וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באוויר וביבשה: מפקדי גדודים בנח"ל במסוקי קרב

10.9.2011 / 18:06

בשל הביקורת על הנתק בין חיל האוויר והיבשה במלחמת לבנון השנייה, בצה"ל מנסים להגביר את שיתוף הפעולה בין החילות. מג"דים בנח"ל טסו במסוקי קרב: "נגיע להישגים באמצעות שפה משותפת"

קובי אליהו

(צילום: קובי אליהו)

מפקדי גדודי החי"ר של חטיבת הנח"ל בפיקודו של אלוף משנה אמיר אבולעפיה הצטרפו השבוע לטיסות במסוקי הקוברה של טייסת מסוקי הקרב הראשונה של צה"ל, וישבו בתא הטייס כדי להבין את פעילותו ואת התחושות רגע לפני שהוא משגר את הטילים שמסייעים להם בפעילות שהם מבצעים על הקרקע.

במלחמת לבנון השנייה עלתה ביקורת רבה על חוסר שיתוף הפעולה בין החילות, בדגש כל כוחות היבשה והאוויר. צה"ל הגביר מאז את שיתוף הפעולה ורמת האימונים המשותפים, ובקרוב יפתח "בית ספר לשילוביות" בו יעברו כלל החילות הכשרות, במטרה לפעול טוב יחד יותר בשדה הקרב.

"אנחנו דור חדש של מפקדים בחיל האוויר ובזרוע היבשה שמשתפים פעולה כבר מקורס הפיקוד ומטה", מסביר סגן אלוף נ', מפקד טייסת מסוקי הקרב הראשונה בבסיס פלמחים שאירחה את מפקדי הגדודים של הנח"ל, "המטרה היא להראות למפקדי הגדודים כיצד נראית מהאוויר גזרת עזה בה הם הולכים לפעול. מה קל עבורנו ומה קשה. על ידי שפה משותפת נוכל להגיע להישגים טובים יותר".

בתום סדרת הטיסות, תחקרו אותן יחד הטייסים ומפקדי הגדודים. מפקד גדוד 932 של הנח"ל, סגן אלוף רועי שטרית, אמר רגע אחרי שירד ממסוק הקרב כי "הטיסה באוויר במסוק חשובה כדי שאנחנו נבין מה עובר על הטייס בזמן אמת. איך זה נראה ממעוף הציפור. אבל למרות שהוא באוויר מרחף מעל הפעילות, כשאנחנו בשטח, אני מעדיף להילחם על הקרקע ולחטוף את האש עד שנשיג את המטרה. אנחנו עומדים לפני תעסוקה מבצעית ברצועת עזה. מסוק הקרב מבחינתו זו עוצמת אש אדירה וגורם משמעותי באיסוף מודיעין והכוונת כוחות".

סא"ל נ' הודה כי גם על טייסי מסוקי הקרב מוטלת החובה לחוות את חווית הלחימה מהקרקע, ולכן הצטרף לגדוד שריון של חטיבת שבע. "הלכתי לילה שלם, אבל כשזה בקצב של הלוחמים זה אחרת. התחושה יותר טובה כשאתה מכיר את הדמויות מקרוב. אין יום שאין לנו שיתוף פעולה עם כוחות היבשה. לא בכדי בקרוב מתכוונים להקים בית ספר לשילוביות בצה"ל, בו ילמדו איך סוגרים את מעגל האש טוב יותר - מהרגע של זיהוי המחבל ועד לרגע שבו נפתחת לעברו אש ופוגעת בו".

לפניות לכתב: amirbohbot@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully