וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שב"כ זימן פעילי ימין: "מחפשים את יגאל עמיר הבא"

יהושע בריינר

18.6.2012 / 14:07

רכזי השירות קיימו שיחות אזהרה למשתתפים במפגשים בהם נלמדים ספרי הרב כהנא: "אתם נמצאים על סף תהום, התרחקו מאנשי יצהר". הפעילים: "המחלקה היהודית לא תשבור אותנו"

פעילי ימין קיצוני ממרכז הארץ, המשתתפים בשיעורים בהם נלמדים ספריו של ראש תנועת כ"ך לשעבר הרב מאיר כהנא, זומנו באחרונה לשיחות אזהרה על ידי רכזי שב"כ במתקנים ביטחוניים במרכז הארץ והוזהרו לדבריהם כי הם "נמצאים על סף תהום". לוואלה! חדשות נודע כי באחת השיחות הוזהר א', צעיר בשנות העשרים לחייו מאזור השרון הנוטל חלק פעיל בשיעורים המתקיימים בתל אביב, כי מומלץ לו "להתרחק מאנשי יצהר" מכיוון שהם אנשים מסוכנים. א' נשאל על ידי אנשי השב"כ אודות ביקוריו האחרונים בעיר העתיקה בירושלים ועמדתו בסוגיית הר הבית, ועוד נאמר לו כי "אנחנו רוצים מחפשים את יגאל עמיר הבא ואנחנו רוצים לוודא שזה לא אתה".

אירוע אזכרה לרב כהנא בירושלים, נובמבר 2011. עומר מירון
שיחות האזהרה נערכו, על פי הערכות, על רקע כניסתם של ארגוני ימין המזוהים עם תורתו של הרב כהנא לערים במרכז הארץ, שהחלו לייסד שיעורי תורה קבועים בהם נלמדים ספריו. אירוע אזכרה לרב כהנא/עומר מירון

בשיחה אחרת, חייל המשרת באזור המרכז נשאל אודות השיעורים והוזהר כי תנועתו של כהנא הוצאה אל מחוץ לחוק. החייל הוזמן לחקירת מצ"ח, אולם בפועל מי שהיו בחדר היו אנשי שב"כ שהזדהו בפניו כאנשי המחלקה היהודית. בשיחות עם מקורביו סיפר הצעיר כי הוא נשאל בין היתר על משתתפים נוספים בשיעורים ואף הוצע לו לשתף פעולה עם השב"כ.

שיחות האזהרה נערכו, על פי הערכות, על רקע כניסתם של ארגוני ימין המזוהים עם תורתו של הרב כהנא לערים במרכז הארץ, שהחלו לייסד שיעורי תורה קבועים בהם נלמדים ספריו. פעיל הימין הקיצוני בנצי גופשטיין, אשר מעביר חלק מהשיעורים, אומר כי אנשי המחלקה היהודית בשב"כ מבזבזים את זמנם על שיחות אזהרה לפעילים. "כלל משתתפי השיעורים נלחמים במגפת ההתבוללות ואנשי המחלקה היהודית, שהייתה כבר צריכה להיסגר מזמן, לא ישברו אותנו", הוא אומר.

השב"כ: "השיחות נערכות על פי צורך"

ח"כ מיכאל בן ארי (איחוד לאומי) תקף את פעילות השב"כ, הפועל לטענתו בשיטות הפחדה. "שיחות אזהרה והפחדת אזרחים שלא עברו כל עבירה היא שיטה הלקוחה ממשטרים אפלים, אך מסתבר שאצל ממשלת נתניהו דמוקרטיה וחופש ביטוי הם המלצה בלבד", אומר בן ארי, "מעניין מדוע נאלמו דום ארגוני זכויות האזרח שיודעים לצעוק על 'עוולות' כלפי מחבלים וסודנים אך שותקים כאשר מדובר באנשי ימין".

מזכ"ל תנועת מרצ, דרור מורג, הגיב אף הוא לפרסום: "אני חושש שהימין הקיצוני כבר הצניח כמה ממשיכי דרך ליגאל עמיר כממתינים לשעת השין על מנת לבצע את הרצח הפוליטי הבא". לדברי מורג, "על אף היות תנועת כ"ך ארגון טרור שהוצא מהחוק, הוא ממשיך לקיים את פעילותו בפומבי באין מפריע ואף זוכה לעידוד מצד שלטון הימין. הפתרון לאלימות הימין אינו בשיחות הבהרה של השב"כ אלא בנקיטת יד קשה כלפי הפושעים ובשינוי מדיניות ממשלת נתניהו, שמעניקה לגיטימציה ומעודדת הסתה כנגד השמאל, הפלסטינים ומהגרי העבודה".

משירות הביטחון הכלל נמסר בתגובה כי "שיחות כדוגמת אלו המוזכרות נערכות על פי צורך במסגרת מימוש ייעודו של השירות, על פי דין, לסיכול פעילות בלתי חוקית שבתחומי האחריות של השב"כ".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully