וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכנס "למען ירושלים" בקטאר: חמאס, ח"כים וחרדים

ניר יהב

26.2.2012 / 13:57

לבירה דוחה הגיעו היום משלחות מ-70 מדינות, בהן ישראל. אמיר קטאר פתח את הישיבה באמרו ש"אין שלום ללא ירושלים". נציג משלחת נטורי קרתא מי-ם: "אבו מאזן הוא נשיאנו האהוב"

משלחות מ-70 מדינות, כולל נציגים מחמאס ומאירן, חברי כנסת ערבים ויהודים חרדים מירושלים התייצבו הבוקר (ראשון) בדוחה שבקטאר לפתיחתה של הוועידה "למען הצלת ירושלים". אמיר קטאר, השייח' חמד בן חליפה, אשר פתח בנאומו את הכנס הגדיר את מעשי ישראל בירושלים "פשעים" ואמר שאין שלום ללא ירושלים.

הכנס, בו משתתף גם רוברט סרי, שליח מזכ"ל האו"ם למזרח התיכון, יימשך יומיים ויסתיים מחר. אחד אחד עולים נציגי המשלחות על הבמה ונואמים בנושא מעמדה של ירושלים. בן חליפה למשל הכריז בנאומו כי הליגה הערבית תפנה למועצת הביטחון להקמת ועדת חקירה שתחקור את "הפשעים הישראלים" בירושלים. נציג המשלחת של נטורי קרתא שהגיעה מישראל הצהיר כי "אבו מאזן הוא נשיאנו האהוב ואנחנו מתנגדים למדינה הציונית".

בכנס משתתף גם יושב ראש הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, שקרא בנאומו לערבים והמוסלמים לבקר בירושלים והדגיש בפניהם שאין המדובר בביקורים המעידים על "נורמליזציה עם ישראל" אלא הבעת תמיכה עם הפלסטינים. עוד האשים את ישראל בכך שהיא "עושה שימוש בשיטות הכי נלוזות ושפלות שיש על מנת למחוק כל סממן ערבי, איסלמי ונוצרי במזרח ירושלים" וטען כי ישראל מייהדת את הבירה ומקדמת באופן חסר-תקדים "בניית התנחלויות בעיר".

טיבי: "ייהוד ירושלים הוא הפרה בוטה של החוק הבינלאומי"

בכנס משתתפים גם חברי הכנסת טלב א-סאנע, אחמד טיבי ואיברהים צרצור מרע"מ-תע"ל, וחברי הכנסת חנין זועבי וג'מאל זחלאקה מבל"ד. ח"כ א-סנע אמר בכנס כי העולם הערבי והמוסלמי "מאוחד בעמדתו לשים קץ לפשעים הישראלים בירושלים". עוד הוסיף כי "העמים הערבים שיצאו לרחובות כדי לשים קץ לדיקטטורה מאוחדים בכוונתם לשים קץ לכיבוש". א-סנע הזהיר עוד ואמר כי "המשך הטרור והכיבוש הישראלי יוביל לאינתיפאדה שלישית על רקע מדיניות הטיהור האתני והטרנספר נגד הפלסטינים בירושלים".

ח"כ אחמד טיבי אמר לסוכנות הידיעות הקטארית בפתיחת הכנס כי "ייהוד ירושלים הוא הפרה בוטה של החוק הבינלאומי המחייבת התערבות של האו"ם ושל הקהילה הבינלאומית ומחייבת סיוע ערבי מסיבית לתושבי ירושלים המזרחית שנאבקים תחת לחץ ההפקעה וההתנחלויות". ח"כ טיבי אמר עוד כי ישראל מנהלת "שלטון כיבוש בירושלים המזרחית ומונעת מהפלסטינים חופש פולחן דתי. פלסטינים למעשה לא יכולים להגיע למסגד אל-אקצא".

לקריאה נוספת
דיווח: נתניהו נפגש בחשאי עם ראש ממשלת קטאר
חיזוק למפגינים בנעלין - נטורי קרתא

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully