וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשש שהלימודים בפקולטה לרפואה בצפת יופסקו זמנית

קובי דוד

1.5.2012 / 18:00

שורת ליקויי בטיחות באש מסכנים את הלומדים בפקולטה שנפתחה לפני חמישה חודשים. מפקד הכיבוי שיגר מכתב חריף לראש העיר צפת ודרש ממנו לסגור את המקום עד שהליקויים יטופלו

מאחורי התדמית היוקרתית של הפקולטה לרפואה בצפת, מסתתרת תמונת מצב עגומה שנמשכת כבר חמישה חודשים - שורת ליקויים ארוכה בתחום בטיחות האש מאיימת להשבית את הלימודים זמנית. למפקד כיבוי האש בתחנת גליל-גולן, טפסר דני חנניה, נגמרה הסבלנות לחכות שמשהו יקרה. בתחילת השבוע, פנה חנניה במכתב חריף לראש עיריית צפת, אילן שוחט, בו ציין כי הוא מסיר את אחריותו מהמבנה, עד אשר הליקויים יטופלו.

חמישה חודשים ארוכים חלפו מאז נפתחה הפקולטה היוקרתית לרפואה בצפת. הקמפוס החדש, בו הושקעו כ-1.5 מיליארד שקלים, נפתח עם מספר ליקויי בטיחות שלא קיבלו את אישור מכון התקנים. עיקר הבעיות נעות סביב היעדר האישורים המתאימים של מערכות הכיבוי האוטומטית (ספריקנלרים) והפעלת מערכות המים בקמפוס, להן יש משמעות חשובה ביותר בעת שריפה או קצר חשמלי, אשר עלול להצית את המבנה.

מיד עם פתיחת הקמפוס, והטקס היוקרתי שהתקיים בסוף חודש אוקטובר במעמד ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ונשיא המדינה, שמעון פרס, גילה חנניה את ליקויי הבטיחות שלא עמדו באישור מכון התקנים. חנניה, שלא רצה להרוס את החגיגות, החליט לחרוג ממנהגו ולהעמיד לרשות הקמפוס צוות כבאים צמוד למשך שבועיים, שייפקח על בטיחות האש מקרוב, כל זאת בתנאי שהנהלת אוניברסיטת בר אילן, לה שייכת הפקולטה, תתחייב לתקן את הליקויים תוך חודש ימים.

ואכן, שלושה ימים לפני פתיחת הקמפוס, שלח מנכ"ל האוניברסיטה, חיים גליק, מכתב אל חנניה, בו התחייב לתקן את הליקויים עד לתחילת חודש דצמבר. "אם לא יתקבלו כל האישורים, אני מתחייב לסגור את המתקן, על פי הוראות כיבוי אש, עד לקבלת כל האישורים הנדרשים", כתב גליק.

מפקד הכיבוי: "לא מוכן לקחת אחריות"

מתוקף תפקידו של מפקד הכיבוי, העומד בראשו של גוף האמון על שלום וביטחון הציבור בתחומי האש והבטיחות, דאג חנניה להזהיר את מנכ"ל המכללה ואת ראש העירייה לא פעם, בנוגע לליקויי הבטיחות. חנניה ציין כי הקמפוס זקוק לאישור הפעלה מטעם תחנת הכיבוי, והוא אינו מוכן לאשר זאת במצב הקיים.

"אני לא מוכן לקחת את האחריות אם חס וחלילה יקרה שם אסון", ציין חנניה. "אני לא רוצה להגיד בדיעבד, הכתובת הייתה על הקיר. חמישה חודשים חלפו מאז נפתח הקמפוס ושום דבר לא זז. אני פניתי לראש העירייה, וציינתי בפניו שלא ניתן לאכלס את המבנה עם הליקויים הללו. זה לא בטיחותי שאנשים לומדים בתנאים הללו, כעת האחריות נמצאת בידיהם, אני המלצתי לסגור את המקום".

ראש עיריית צפת, אילן שוחט, אמר בתגובה כי עיריית צפת מתייחסת במלוא הרצינות לעתירתו של מפקד הכיבוי. "אנחנו נמצאים בהליך האישורים מול הנהלת בר אילן, שעד כה עומדים בתנאים שהוצבו בפניהם. חשוב לציין, שהקמנו את הפקולטה לרפואה בזמן שיא של שמונה חודשיים - דבר חסר תקדים במדינת ישראל, ונעשה כל הניתן ביחד עם בר אילן להמציא את האישורים האחרונים שנותרו", הסביר שוחט. "בינתיים, הנחתי את הנהלת בר אילן לנקוט את כל אמצי הזהירות הנדרשים למצב ביניים מסוג זה". לדבריו, לאחרונה התגלו מספר תקלות לא צפויות במערכת המים, שכרגע עובדים עליהם. "התשתית קיימת, מערך הכיבוי קיים, רק צריך לאשר את הכל על פי מכון התקנים".

מאוניברסיטת בר-אילן נמסר בתגובה: "בבניין הפקולטה לרפואה של בר-אילן בצפת הותקנו מערכות מתקדמות ביותר לגילוי אש. למערכות ניתנו אישורים כחוק של כל הגורמים, למעט אישורים פורמליים שעדיין נדרשים, של מבדקה מוסמכת על עמידות החומרים לאש. בדיקות העמידות כבר נעשו והאישורים הפורמליים יינתנו בתוך שבועיים. המידע הובא לידיעתו של מפקד תחנת הכיבוי בגליל העליון ולידיעתו של ראש עיריית צפת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully