וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ויקיליקס: "קומנדו ישראלי השמיד מתקני גרעין באירן"

האתר פרסם מיליוני תכתובות של חברת מודיעין אמריקאית, בהן מצוטט "סוכן ישראלי" הקובע: "הפיצוץ בבסיס הטילים - הסחה. עוד לפני כן, הושמדו מתקנים תת-קרקעיים בעזרת כורדים"

אתר ויקיליקס, ששם לעצמו כמטרה לפרסם מסמכים סודיים ומסווגים, פרסם הלילה (שני) מאגר מידע של חברת Stratfor - מכון מחקר וחברת מודיעין אזרחית, בראשה עומד הפובליציסט ואיש האקדמיה האמריקאי, ג'ורג' פרידמן. במאגר ישנם יותר מחמישה מיליוני מיילים של אנשי סטראטפור שנשלחו בין יולי 2004 לבין סוף דצמבר 2011.

לטענת ויקיליקס, המסמכים חושפים את "רשת המקורות של סטראטפור, דרכי שוחד, הלבנת תשלום ודרכי השפעה פסיכולוגיות על מקורות. כך לדוגמה, מופיע המשפט הבא: "אתה צריך שליטה עליו. שליטה זו שליטה פיננסית, מינית או פסיכולוגית... זה נועד להתחיל את השיחה שלנו על השלב הבא שלך". המשפט הזה נכתב, לטענת ויקיליקס, על ידי מנכ"ל סטראטפור לאחד העובדים, כדי להסביר לו איך להשפיע על מקור מודיעיני ישראלי, שמסר לכאורה לחברה מידע על מצבו הרפואי של נשיא ונצואלה, הוגו צ'אבס.

בין המסמכים שפורסמו בשלב הראשון, נמצאת גם תכתובת פנימית בעקבות האמירה "כן יירבו" של שר הביטחון, אהוד ברק, על הפיצוץ בבסיס הטילים האירני סמוך לטהרן בנובמבר האחרון. בתכתובת, מסתמך אחד האנליסטים של סטראטפור על מקור שהוא לטענתו "באופן ודאי סוכן מודיעיני ישראלי", אשר הגיב לדברי ברק בצורה הבאה: "אני חושב שזו פעולת הסחה. ישראלים כבר השמידו את כל התשתית הגרעינית האירנית על הקרקע לפני מספר שבועות. הקמפיין הנוכחי של 'בואו נפציץ את אירן' הוזמן על ידי מנהיגי האיחוד האירופי כדי להסיח את דעת הציבור מבעיות כלכליות פנימיות... התוצאה של הקמפיין תהיה התקפה מאסיבית על עזה ופעולות נגד חיזבאללה, הן בלבנון והן בסוריה". כשהתבקש המקור להבהיר למה התכוון, התשובה הייתה "יחידות קומנדו ישראליות, יחד עם כוחות כורדים, השמידו מספר מתקנים תת-קרקעיים שמשמשים לפרויקטים ביטחוניים וגרעיניים של אירן".

מאגר המיילים של סטראטפור נפרץ ב-24 בדצמבר 2011 על ידי פורצים שייחסו את מעשיהם לארגון ההאקרים המבוזר "אנונימוס". עד כה, פרסמו אנשי אנונימוס רק את פרטי הלקוחות של סטראטפור, ומספר תכתובות מייל שנגעו לאנונימוס עצמו.

חשיפות ויקיליקס: סיקור מיוחד בוואלה!
לפני ארבעה חודשים: ויקיליקס מפסיק להדליף; "החרם גמר לנו את הכסף"
דיווח: "סכנה לחיי יהודי בגדד שפרטיהם פורסמו בוויקיליקס"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully