וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עציר בטחוני שובת רעב 55 יום, טוען שהתעללו בו

קובי דוד

9.2.2012 / 18:30

חדר עדנאן, שנחשד במעורבות בג'יהאד האסלמי, טוען כי במהלך חקירתו תלשו שיערות מזקנו וסיפרו לו כי אשתו בוגדת בו. השב"כ שולל את טענותיו: החל בשביתה עם תחילת החקירה

בית החולים זיו בצפת רגיל להעניק טיפול רפואי לחולים ופצועים שזקוקים להחלמה, אך הבוקר (חמישי) הוא הפך לבית משפט מאולתר: דיון בהול בדלתיים סגורות התנהל סביב עניינו של העציר הביטחוני חדר עדנאן, שנעצר בחשד למעורבות בארגון הג'יהאד האיסלמי ושובת רעב כבר 55 יום. בדיון לקחו חלק שופט צבאי, אנשי הפרקליטות הצבאית ועורך דינו של עדנאן, מחמוד חסאם.

עדנאן פתח בשביתת הרעב במחאה על היחס המשפיל שחווה, לדבריו, במהלך חקירותיו אצל גורמים בשב"כ ומצבו הבריאותי של מחריף מיום ליום. "הם תלשו לו שערות מהזקן וסיפרו לו שאשתו בוגדת בו", סיפר עו"ד חסאם לוואלה! חדשות. "הם התעללו בו נפשית. המעשה החמור ביותר שעשו: הם שפכו לפיו אבק וחול וכך גם על פניו כדי שייפתח את הפה וייספר להם".

בחודש דצמבר האחרון נעצר עדנאן, לאחר שעל פי החשד השתתף באירוע מרכזי עליו היו אחראים פעילים מהג'יהאד האיסלמי. אנשי השב"כ עצרו אותו מיד לאחר האירוע בצו מנהלי בו צוין כי עדנאן מהווה פעיל מרכזי בתוך ארגון הטרור.

השיל 30 ק"ג ממשקל גופו

כשנשלח לחקירה סיפר עדנאן כי הוא עובר מסכת התעללות אצל חוקרי השב"כ, ואף החליט לגזור על עצמו שתיקה ולגזור על עצמו שביתת רעב, פרט למים. במשך 55 הימים האחרונים הוא השיל קרוב ל-30 קילוגרמים ממשקל גופו ומצבו הבריאותי הידרדר. לאחר שעבר אשפוז במספר בתי חולים במרכז הארץ הוא הגיע הבוקר אל בית החולים זיו בצפת.

מנהל בית החולים, ד"ר אוסקר אמבון, ציין כי "אנו בתור רופאים עושים כמיטב יכולתנו להעניק סיוע רפואי לכל דורש ולבצע את עבודתנו על הצד הטוב ביותר ללא קשר לזהות החולה. הרופאים פועלים למימוש זכויותיו של העציר כחולה במגבלות נסיבות מעצרו ושיתוף הפעולה שלו".

השב"כ שלל את טענותיו של העציר: "עדנאן, מבכירי הג'יהאד האיסלמי בצפון השומרון, נכלא בעבר מספר פעמים בגין מעורבות בפעילות טרור. לאור מידע מודיעיני הקיים בעניינו המצביע על מסוכנות לאזור, נעצר במעצר מנהלי שאושר בביקורת שיפוטית. עדנאן החל בשביתת רעב בשעות הראשונות של חקירתו, זאת מבלי שקרה דבר מכל הטענות אותן הוא מעלה כנגד חוקריו. בכך משחזר התנהגות דומה לזו שהביאה לשחרורו מחקירותיו ברשות הפלסטינית, ויתכן כי זו העילה לשביתת הרעב שלו".

משירות בתי הסוהר נמסר בתגובה: "עניינו של העצור מטופל באופן מוקפד, בהתאם לחוק המתייחס לאופן החזקתו בהתאמה להגדרתו כעצור בטחוני-מנהלי ומתוך רגישות הנובעת מטעמים הומניטריים. באופן חריג התיר שב"ס ביקור של בני משפחת העצור, ביקורי איש דת ומספר מפגשים עם נציגי עמותת רופאים לזכויות אדם. מקום אשפוזו של העצור נקבע על פי יכולות בתי החולים ובהתאם לתפוסה במחלקות הפנימיות".

עוד בנושא:
לפני שנה: רופאים ב"לניאדו" לא דיווחו על עינויים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully