וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד ראש הממשלה: "לא רכשנו את תוכנת ההאזנה"

19.9.2011 / 16:49

אחד החשודים בפרשת האזנות הסתר שחשפה המשטרה, טען בחקירתו כי משרד ראש הממשלה רכש תוכנה לא חוקית. במשרד רה"מ מכחישים: "לא רכשנו את התוכנה, ולא התקשרנו בדרך כלשהי עם החברה"

נועם אשל

(צילום: נועם אשל, עריכה: יאיר דניאל)

האם משרד ראש הממשלה היה לקוח אפשרי בפרשת האזנות הסתר שחשפה היום (שני) המשטרה? אחד החשודים בפרשת החוקרים הפרטיים, ששמו נאסר לפרסום, טען בחקירתו שמשרד ראש הממשלה רכש ממנו את התוכנה הבלתי-חוקית, באמצעותה, על פי החשד, האזינו החוקרים לשיחות, קראו הודעות טקסט, איכנו ואפילו האזינו לחדר בו נמצא המכשיר הנייד עליו התבצע המעקב.

עוד בנושא
חשד: חוקרים פרטיים הפיצו תוכנת ריגול סלולרית
מתקפת הסלולר: איך מתגוננים מפני פריצה?

הותר לפרסום: 21 נעצרו בחשד לביצוע האזנות סתר. נועם אשל
מכרו את התוכנה גם למשרד ראש הממשלה? אחד העצורים בפרשה, היום/נועם אשל

ממשרד ראש הממשלה נמסר בתגובה כי "המשרד לא רכש את התוכנה, או התקשר בדרך כלשהי עם החברה". סנגורו של החשוד, עורך הדי חי הבר, אמר כי מרשו, אשר עסק במתן תמיכה טכנית לרוכשי התוכנה, "עומד על גרסתו, לפיה על אף שבתוכנה זו ניתן לבצע גם האזנות סתר אסורות על פי חוק, הוא עצמו אינו מודע להן, לא ביצע אותן ואף הזהיר את לקוחותיו מפני שימוש בלתי חוקי בתוכנה".

מוקדם יותר התיר בית משפט השלום בראשון לציון לפרסם את חקירת המשטרה בפרשת האזנות סתר רחבת היקף, במסגרתה עצרו חוקרי יחידת להב 433 של המשטרה 21 בני אדם, בחשד שעשו שימוש בתוכנית ריגול לטלפונים סלולריים ואף מכרו אותה. בין החשדות הרבים המיוחסים להם: עבירות של האזנות סתר שלא כדין, פגיעה בפרטיות, קשירת קשר לביצוע פשע ומתן אמצעים לביצוע פשע.

החקירה התנהלה בחודשים האחרונים באופן סמוי עד למעצרם של החשודים, ביניהם חוקרים פרטיים, מפיצים ומתקינים של תוכנת הריגול. כמו כן ביצעה המשטרה פשיטה על 13 בתי עסק החשודים בפיתוח, התקנה והפצת התוכנה ללקוחות, והחרימה מהם מחשבים ומסמכים שונים. התוכנה העומדת במרכז הפרשה מאפשרת האזנה לשיחות, קריאת הודעות טקסט, איכון ואפילו האזנה לחדר בו נמצא המכשיר הנייד עליו מתבצע המעקב. העוקב מקבל חיווי לטלפון הסלולרי או התראה בדואר האלקטרוני, בכל פעם שמושא המעקב מבצע או מקבל שיחה, שולח או מקבל הודעת טקסט.

לפניות לכתבת: mor.shimony@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully