וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה: 5 הרוגים בבירה, בהם עיתונאי אירני

ניר יהב

26.9.2012 / 23:37

רשת פרס טי.וי דיווחה כי אחד מכתביה נורה למוות,כשסיקר שני פיצוצים שהתרחשו במטה הצבא בדמשק, בהם נהרגו 4 שומרים. דיווח: "40 נטבחו בידי כוחות הביטחון בעיירה דאייביה"

צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן דוד

עיתונאי אירני המסקר את המשבר בסוריה, נאסר מאיה, נהרג היום (רביעי) לאחר שנורה למוות על ידי צלף בדמשק. כך דיווחה היום הרשת האירנית עבורה הוא עובד, פרס.טי.וי. מהירי נפצע מנהל שלוחת הרשת בסוריה, חוסיין מורטאדה. השניים סיקרו שני פיצוצים שהתרחשו במטה הצבאי בסוריה, בהם נהרגו, לדברי הטלוויזיה הסורית 4 שומרים ונפצעו 14 אנשי צבא.

הצבא הסורי החופשי נטל אחריות על הפיגוע. כמו כן, גם ארגון איסלמי בשם "ארגון אנסאר אל-איסלם בדמשק ובפרבריה" נטל אחריות לשני הפיצוצים. בהודעה שפרסם, מסר הארגון כי חמישה מפעילי הארגון, בהם מחבל מתאבד, ביצעו את הפיגוע. "אחד מלוחמינו פוצץ מכונית בכניסה למבנה המטה הכללי, בזמן שקבוצה אחרת המורכבת מארבעה מלוחמינו פרצו לתוך המבנה ושם פוצצו מטעני נפץ", נמסר.

צפו בפיצוצים בסוריה, היום

פעילי אופוזיציה דיווחו כי 40 בני אדם נטבחו היום בעיירה דאייביה, הסמוכה לדמשק, בתקיפת הצבא. וידאו שפרסמו פעילים מראה שורת גופות מדממות, עטופות שמיכות, כשככל הנראה מדובר בגברים בגילי 20 ומעלה. "לעזאזל איתך, בשאר", נשמע פעיל אומר בהקלטה, "יש עשרות גופות. מוסלמים, תראו מה הדיקטטור הזה עושה!". בסרטון אחר שהעלו פעילי אופוזיציה, נראה שחלק מהנטבחים נורו במצח, בפנים או בצוואר.

לדברי הצבא הסורי החופשי, ילדים ונשים נטבחו גם הם בפעולה בדאייביה, דרומית-מזרחית לבירה, אולם הדבר לא מוצג בסרטונים שפורסמו. "מספר ההרוגים עשוי להגיע ל-107", נמסר עוד, בהתחשב במספרם הרב של הפצועים בתקרית, שנפגעו קשה.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

"מאשימים את קטאר, סעודיה וטורקיה בהריגת מאיה"

בתוך כך, רשת פרס.טי.וי האשימה את כוחות המורדים בסוריה בכך שעמדו מאחורי הירי במאיה, בן 33, בצווארו ומורטאדה בגבו. מפיק החדשות ברשת, חמיד רזה עימאדי, אמר בשידור כי "אנו מאשימים את קטאר, ערב הסעודית וטורקיה, אשר מספקים נשק לחמושים שפוגעים באזרחים, אנשי צבא ועיתונאים, בהריגתו של מאיה". הוא הוסיף כי הרשת תחקור את הירי על השניים. "פרס טי.וי לא תאפשר לאלו שהרגו את הכתב לחשוב שהם יכולים לפגוע באנשי תקשורת ולהתחמק מעונש".

מורטדה ומאיה הגיעו למקום לאחר שהבוקר התפוצצה מכונית תופת ומטען במטה הצבא בדמשק. לפי דיווחי הטלוויזיה הסורית, לא נפגעו בכירים בצבא הסורי. מורטדה, אשר עובד גם כמנהל השלוחה של הרשת הערבית אל-עלאם בסוריה, נפצע גם מוקדם יותר החודש כאשר התנפלו מורדים עליו ועל אנשי ממשל סורי בסיור. כך דיווחה רשת אל עלאם.

הוועדה להגנה על עיתונאים, ארגון עצמאי הפועל למען הגנה על חופש העיתונות, מסר כי יותר מעשרים עיתונאים זרים וסורים נהרגו במדינה מאז החלה ההתקוממות במרץ 2011. בחודש שעבר נהרגה במדינה מיקה ימאמוטו, כתבת סוכנות הידיעות היפנית העצמאית "ג'פאן פרס" במהלך חילופי אש בין נאמני נשיא סוריה בשאר אסד למורדים בעיר חלב. בחודש פברואר נהרגה העיתונאית האמריקאית מארי קולווין בהפגזות בעיר חומס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully