וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שנה לשריפה: החל הרס הבתים שנשרפו בבית אורן

קובי מנדל

27.11.2011 / 13:56

34 משפחות שבתיהן עלו באש בקיבוץ שעל הכרמל יכולות להתחיל לנשום לרווחה. הבוקר החלו פעולות הריסת בתיהן שעלו באש לקראת הקמה של מבנים חדשים. "יום מעורב בעצב ובתחושת התחדשות"

ערן גילווארג

לאחר כמעט שנה שבמהלכה התגוררו חלק מחברי קיבוץ בית אורן שבתיהם עלו באש באסון הכרמל בקראווילות, החלה הבוקר (ראשון) הריסת תשעה מבנים במטרה להקים על חורבותיהם מבנים חדשים. ההחלטה על הריסתם התקבלה לאחר שבבדיקות הנדסיות התברר שמדובר במבנים מסוכנים שלא ניתן עוד לשקמם. עלות ההריסה והפינוי - הממומנת באמצעות תקציב המועצה האזורית חוף הכרמל - עומדת על כ-170 אלף שקלים.

סגן ראש המועצה, מודי ברכה, אמר לוואלה! חדשות כי "היום הוא יום מעורב בגלל הריסת המבנים שאפיינו את קיבוץ בית אורן ב-50 השנים האחרונות". יחד עם זאת, סיפר כי "יש תחושה של התחדשות וסיום פרק השריפה ויציאה לדרך חדשה. במקום המבנים שנהרסו תיבנה שכונה חדשה שתהווה חלק מהרחבה מתוכננת של הקיבוץ ובשלב זה היא תיועד לחברים שביתם עלה באש". הוא הוסיף כי כל דייר יוכל לבנות את ביתו בשטח של עד 100 מ"ר וחלק מהמימון יתוקצב על ידי מנהלת הקיבוץ והשאר על ידי החברים עצמם. יצוין כי בעקבות השריפה עברו להתגורר בקראווילות בבית אורן 34 משפחות בסך הכל שבתיהן עלו באש.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"סיום פרק השריפה ויציאה לדרך חדשה"/מערכת וואלה!, צילום מסך

לדברי מנהל פרויקט שיקום בית אורן, אבי אשכנזי, "אחרי תכניות ודיונים בינינו עם היישוב ועם מועצה אזורית חוף הכרמל התחלנו היום להרוס את המבנים ואני מקווה שתוך שבוע-עשרה ימים נסיים את ההריסה". על אף שעבודת ההריסה והבנייה עשויה להיארך חודשים ארוכים, אשכנזי נותר אופטימי. "בעוד שלושה חודשים נתחיל בשיקום מחדש ויישוב מחדש - בתים יחודיים לנוף ונקווה שנסיים את זה בהצלחה כמו שסיימנו את כל הפרויקטים במושב ימין אורד, בגבעת וולפסון ככה גם נסיים את הפרויקט הזה", אמר.

השריפה הגדולה שהשתוללה בתחילת חודש דצמבר אשתקד באזור הכרמל, אשר זכתה לשם "אסון הכרמל", כילתה יער, חורש טבעי ובתי מגורים בשטח נרחב המשתרע בין עוספיא, שכונת דניה בחיפה, טירת כרמל, מגדים כפר סיטרין - אור אבנר והכפר עין חוד. בשריפה נספו 44 בני אדם, כ-17,000 איש פונו מבתיהם וקרוב ל-25,000 דונם עלו באש‏. לאור הנזקים הכבדים שגרמה השריפה ונוכח הזמן הממושך שנדרש על מנת להשתלט עליה, הפכה כבר ביומה הראשון לאסון השריפה הכבד ביותר בתולדות מדינת ישראל.

עוד בנושא:
נחנך אתר הדיור הזמני לנפגעי השריפה בבית אורן
בית אורן עומד לקראת מתיחת פנים
אסון הכרמל - סיקור מיוחד

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully