וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר מועצת יש"ע: דרך בחירת שופטי העליון מעוותת

דני דיין, יו"ר מועצת יש"ע, התבטא נגד בית המשפט העליון ואמר כי הוא מוטה פוליטית לשמאל. "חבל שחברי הכנסת יריב לוין וזאב אלקין לא סיימו את שהחלו", אמר דיין

יו"ר מועצת יש"ע, דני דיין, התבטא היום (חמישי) נהג שיטת בחירת שופטי בית המשפט העליון וטען כי הוא "מוטה פוליטית לשמאל". באירוע "מדברים גורדון" שהתקיים היום במכללת גורדון בחיפה הגיב דיין לקושי של המתנחלים בעימותים המשפטיים מול "שלום עכשיו" וגופי שמאל אחרים. "בית המשפט בישראל מוטה פוליטית לשמאל. יש משהו מעוות ומושחת בדרך בחירת שופטי העליון. חבל שחברי הכנסת יריב לוין וזאב אלקין לא סיימו את שהחלו", אמר דיין.

דיין קרא לראש הממשלה בנימין נתניהו שלא לחזור בו מהתחייבותו לבנות מאות יחידות דיור ביהודה ושומרון, בתמורה לפינוי שכונת גבעת האולפנה בבת אל, שהוקמה על קרקע פלסטינית פרטית. הוא העלה את החשש כי נתניהו ינסה לרדת מהבטחותיו באמצעות טיעונים משפטיים. כמו כן, העריך דיין כי במידה ונתניהו יעמוד בהבטחותיו, גם רב ההתנחלות בית אל, זלמן מלמד, ינחה את אנשיו להתפנות מרצון ללא אלימות. דיין הצהיר כי במידה וראש הממשלה יחזור בו גם הוא עצמו "יעמוד על הגבעה וימנע את הפינוי".

באשר לביקורת הפנימית בקרב המתנחלים, מצד גורמים בימין שהאשימו אותו שאינו עושה די למען עצירת הפינוי אמר דיין: "אנחנו יכולים להרשות לעצמנו עסקאות כאלה אם הוצאנו מנתניהו 850 בתים בתמורה לפינוי" והוסיף כי "יש עימות פנימי בהתיישבות בין אלו שחושבים שכל ויתור קטן הוא סוף העולם או התחלת הסוף ובין אלו שמבינים שאנחנו כבר ניצחנו את הקרב על יהודה ושומרון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully