וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הושחתה האנדרטה לזכר יצחק רבין בתל אביב

כתובות "תג מחיר" ו"לשחרר את יגאל עמיר" רוססו על האנדרטה בכיכר רבין ונשפך עליה צבע לבן. המשטרה עצרה חשוד שעדי ראייה סיפרו כי אמר שהוריו נהרגו בפיגוע והביע התנגדות לעסקת שליט. הבוקר הוא שוחרר לביתו

האנדרטה לזכרו של ראש הממשלה לשעבר יצחק רבין בתל אביב הושחתה הלילה (שישי) ונכתבה עליה הכתובת "תג מחיר" וכמו כן המשחית שפך עליה צבע לבן. בנוסף, בקרבת האנדרטה, רוססו הכתובות "תג מחיר" ולשחרר את יגאל עמיר". המשטרה עצרה חשוד בביצוע המעשה והוא הועבר לחקירה בתחנת לב תל אביב. הבוקר הוחלט במשטרה לשחררו בערבות לביתו, בשל נסיבות אישיות.

צעיר השחית האנדרטה לזכר יצחק רבין בתל אביב וריסס עליה כתובות תג מחיר. דרור עינב
כתובת "תג מחיר" על האנדרטה בתל אביב, הלילה/דרור עינב

עדי ראייה סיפרו כי מדובר בצעיר בן 27. הוא הגיע למקום, ריסס את הכתובות על הקיר הסמוך לאנדרטה וכן על האנדרטה עצמה, ולאחר מכן נטל דלי צבע ושפך על האנדרטה. בשלב זה הזעיקו מאבטחי העירייה את קב"ט העירייה שהזעיק את משטרת מחוז תל אביב. עוד סיפרו עדי הראייה כי הצעיר החשוד הספיק לעלות על מונית לאחר ביצוע מעשיו, אך מאבטחי העירייה עצרו אותה, הורידו אותו ממנה והחזיקו בו עד להגעת המשטרה.

אנשים שעמדו במקום בעת שהצעיר השחית את האנדרטה סיפרו כי הוא אמר למאבטחי העירייה כי הוריו נרצחו בפיגוע וכי הוא מתנגד לשחרור האסירים במסגרת עסקת גלעד שליט, ואלו הם המניעים למעשיו.

מקורבים לחשוד ציינו כי "מאז שנודע לו העסקה שכרוכה בשחרור מחבלים, הוא היה מאוד כעוס, נתון לסערת רגשות ובמיוחד הוא היה נסער ערב החג, כשנודע לו שמחבלים המעורבים באופן ישיר ברצח הוריו ושלושה מאחיו, צפויים להשתחרר מהכלא הישראלי".

אחד האנשים ששוחח עם החשוד אמר כי "הוא סיפר שרוצחים את משפחתו שוב". גם ח"כ מיכאל בן ארי (האיחוד הלאומי) שוחח עם החשוד. לדבריו, "המשפחה חטפה פה פעם נוספת מכה קשה ועבורה זו רעידת אדמה של ממש. גם משפחתו של הצעיר וגם משפחות שכולות נוספות ששוחחתי איתן, חשות שהמדינה הפקירה אותן".

עוד באותו נושא:
"גלעד ייפגש לראשונה עם הוריו בבסיס במרכז הארץ"
העצרת לזכר רבין לא תבוטל בזכות יוזמה פרטית
עסקת שליט: חמאס פרסם שמותיהם של 456 אסירים שישוחררו

צעיר השחית הנאדרטה לזכר יצחק רבין בתל אביב. דרור עינב
כיכר רבין, הלילה/דרור עינב

עובדים מטעם עיריית תל אביב הגיעו הבוקר אל המקום, החלו בניקוי הצבע הלבן שנשפך על האנדרטה וצבעו את הקירות עליהם רוססו כתובות הגרפיטי.

ראש עיריית תל אביב יפו, רון חולדאי, גינה הבוקר בחריפות את השחתת האנדרטה לזכר יצחק רבין. לדבריו, "יש לגדוע את הידיים המרשות לעצמן לפגוע בקדוש והחשוב לעם ישראל". חולדאי נפגש לפני דקות ספורות עם מאבטח העירייה דמיטרי ברייטמן והודה לו על תושייתו בלכידת מחלל האנדרטה. המאבטח סיפר כי לכד אותו כאשר ניסה להימלט למונית וכששאל אותו מדוע עשה זאת ענה לו כי החליט לבצע את המעשה כמחאה על שחרור המחבלים בעסקת שליט.

גם במרכז רבין גינו הבוקר את השחתת האנדרטה: "אנו מוקיעים כל פעילות השחתה ופגיעה באתר, המהווה סמל וזיכרון לרציחתו של יצחק רבין, ראש הממשלה ז"ל. אנדרטה, שהפכה ברבות השנים לאחד מאתרי המורשת, הזיכרון והפקת הלקחים של החברה הישראלית. מרכז רבין שמח ומברך על אישור העסקה, להחזרתו של החייל השבוי גלעד שליט, מברך את משפחת שליט, ורואה בשחרורו מחובתה של מדינת ישראל לחייליה".

ממארגני העצרת לזכרו של יצחק רבין נמסר כי "האירוע הלילה הוא תזכורת כואבת מדוע דווקא השנה יותר מתמיד חשוב שהעצרת מתקיימת, ושגם 16 שנה אחרי, לא נשכח שנרצח ראש ממשלה במדינת ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully