וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי המבול: בניו יורק חוששים מהשתלטות החולדות

בניו יורק חוזרים לשגרה, והתחבורה הציבורית צפויה לשוב בקרוב לפעול. אלא שבין היתר, מהתעלות עשויות לעלות עשרות מיליוני החולדות שבעיר, שיברחו מהמים בחיפוש אחר אוכל

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ'

היום שאחרי מחר כבר כאן, ובניו יורק נערכים להתמודד עם נזקי סופת ההוריקן "סנדי" שצפויים להיגרר לטווח הארוך. בשל הסופה, לפחות שבע מתעלות הרכבת התחתית של ניו יורק, אחד מסמליה הבולטים ביותר, הוצפו לחלוטין, וכמוהן גם אזורים תת-קרקעיים רבים, בהן שוכנות חולדות רבות. היום (חמישי) כבר חוששים הניו-יורקים שגם כשמפלס המים ירד – המכרסמים יישארו ויציפו את הרחובות.

הרוויג ליירס, חוקר מאוניברסיטת אנטוורפן בבלגיה, ביקש להרגיע, ואמר כי "סביר שמרבית העכברים שגרים באזורים האלה טבעו ומתו". לדבריו, מרבית החולדות מסוגלות לצוף ולשרוד במים במשך ארבעה ימים, אך ייתכן שרבים מהם נתקעו בחללים ללא אוויר. כמו כן, ייתכן שגם הזרם החזק של המים כבר הכניע אותם. "הם לא חזקים מספיק", הודה ליירס.

מעגן הרוס בנהר האדסון עקב נזקי הוריקן סנדי. AP
החולדות יחפשו לבזוז. מנהטן/AP

על כן, סבורים המומחים, דווקא הפעולות שנועדו להשיב את חיי העיר למסלולם התקין – דוגמת שאיבת מים מהירה מהתעלות – הן אלה שיכולות לסייע גם לחולדות לשרוד, ולהציף את הרחובות. אם מפלס המים בתעלות יישאר גבוה, סבור ליירס, החולדות ייעשו יותר ויותר נואשות, ויעלו לרחובות בחיפוש אחר אוכל.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

זו לא הפעם הראשונה ששמם של המכרסמים נקשר בסופות הוריקן. ב-2005, עת תקפה סופת ההוריקן קתרינה בניו אורלינס, מיהרו המכרסמים להיכנס לבתים הנטושים, כדי "לבזוז" את האשפה שנערמה. לפי ההערכות הרווחות, קרוב לשלושים מיליון עכברים מתגוררים מתחת לניו יורק. בשלב זה לא ברור כמה מהם מהווים סכנה בריאותית לתושבים.

אובמה בניו ג'רזי: "אנו איתכם לכל אורך הדרך"

אתמול הגיע לזירת האסון הנשיא, ברק אובמה. הוא ביקר יחד עם מושל ניו ג'רזי הרפובליקני, כריס כריסטי, במרכז קהילתי. "אני רק רוצה שתדעו שאנחנו הולכים להיות איתכם לכל אורך הדרך", אמר הנשיא, שהקפיא זמנית את מסע הבחירות שלו. כריסטי מצדו המשיך להחמיא לנשיא הדמוקרטי, למורת רוחם של בכירים במפלגתו, המוטרדים מהפגיעה שמחמאותיו עושות לסיכוייו של מיט רומני לנצח בבחירות ביום שלישי.

"זה מאוד חשוב שנשיא ארצות הברית כאן איתנו", אמר כריסטי לעיתונאים. אובמה השיב ואמר לסובבים: "חשוב שתדעו שהמושל שלכם עובד שעות נוספות". לדבריו, "העדיפות העליונה כרגע היא להחזיר את החשמל. לאחר מכן יהיו כמובן עוד הוצאות... אני רק רוצה שתדעו שאנחנו הולכים להיות איתכם לכל אורך הדרך".

ברק אובמה ומושל ניו ג'רזי, כריס כריסטי, מבקרים במרכז קהילתי באטלנטיק סיטי בעקבות הוריקן סנדי, אוקטובר 2012. רויטרס
חולקים מחמאות זה לזה. אובמה עם כריסטי, אתמול/רויטרס

בתוך כך, בחוף המזרחי מתחילים להתאושש מהסופה סנדי, שממשיכה להיחלש בדרכה אל תוך מדינת ניו יורק ומשם לכיוון קנדה. הבורסה לניירות ערך בוול סטריט, שנסגרה מחשש להצפות, נפתחה מחדש אחרי הפוגה של יומיים, וגם התחבורה הציבורית בניו יורק מתחדשת באופן הדרגתי. עד כה נפתחו רוב קווי האוטובוס בעיר, בבוקר תפתח גם הרכבת התחתית בעיר במספר אזורים.

עם זאת, דיפלומטים דיווחו כי דיוני מועצת הביטחון של האו"ם יתקיימו בימים הקרובים במיקום זמני, בשל נזקים שנגרמו למתחם הארגון בניו יורק. כמו כן, כשמונה מיליון תושבים ב-17 מדינות בחוף המזרחי של ארה"ב צפויים לעבור לילה נוסף ללא חשמל, ועם שיבושים קשים בקווי הטלפון וברשתות האינטרנט.

נוסעים ברכבת התחתית בניו יורק. GettyImages
התחבורה הציבורית מתחדשת באופן הדרגתי. הסאבווי בניו יורק/GettyImages

בית החולים בלוויו בניו יורק, שפעל באמצעות גנרטורים מאז הכתה הסופה "סנדי" באזור, פונה היום מכ-500 חולים. ביום שלישי פונה בית החולים של אוניברסיטת ניו יורק לאחר שההצפות הגיעו עד אליו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully