אליי, ביקשתי ממנו שלא ידבר עם איש מלבדי. בטוח שההכרעה תהיה בין כתלי בית המשפט בצורה הכי ברורה, מאחר שאין דרך שתספק את שני הצדדים בצורה אחרת".

גורמים בפרקליטות העריכו בתחילה כי היום יוגש כתב האישום נגד ליברמן לבית משפט השלום בירושלים, אולם לפי שעה מועד ההגשה נדחה במספר ימים. ההחלטה על הדחייה נובעת ככל הנראה מכך שהמועד המדויק של כניסת ההתפטרות של ליברמן לתוקף אינו ברור. נוסף על כך, קיום המגעים בין הצדדים להשגת הסדר טיעון השפיע על ההחלטה לדחות את הגשת כתב האישום.

לפי טיוטת כתב האישום, השגריר זאב בן אריה העביר לידי ליברמן, בעת כהונתו במשרד החוץ, מידע על בקשת הפרקליטות לבצע חיקור דין בעניינו, וזה בחר להמשיך ולקדם את מינויו למרות שידע שיש בכך פסול, תוך שהוא פועל בניגוד עניינים. בפרקליטות בוחנים את האפשרות לזמן לחקירה את חברי ועדת המינויים של משרד החוץ, שאישרו את מינויו של בן אריה לתפקיד השגריר בריגה, בעקבות פרסום אמש בערוץ 10 על כך שהם מעוניינים להציג את גרסתם למשטרה, מכיוון שכלל לא נחקרו בפרשה. בשל כך ייתכנו שינויים בכתב האישום.

לקריאה נוספת:
נדחתה הגשת האישום נגד ליברמן בצל מגעים להסדר
ליברמן התפטר: "הפרידה היא זמנית בלבד"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully