וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "הפורצים לבסיס שברו את הכלים, ננהיג יד קשה"

13.12.2011 / 20:21

בכנס בירושלים, גינו הרמטכ"ל גנץ וראש הממשלה בחריפות את תופעות האלימות בחברה הישראלית נגד כוחות הביטחון. נתניהו: "צריך לעצור דברים רעים כשהם קטנים, ונעצור את זה עכשיו"

דניאל בוק

(צילום: דניאל בוק, עריכה: יותם בן-דוד)

ראש הממשלה נתניהו, הרמטכ"ל גנץ ובכירי מערכת הביטחון באו הערב (שלישי) לבנייני האומה בירושלים, להשתתף בכנס השנתי של המכללה לביטחון לאומי. רבים מהנאומים עסקו בתופעת האלימות נגד כוחות הביטחון בישראל, והנואמים תקפו במלים קשות את מבצעי הפעולות וקראו להוקיעם מהחברה.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, תקף בצורה חריפה בנאומו את תופעת "תג מחיר" בישראל, והתייחס גם הוא לתקרית האלימה בבסיס החטיבה, שאותה הגדיר מוקדם יותר מפקד פיקוד המרכז, אלוף אבי מזרחי, כ"מזעזעת", וככזו שמבטאת אלימות שכמוה לא נראתה עשרות שנים.

לדברי נתניהו, חובה לנקוט יד קשה נגד מבצעי הפעולות, "צריך לעצור דברים רעים כשהם קטנים, וצריך לעצור אותם עכשיו". הוא אמר כי "לא ניתן לאיש להרים יד על חיילי צה"ל", והוסיף כי מבצעי הפעולות האלימות לא מייצגים את כלל החברה ואף לא את מקצת הציבור. עוד אמר ראש הממשלה כי הורה לכנס את כל גורמי הביטחון והמשפט, וביקש כי תוגש לו "תוכנית חירום לטיפול בנגע הזה".

הרמטכ"ל, רב אלוף בני גנץ, התייחס בנאומו לאירועי "תג מחיר", ובמיוחד לאירוע לפנות בוקר, בה פרצו פעילי ימין ומתנחלים לבסיס החטיבה המרחבית אפרים, רגמו באבנים את מפקד החטיבה ואת סגנו, והסבו נזק לרכוש צבאי. לדברי גנץ, צה"ל, שאמור בשגרה "להגן על העם, הפך לצבא שנאלץ להתגונן מפני העם".

בנוסף, התייחס גנץ לנושא האפליה נגד נשים, נושא שהסעיר את החברה הישראלית ועלה לדיון גם בצה"ל, אחרי שצוערים רבים מבית הספר לקצינים נטשו טקסים שבהם שרו חיילות. "אני מבקש להדגיש שצה"ל אינו מדיר נשים משום מקום - ומשום תפקיד", הבהיר הרמטכ"ל. לדברי גנץ, בצה"ל "אין שום איסור על שירת נשים". הוא ציין כי בישראל יש "קצינות, מפקדות וחיילות מבריקות, שצה"ל יכול להיות גאה בתרומתן. הן יכולות לשרת בכל מקום, ויכולות להיות גאות בתרומתן, בשירותן - ובשירתן".

ברקת רמז: ניתן יהיה לפנות התנחלויות מסביב לירושלים

מוקדם יותר בכנס, ראש העיר ירושלים, ניר ברקת, רמז כי הוא סבור שניתן יהיה לוותר, במסגרת הסדר שלום, על כל השטחים המוניציפליים של ירושלים הנמצאים מעבר לגדר ההפרדה. זוהי התבטאות נדירה בנושא מצד מי שנחשב לראש עיר שמרן יחסית. ברקת אמר כי "הגבול המוניציפלי של ירושלים וזה של גדר ההפרדה חייבים להתייצב על אותו תוואי". בדבריו, נטה ברקת לכיוון "ההתייצבות" על קו גדר ההפרדה, ואמר כי לעמדה זו יש "רציונל ביטחוני". לדבריו, יש צורך לטפל במובלעות בתוך הגדר .

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
הפגנה בבסיס צהל חטמ"ר אפרים, דצמבר 2011. שלומי גבאי
הפגנת מתנחלים בבסיס חטיבת אפרים, היום, יממה אחרי ההתסערות על המחנה/שלומי גבאי

הכנס השנתי של בוגרי המכללה לביטחון לאומי, על שם אלוף מאיר עמית ז"ל, נערך בירושלים במעמד ראש הממשלה בנימין נתניהו וראש השב"כ יורם כהן. השנה, עומד האירוע בסימן פרידה ממפקד המכללה, גרשון הכהן, ובהצדעה לבוגריה.


תג מחיר - טרור יהודי; עוד כותרות
המתנחלים שפרצו לבסיס: "עוד לא ראיתם כלום"
מפקד פיקוד מרכז: "כזו אלימות לא ראיתי 30 שנה"
נתניהו זימן דיון חירום אחרי ההתפרעות אמש בגדה
החיילים בבסיס העידו: זה היה נראה כמו שדה קרב

לפניות לכתב: amirbohbot@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully