וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: פיקוד העורף מתרגל נפילת טילים בגוש דן

3.11.2011 / 16:30

בפיקוד העורף מבקשים להרגיע וטוענים שהתרגיל שנערך בגוש דן נקבע זמן רב מראש, וכי אין לו קשר לדיווחים האחרונים אודות תקיפה אפשרית של ישראל באירן. צפו בתרגיל

דניאל בוק

(צילום: דניאל בוק, רויטרס, עריכת וידאו: אמיר קוטיגרו, קריינות: אביב אברמוביץ')

למרות החשש שמא התרגיל שערך היום (חמישי) פיקוד העורף בגוש דן נועד להכין את האזור להתגוננות מפני תרחיש בו תתקוף ישראל את אירן, תרחיש עליו דובר רבות בימים האחרונים, בפיקוד העורף מבקשים להרגיע. מפקד מחוז דן בפיקוד העורף אלוף-משנה אדם זוסמן, הבהיר בשיחה עם וואלה! חדשות כי תזמון התרגיל של נפת איילון בגוש דן תוכנן עוד בשנה שעברה. "התרגיל נמצא על הגרף זמן רב. משולבים בו כוחות הסדיר והמילואים של פיקוד העורף וכל ארגוני החירום". במסגרת התרגיל שנערך אתמול והיום, נשמעה אזעקה עולה ויורדת ברחבי גוש דן והכוחות אף תרגלו תרחיש של נפילת טיל כימי במקווה ישראל.

עוד על התרגיל של פיקוד העורף
מתכוננים לטילים בגוש דן? ניסוי צופרים נערך הבוקר
רמז לאירן? פיקוד העורף יקיים היום ומחר תרגיל במרכז

תרגיל פינוי פצועים של פיקוד העורף בחולון, נובמבר 2011. דרור עינב
"בתרגיל הנוכחי הנחנו דגש לפינוי הפצועים מהזירה לבית החולים". תרגיל פיקוד העורף, היום/דרור עינב

"לצפירה היו שתי מטרות", הסביר אלוף משנה זוסמן, "הראשונה היא לבחון את כשירות הצופרים. הבדיקה העלתה כי הם בכשירות של 100%. השנייה היא להתחיל את האקט של נפילת הטיל הכימי. בתרגיל הנוכחי הנחנו דגש לפינוי הפצועים מהזירה לבית החולים וולפסון, שם המתינה להם יחידה של פיקוד העורף שמסייעת לאנשי בית החולים בטיהור".

במהלך התרגיל השתתפו גם משרדי ממשלה והרשויות המקומיות. "אנחנו נכנסים כעת לאקט המסכם של התרגיל שמעלה באופן משמעותי את רמת הכשירות של כוחות הסדיר אבל גם של כוחות המילואים שמהווים כוח משמעותי עבורנו", הוסיף זוסמן.

לפניות לכתב: amirbohbot@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully